>
Kategorie: Newsy Telefony Xiaomi

Xiaomi robi porządek z nakładką MIUI. Nadchodzi wyczekiwana zmiana

Nakładka Xiaomi o nazwie MIUI należy do grona najlepiej zoptymalizowanych interfejsów na rynku, ale nie jest pozbawiona wad – fani Xiaomi skarżą się między innymi na uporczywe reklamy, z którymi nie sposób sobie poradzić. Producent zapowiada surowe zmiany w tej sekcji.

System Android to baza większości smartfonów obecnych na rynku, chociaż nie jest to oprogramowanie ściśle ograniczone do odgórnego wzornictwa, stylu oraz metody działania – każdy producent ma możliwość modyfikacji Androida i wielu z nich często z niej korzysta.

Jedną z marek, którym nie przypadł do gustu Zielony Robot w najczystszej postaci, jest Xiaomi forsujące własną nakładkę MIUI. Obecnie najlepsze modele Chińczyków współpracują z MIUI w wersji 10, ale według wielu doniesień trwają zaawansowane prace nad jedenastą generacją nakładki.

Reklamy to jeden z problemów MIUI

W większości przypadków interfejs jest uwielbiany przez użytkowników, ponieważ jest płynny i nie pobiera nadmiernej mocy potrzebnej do działania ważnych aplikacji. MIUI nie jest jednak pozbawione wad, spośród których trzeba wymienić problemy z powiadomieniami na ekranach z wcięciem oraz notorycznie wyskakujące reklamy.

To właśnie ta druga niedoskonałość najczęściej jest wymieniana jako uporczywa, gdyż wizualnie szpeci i przeszkadza w korzystaniu z programów – chyba nikt z nas nie lubi być nagabywany przez często wyskakujące okienka, które na dodatek trudno jest zamknąć.

Na całe szczęście problemem reklam już zajmują się konstruktorzy systemu MIUI 11, zapowiadając następujące zmiany:

  • redukcja miejsc w MIUI, w których mogą pojawiać się materiały marketingowe,
  • dbanie o brak nachalnych reklam, szczególnie na pasku powiadomień,
  • wyświetlanie reklam przez przeglądarkę MIUI raz na 2-3 miesiące,
  • umożliwienie użytkownikowi szybkiego i klarownego zamknięcia reklamy,
  • ułatwienie dostępu do kontroli reklam w ustawieniach telefonu.

Niektórzy maniacy mogą jednak zapytać, dlaczego Xiaomi nie zrezygnuje z reklam całkowicie. Odpowiedź jest bardzo prosta i rozbija się o pieniądze, ponieważ reklamy stanowią swego rodzaju odwet za niskie ceny telefonów oraz łagodzą kosztów produkcji własnych aplikacji.

Niestety – nie możemy mieć wszystkiego, ale miejmy nadzieję, że łagodzenie wpływu reklam na komfort korzystania z MIUI będzie postępowało w szybkim tempie.

Więcej o MIUI 11:

https://www.gsmmaniak.pl/985214/miui-11-lista-nowosci-zmiany-funkcje/

Źródło

Dawid Bonkowski

Najnowsze artykuły

  • Google
  • Testy
  • Wearables
  • Wiadomość dnia

Test Google Pixel Watch 3. Czy warto go kupić w 2025 roku?

Czy Google Pixel Watch 3 wreszcie dorównuje konkurencji? Ulepszono design, baterię i fitness, ale czy…

16 lutego 2025
  • Promocje

To Hack and Slash, który skradnie całe Twoje serce. Teraz jest tak tani, że na pewno mu nie odmówisz

Taniutki Hack and Slash skradnie całe twoje serce. Kusi on nie tylko ciekawą rozgrywką, ale…

16 lutego 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Mini, ale z bakiem jak z Range Rovera. OnePlus bie rekordy w kompaktowym flagowcu

OnePlus 13 Mini z baterią 6000 mAh to kpina w kierunku Apple. Kompaktowy flagowiec ma…

16 lutego 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Wearables

Tego jeszcze nie grali: Ćwicz i wysypiaj się, a Samsung wyśle Cię na Fidżi

Samsung zaprasza do rywalizacji – startuje właśnie konkurs „Pary w RINGu”, a do wygrania są…

16 lutego 2025
  • Heyah
  • Newsy
  • T-Mobile

Szybka akcja: T-Mobile i Heyah na kartę podwajają gigabajty

Operatorzy T-Mobile i Heyah w ofercie na kartę w najnowszej promocji podwajają gigabajty za doładowania.…

16 lutego 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Wiadomość dnia
  • Xiaomi

Xiaomi 15 (Ultra) z globalną datą premiery. To już kwestia dni

Xiaomi potwierdza globalną datę premiery flagowych smartfonów Xiaomi 15 i Xiaomi 15 Ultra. Zapisz tę…

16 lutego 2025