TikTok wynikami pod koniec roku przebił w Polsce gigantów od Mety – Instagrama, a nawet Facebooka. Polacy spędzają na chińskiej platformie masę czasu.
Mediapanel opublikował kolejny raport, który przedstawia zainteresowanie Polaków m.in. poszczególnymi mediami społecznościowymi. W social mediach spędzamy coraz więcej czasu – zyskuje przede wszystkim jedna platforma.
Co ciekawe, na pierwszym miejscu w kwestii liczby użytkowników w ciągu miesiąca wciąż jest Facebook, który zdaje się być w Polsce niepokonany. Korzystają z niego zarówno młodzi jak i starsi, a drugie życie serwisowi bezsprzecznie dały grupy, na których żywo dyskutujemy na przeróżne tematy i szukamy wszelakich porad.
Zarówno w listopadzie, jak i w grudniu 2023 z Facebooka korzystały ponad 24 miliony Polaków. Średni czas spędzony na platformie w ciągu miesiąca to aż 15 godzin.
Drugie miejsce pod względem licznego grona użytkowników zdobył Instagram – tutaj miesięcznie Meta wykręciła ponad 14 milionów użytkowników. Znacznie słabiej jest już jednak w kwestii spędzanego czasu – to około 5 godzin.
TikTok pokonał Instagram i Facebooka. Przesiadujemy godzinami
Przechodzimy do bezsprzecznie najciekawszego wyniku. Na trzecim miejscu znalazł się bowiem TikTok (prawie 14 milionów użytkowników), który jednak zdetronizował w jednej kwestii całą konkurencję.
Chodzi oczywiście o czas spędzony na platformie – w listopadzie było to ponad 18 godzin miesięcznie, a w grudniu ponad 17 godzin.
Do takiego wyniku bez wątpienia przyczynili się przede wszystkim młodzi użytkownicy, dla których TikTok stał się podstawową platformą społecznościową. Wiadomo, że treści na niej ciężko przestać scrollować – stąd tak wysoki wynik chińskiej platformy. TikTok pewnie dalej będzie rósł w siłę, grożąc Instagramowi, którzy wybierają starsi użytkownicy.
Kolejne miejsce w Polsce zajął Twitter (X), z ponad 8 milionów użytkowników i ponad godziną miesięcznie. Następne pozycje zajmują zaś Pinterest i Snapchat, z kolejno ok. 6,5 mln oraz ponad 5 mln użytkowników. Na Pintereście spędzamy jednak tylko niespełna godzinę, a już ze Snapchata korzystamy prawie 3 godziny miesięcznie.
Stawkę zamyka blogspot, LinkedIn (oba ponad 4 miliony), a także Reddit i Wykop (oba po ponad 2 miliony). Najlepszy wynik jeśli chodzi o czas, zyskał Wykop (ok. 40 minut), a najgorzej radzi sobie blogspot, na którym to Polacy spędzili średnio tylko 3-4 minuty w miesiącu.
Apple sobie kpi. Na Vision Pro za 14 tys. zł nie zrobisz tego, co… na tanim telefonie z Androidem
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.