Popularność bankowości mobilnej stale rośnie. Według najnowszego raportu NetB@nk odnoszącego się do III kwartału 2019 roku mówimy o wzroście poziomie 10 proc. Daje nam to ponad 10 milionów aktywnych użytkowników mobilnych aplikacji bankowych.
Przyznam, że do usług bankowych w większości przypadków loguję się za pomocą smartfona. Aplikacja kliencka banku, z którego produktów finansowych korzystam, jest wygodna, intuicyjna oraz zapewnia mi dostęp do opcji, z których korzystam najczęściej. Uważam wzrost znaczenia bankowości mobilnej za jedną z najważniejszych zmian technologicznych ostatnich lat. Dane z tytułowego raportu potwierdzają, iż nie jestem w swoich osądach osamotniony. W ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrost faktycznego wykorzystania bankowości mobilnej wyniósł aż 32 proc. To robi wrażenie.
Bankowość mobilna w Polsce ma się lepiej niż dobrze
Mówiąc o bankowości mobilnej, pierwsze, co przychodzi mi na myśl to usługi płatności mobilnych realizowane za pośrednictwem smartfonów. Google Pay oraz Apple Pay to tylko przykłady rozwiązań, które są przez naszych rodaków wykorzystywane naprawdę często. Pojęcie mobilnej bankowości odnosi się jednak również do innych kwestii. W raporcie NetB@nk fraza dotyczy aplikacji klienckich banku.
Te stały się szalenie popularne i wygląda na to, że klienci sięgają po aplikacje mobilne banków coraz częściej. Nic w tym zaskakującego. W końcu możliwości rzeczonych programów są olbrzymie i niewiele ustępują możliwościom internetowych serwisów bankowości. We wspomnianych aplikacjach często pojawiają się również dodatki takie jak możliwość zakupu biletów na komunikację miejską czy opłacenie parkometru, a nawet doładowanie konta prepaid.
W III kwartale roku odnotowano w Polsce 9,62-procentowy wzrost aktywnych użytkowników w stosunku do II kwartału 2019 roku. W stosunku rok do roku mówimy już o 31,93-procentowym wzroście. Dziś z bankowości mobilnej korzysta już łącznie ponda 2,5 miliona użytkowników smartfonów. Liczby robią wrażenie, jednak sądzę, że przyszłość mobilnych usług finansowych maluje się w iście kolorowych barwach, a dzisiejsze wzrosty są jedynie preludium do prawdziwego sukcesu branży.
Bilety komunikacji miejskiej w aplikacji Banku — IKO z nową funkcją
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.