Najnowszy raport pokazuje, że użytkownicy coraz chętniej wydają pieniądze na zakup aplikacji w Sklepie Play, a także w App Store. Czy jesteście pośród nich?
Znaczący wzrost w stosunku do 2018!
Firma Sensor Tower dostarczyła nam najnowszych wyników dotyczących wielkości kwot wydawanych w androidowym Sklepie Play, a także przez użytkowników urządzeń spod znaku Apple.
W ciągu pierwszej połowy 2019 roku wydaliśmy blisko 40 miliardów dolarów, na aplikacje. Stanowi to 15% wzrost w stosunku do analogicznego okresu z tamtego roku. Wierząc, że tempo zakupów nie zwolni, a nawet utrzyma utrzyma trend wzrostowy, możemy spodziewać się, że druga połowa bieżącego roku przyniesie kolejny wzrost. W efekcie możemy mieć do czynienia z pobiciem rekordu w ciągu całego 2019 roku.
Klienci Apple wydają więcej!
Przechodząc do bardziej szczegółowej analizy dowiadujemy się, że kolejny rok z rzędu to właściciele urządzeń z Cupertino chętniej sięgają do swojej kieszeni, w celu zakupu aplikacji. Odpowiednio w pierwszej połowie zeszłego roku na konto App Store wpłynęło 22,6 miliarda dolarów, natomiast w tym roku jest to już 25,5 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 13,2%.
Odnosząc te wyniki do użytkowników zielonego robota, mamy odpowiednio 11,8 miliarda dolarów w 2018 roku oraz 14,2 miliarda w 2019 roku – to daje wzrost o blisko 20%.
Szukając odpowiedzi na pytanie, dlaczego to właśnie Apple zgarnia więcej pieniędzy z aplikacji możemy wysnuć wniosek, że to co w androidzie mamy za darmo, w przypadku urządzeń z iOS musimy zapłacić. Spowodowane to jest też z pewnością ilością aplikacji dostępnych w Sklepie Play w stosunku do App Store. Jest to jednak moja własna teoria, dlatego nie traktujcie tego za pewnik 🙂
Gry – to tutaj wydajemy najwięcej
Dział gier w przypadku obu sklepów wygenerował aż 29,6 miliarda zysków, co stanowi 74% ogólnej kwoty wydanych pieniędzy.
W AppStore wydatki sięgnęły kwoty 17,6 miliarda dolarów w stosunku do 16,3 miliarda rok wcześniej.
Statystyki pokazują też, że Androidowcy powoli także decydują się na zakup gier – do lipca 2019 roku wydano łącznie 12 miliardów dolarów wobec 10,3 miliarda dolarów wcześniej. Widzimy więc większy wzrost w stosunku do iOS.
Ilość pobranych aplikacji? Google miażdży Apple!
O ile przypadek płatnych aplikacji pokazuje, że Apple dysponuje bardziej zamożnymi użytkownikami, o tyle w przypadku łącznej ilości pobrań z darmowymi – Google po prostu miażdży firmę z Cupertino.
Pierwsza połowa 2019 roku wygenerowała łącznie 56,7 miliarda pobrań, z czego aż 41,9 miliarda dotyczy Sklepu Play. Dla Apple zostało skromne 14,8 miliarda, dodatkowo zanotowany tutaj został spadek, gdyż w tym samym okresie rok wcześniej liczba ta wynosiła 15 miliardów. Sklep Play zanotował podobny wzrost do wcześniejszych kategorii, a mianowicie o blisko 6 miliardów pobrań.
Patrząc z perspektywy finansowej, mimo 1/3 ilości pobrań to i tak Apple wygenerowało blisko dwukrotnie większy dochód z aplikacji.
A jak to wygląda u Was? Czy w 2019 roku zapłaciliście za jakąś aplikację w Sklepie Play lub App Store?
[totalpoll id=”1024482″]
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.