The Wall Street Journal podaje, iż Mapy Google zawierają przeszło 11 milionów fałszywych informacjach o firmach. Co gorsze, co miesiąc liczba ta wzrasta, wpływając negatywnie na użytkowników usługi.
Zawsze uważałem Mapy Google za pomocne w wielu sytuacjach. Często wyszukuje za ich pośrednictwem interesujące mnie firmy w okolicy. O ile w przypadku restauracji, myjni czy pubów informacje tam zawarte są miarodajne i pozwalają mi uzyskać potrzebna o danym miejscu wiedzę, o tyle wyszukując specjalisty, np. hydraulika, można srogo się zawieść. Wszystko przez niewystarczająco skuteczny system weryfikacji dodawania firm do zasobów Google Maps.
To, że w Mapach od giganta z Mountain View znajdziemy nieprawdziwe informacje, nie jest niczym szczególnie nowym. Jednak byłem przekonany o tym, że wspomniany problem dotyczy wyłącznie sekcji opinii o miejscach czy przedsiębiorcach. Okazuje się, że w usłudze można odnaleźć także fałszywe informacje o firmach. Kto i po co miałby wprowadzać nieprawdziwe dane?
Według WSJ niektórzy nierzetelni usługodawcy tworzą fałszywe profile w Mapach Google lub podszywają się pod obecnie działające firmy. Skala procederu jest przytłaczająca i nie ma żadnych wątpliwości co do jej wpływu na efektywność korzystania z narzędzia od Google. W Mapach możemy odnaleźć także fałszywe profile tworzone wyłącznie po to, aby oczernić konkurencję.
https://www.gsmmaniak.pl/1011246/czy-to-nie-przesada-mapy-google-zaproponuja-ci-posilek/
Nieetyczne, ale najwyraźniej skuteczne działanie to realny problem Map Google. Na szczęście świeżo po opublikowaniu materiału przez wspomniany w tekście serwis, Google w sposób oficjalny odniosło się do sprawy.
Gigant z Mountain View nie lekceważy problemu i tłumaczy, że stara się przeciwdziałać zjawisku. W tym celu powołano nawet specjalny zespół. Firma chwali się tym, że zlikwidowano już ponad 3 miliony fałszywych profili firmowych, z czego aż 250 000 działań podjęto z uwagi na zgłoszenia użytkowników serwisu. Co ważne, proces ten postępuje.
Niestety, dodawanie „firm” do Map Google nie jest szczelnie weryfikowanym procesem. W zasadzie wystarczy numer telefonu oraz email i fejkowy profil może utworzyć dosłownie każdy. Sądzę, że Google powinno w pierwszej kolejności zająć się tym konkretnym procesem. Zasada „lepiej zapobiegać, niż leczyć” wydaje się mieć tutaj zastosowanie.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
"Marsz aktualizacyjny" producenta Nothing trwa w najlepsze. Tym razem smartfon jego submarki doczekał się najnowszego…
Debiut serii Samsung Galaxy S25 jest coraz bliżej. W przyszłym tygodniu poznamy nowe flagowce na…
Kultowy RPG właśnie trafił na Steam z 90% rabatem. Ten pozwoli wam zaoszczędzić przy zakupie…
Microsoft ostrzega przed masowym oszustwem na WhatsApp. Tym razem chodzi o niebezpieczne kody QR. Sprawdź,…
Revolut przedstawia w aplikacji nowość, która zadba o bezpieczeństwo naszych danych i pieniędzy. To rozmowy…
Wciągająca strategia turowa jest obecnie na wyciągnięcie ręki wielu graczy. Objęta została bowiem kapitalną promocją,…