Prezes InPost Rafał Brzoska wygrał spór z Facebookiem. To na tej platformie od kilku tygodni pojawiały się fałszywe, krzywdzące informacje na temat śmierci jego żony. Facebook musi zrobić z tym porządek, albo zapłaci miliardy.
W ostatnich tygodniach mogliśmy przyglądać się walce prezesa InPostu Rafała Brzoski z Facebookiem. Wszystko przez to, że od jakiegoś czasu w tym serwisie zaczęły pojawiać się niepokojące posty dotyczące żony Brzoski, dziennikarki i prezenterki telewizyjnej Omeny Mensah.
Fałszywe posty donosiły o śmierci prezenterki. Te zostały oczywiście szybko zdementowane przez samą zainteresowaną i jej męża – w tym samym czasie para rozpoczęła też walkę z szerzącymi się fałszywymi postami i scamem na Facebooku oraz Instagramie.
Rafał Brzoska wygrał z Facebookiem
Sprawa odbiła się w mediach szerokim echem, zyskując przy tym poparcie opinii publicznej. Po kilku tygodniach wiemy już, że decyzją Prezesa UODO, Mirosława Wróblewskiego, Meta ma zakaz wyświetlania reklam z wizerunkiem Omeny Mensah na okres trzech miesięcy. Zakaz obowiązuje na Facebooku i Instagramie na terenie naszego kraju.
Złamanie decyzji prezesa może poskutkować nałożeniem na giganta kary finansowej do nawet 4% globalnego przychodu firmy. To kwota w wysokości nawet 3 miliardów dolarów.
Oto jak sprawę tę komentuje Meta w oświadczeniu dla Cyberdefense24:
Oszuści wykorzystują każdą dostępną platformę i stale dostosowują się, aby uniknąć egzekwowania tych zasad. Dlatego Meta posiada wyspecjalizowane systemy do wykrywania clickbaitów z osobami publicznymi, inwestuje w przeszkolone zespoły weryfikacyjne, dzieli się wskazówkami na temat unikania oszustw i oferuje narzędzia do zgłaszania potencjalnych naruszeń.
Meta nie nadąża z weryfikacją scamu?
Jak widać, system weryfikacji wymaga chyba jednak większego dopracowania. Na pewno nie jest to łatwe, skoro mamy do czynienia z globalnym serwisem – Facebook i Instagram żyją jednak z reklam, a obowiązkiem platformy jest zadbanie o to, aby trafiały do nas zweryfikowane treści.
Pod koniec lipca Meta opublikowała artykuł, w którym poinformowała, że od 2016 roku zainwestowała ponad 20 miliardów dolarów w narzędzia, zespoły i technologie zwiększające bezpieczeństwo.
Instagram z nowymi funkcjami, także w Polsce. Jedna jest dość ekscentryczna
Źródło: Cyberdefense24, Meta, opracowanie własne
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.