Media społecznościowe w Polsce przyciągają miliony użytkowników. Jest dwóch najbardziej liczących się graczy. W jednym serwisie spędzamy horrendalnie dużo czasu, a na drugim portalu są prawie wszyscy Polacy.
Polacy spędzają w mediach społecznościowych długie godziny dziennie. Po które serwisy sięgają najchętniej? Tego dowiemy się z najnowszego raportu Mediapanel opracowanego przez Wirtualnemedia. Raport dotyczy minionego miesiąca, czyli lipca 2024.
Facebook wciąż króluje w Polsce
To, co łatwo zauważyć, to fakt, że Facebook dalej cieszy się niesłabnącą popularnością. Wygląda na to, że ten portal nad Wisłą jeszcze długo będzie cieszył się uznaniem polskich użytkowników. Z Facebooka korzysta aż 24,5 mln internautów, a średnio spędzamy tam prawie 14,5 godziny miesięcznie. Z serwisu korzysta więc 82,61% polskich internautów.
Facebooka od dawna żadna platforma nie jest w stanie przebić w kontekście liczby realnych użytkowników. Na drugiej pozycji plasuje się Instagram (także od Mety), z niespełna 14,5 miliona użytkowników i prawie 5,5 godziny średniego czasu miesięcznie spędzanego na platformie. Z serwisu korzysta niespełna 50% polskich internautów.
Na TikToku spędzamy za dużo czasu
Jeśli chodzi o czas, tylko jeden serwis przebił Facebooka – to TikTok, na którym miesięcznie średnio spędzamy prawie 19 godzin. Robi to ponad 13,5 miliona realnych użytkowników. Z serwisu korzysta więc niespełna 46% internautów.
Warto wyróżnić także X (dawniej Twitter), który zebrał ponad 8 milionów użytkowników, którzy spędzają tam jednak dość niewiele czasu, bo jedynie około 1,5 godziny miesięcznie. Robi to nieco ponad 27% polskich internautów.
Jest jeszcze jeden gracz, który zebrał użytkowników na dość długo, bo ponad 3 godziny. To Snapchat, z którego korzysta ponad 5 milionów Polaków, czyli około 17,5% internautów.
Media społecznościowe w Polsce – pozostali gracze w TOP 10
W zwycięskiej dziesiątce znalazło się jeszcze miejsce dla Pinteresta (prawie 6 milionów użytkowników), LinkedIn (4,5 miliona użytkowników), blogspot (2,9 miliona użytkowników), Reddit (2,6 miliona użytkowników) oraz Wykop (1,8 miliona użytkowników). Żaden z nich nie przyciągnął jednak widzów na dłużej niż kilkadziesiąt minut.
Moc Facebooka i TikToka rzuca się w oczy w powyższym zestawieniu. Niestety to młodzi ludzie spędzają najwięcej czasu na bezmyślnym scrollowaniu social mediów. Dobrze stało się więc, że Unia Europejska zakazała wynagradzania pieniężnie użytkowników na TikToku za oglądanie i przesyłanie wideo dalej. W UE z tej opcji nie skorzystamy:
TikTok nie może już płacić użytkownikom w Europie. UE nieugięta
Źródło: Wirtualnemedia, opracowanie własne
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.