Huawei AITO M5 to samochód hybrydowy z systemem Huawei HarmonyOS. To przełom w ekosystemie Huawei, ale i wielka odpowiedzialność – do AITO M5 trafia właśnie pierwsza aktualizacja.
Mechanika samochodowa przeobraża się, adaptując do zmian w branży aut elektrycznych i hybrydowych. Rozwój nowoczesnych samochodów może sprawić, że wkrótce zamiast kluczy, mechanicy będą potrzebować sprawnych rąk do zaglądania w kod oprogramowania.
Reperacja samochodu Huawei AITO M5 będzie wymagała użycia właśnie takich narzędzi, gdyż całe auto operuje nowym systemem HarmonyOS – w domyśle ma on połączyć samochody, smartfon i gadżety w spójny ekosystem. Oprogramowanie doczekało się pierwszej aktualizacji.
Właściciele AITO M5 w Chinach mogą zainstalować nową wersję HarmonyOS, w której dopracowano elementy interfejsu na ekranach, powitanie kierowcy, efekty świetlne i alerty sygnałowe – instalacja zmian zajmie 2 godziny i może odbywać się zdalnie, uruchomiona przez smartfon.
Stabilność samochodowego oprogramowania to podstawa bezpieczeństwa, o czym doskonale wiedzą właściciele Tesli. W sieci krążą opowieści o samoistnym wyłączeniu systemu, co utrudniło kontrolę samochodu i spowodowało niemały stres – to ciemniejsza strona pojazdów, których działanie w większej części zależy od elektroniki.
Kariera futurystycznego AITO M5 dopiero się rozpoczyna – w Chinach nie narzeka on na brak popularności, co może dać Huawei bodziec do współpracy przy kolejnych samochodach. Co ciekawe, do produkowania własnych samochodów z autorskimi systemami przymierzają się kolejni producenci: na przykład Xiaomi.
Samochód elektryczny Xiaomi trafi do masowej produkcji! To będzie przełom
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.