>
Kategorie: Apple Ciekawostki iOS Na luzie Telefony

Dlaczego iPhone’y nie są brandowane? Odpowiadamy

Czy zauważyliście, że operatorzy sieci komórkowych nie oferują smartfonów z rodziny iPhone zawierających brandowane oprogramowanie? Dlaczego więc z urządzeniami marek Samsungam, HTC, Sony czy Huawei dzieje się inaczej?

Podczas wyboru smartfona z Androidem przeważnie kierowałem się kilkoma istotnymi dla mnie zależnościami. Jedną z nich było to, aby nie nabywać urządzenia brandowanego przez operatora. Dodatki programowe najzwyczajniej w świecie utrudniały mi korzystanie z urządzenia, choć zdarzały się przypadki, w których sprzęt taki po prostu zwalniał. Co ciekawego, problem zdaje się nie dotykać urządzeń Apple. Aby zrozumieć tego powody, należy wyjaśnić, czym tak naprawdę jest rzeczone brandowanie.

iPhone bez brandu operatora

Smartfony sprzedawane w ofertach operatorów często otrzymują dodatkowe oprogramowanie telekomu. Nie jest to regułą, jednak wieloletnia praktyka dostawców sieci jest często stosowanym rozwiązaniem. W ramach „brandu” operator dokłada do softu własne aplikacje związane z usługami sieci, a także programy, które mogą się (według pracowników telekomu) przydać. Czasami do oprogramowania trafi aplikacja, o której obecność postarali się sami twórcy.

W teorii wygląda to na niegroźną zmianę, ale praktyka bywa niestety odczuwalna. Okazuje się, że dodatkowe aplikacje potrafią spowolnić urządzenie i co gorsze, nie każdy program można usunąć. Owszem, sytuacja jest o niebo lepsza niż jeszcze kilka lat temu, jednak problem w jakimś stopniu nadal istnieje.

Kolejnym minusem brandowania jest konieczność każdorazowego testowania oprogramowania przez operatora przed wypuszczeniem update’u do klientów. Oznacza to, że nawet po przejściu testów Samsunga, Sony czy LG, telekom musi wprowadzić własne zmiany i ponownie przetestować soft. To oczywiście trwa miesiącami, skąd bierze się opieszałość w wydawaniu aktualizacji systemowych brandowanych urządzeń.

https://www.gsmmaniak.pl/415440/brandowanie-telefonu/

Nie dotyczy to oczywiście iPhone’ów, co możemy zawdzięczać polityce Apple, która nie pozwala na ingerencję operatorów w kształt systemu. W efekcie, w salonach Plusa, Play’a, Orange czy T-Mobile lądują „czyściutkie” pozbawione zbędnych dodatków urządzenia. Nic nie wskazuje na to, aby coś w tej materii miało się w najbliższym czasie zmienić.

Czy uważacie, że brandowanie smartfonów nie powinno mieć miejsca?

Ceny w sklepach

Apple iPhone XR

od: 1.099 zł »

Marcin Karbowiak

 Redaktor serwisów internetowych, fan Apple, fetyszysta usług Google.

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Dzięki aktualizacji ten tani Amazfit stał się dużo lepszy, a promocja obniża jego cenę do niespotykanego wcześniej w Polsce poziomu

Amazfit Active 2 nie tylko mocno staniał w promocji, ale dzięki aktualizacji stał się też…

2 kwietnia 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Świeżak od Amazfita z aktualizacją. Za około 400 złotych jeden z najlepszych smartwatchy na rynku

Wygląda na to, że właściciele całkiem świeżego smartwatcha, jakim jest Amazfit Active 2, mogą mieć…

2 kwietnia 2025
  • Apple
  • Newsy
  • Wearables

Wyciekły zdjęcia prototypu Apple Watch. Pomiar cukru i ciśnienia już w nowym modelu?

Testowy prototyp modelu Apple Watch 10 wyciekł właśnie do sieci. Wyposażono go w tajemnicze czujniki,…

2 kwietnia 2025
  • Motorola
  • Newsy
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

To będzie najchętniej kupowany telefon przez Polaków. OLED 120 Hz, IP69 i dobra cena to klucz do sukcesu

Motorola edge 60 fusion zadebiutowała w Polsce jako mocna kandydatka do tytułu ulubionego telefonu Polaków.…

2 kwietnia 2025
  • Artykuł sponsorowany

iPhone 16 Pro Max: przyszłość technologii mobilnej

Apple ponownie udowodniło, że wiodący status w branży smartfonów jest zasłużony, prezentując swój najnowszy flagowy…

1 kwietnia 2025
  • Google
  • Newsy
  • Telefony

Flagowy Pixel na pierwszych zdjęciach. Ma być tańszy, ale kopiuj wklej trwa w najlepsze

Google Pixel 10 Pro Fold pozuje pierwszych grafikach. Ma być tańszy od poprzednika – a…

1 kwietnia 2025