To już druga sytuacja, w której przesyłka kurierska z urządzeniem marki Huawei zostaje zwrócona do nadawcy z uwagi na wytyczne amerykańskiego rządu. Sęk w tym, że przepisy są nie do końca poprawnie interpretowane.
Serwis PCMag postanowił wysłać smartfon Huawei P30 Pro z brytyjskiego do amerykańskiego biura. Z tym celu skorzystano z usług firmy FedEx (za pośrednictwem Parcelforce). Jakież musiało być zdziwienie nadawcy, kiedy paczka wróciła do źródła z adnotacją, iż przesyłka nie mogła być zrealizowana ze względu na działania rządu USA względem Huawei.
FedEx przypadkowo zwraca paczkę z Huawei P30 Pro
Sprawa wygląda dość zabawnie i jest związana z niewłaściwym rozumieniem przepisów wprowadzonych przez Stany Zjednoczone. Otóż PCMag postanowił przesłać smartfon Huawei P30 Pro z brytyjskiego biura do jednostki w USA. W trakcie wypełniania formularza nadawca zgodnie z prawdą wpisał nazwę modelu przesyłanego smartfona. Do tego momentu wszystko przebiegało sprawnie. Przesyłka została nadana.
This is totally ridiculous. Our UK writer tried to send us his @HuaweiMobile P30 unit so I could check something – not a new phone, our existing phone, already held by our company, just being sent between offices – and THIS happened @FedEx pic.twitter.com/sOaebiqfN6
— Sascha Segan (@saschasegan) June 21, 2019
Za pośrednictwem śledzenia Parcelforce oraz FedEx nadawca dowiedział się, iż urządzenie opuściło Londyn. Po dotarciu do Indianapolis i spędzaniu tam raptem kilku godzin paczka została zwrócona do Wielkiej Brytanii, a finalnie w ręce nadawcy.
Opis sprawy przedstawiony przez obsługę klienta Parcelforce sugerował, iż nie może zrealizować zlecenia, gdyż Huawei widnieje na liście podmiotów z ograniczoną zgodą na współpracę z instytucjam i firmami z USA. Naturalnie, pojawiły się również przeprosiny za niedogodności.
Najwyraźniej któryś z pracowników przewoźnika poszedł po rozum do głowy i postanowił rozwiązać sprawę w odpowiedni sposób i przywrócić jej prawidłowy bieg. Do PCMag trafiło następująco oświadczenie FedEx:
Przedmiotowy pakiet został omyłkowo zwrócony do nadawcy i przepraszamy za ten błąd operacyjny. Jako globalna firma, która każdego dnia realizuje 15 milionów przesyłek, jesteśmy zobowiązani do przestrzegania wszystkich zasad i przepisów oraz minimalizowania wpływu na naszych klientów, dostosowując naszą działalność do dynamicznego otoczenia regulacyjnego w USA.
Wyciekła lista smartfonów Huawei z aktualizacją do Androida 10 Q!
Jak widać, była to zwykła pomyłka. Niemniej, według informacji PCMag podobnych problemów nie stwarzają inni międzynarodowi przewoźnicy, na przykład UPS. Zastanawia mnie tylko, do ilu podobnych sytuacji wywołanych błędną interpretacją przepisów Departamentu Handlu USA jeszcze dojdzie.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.