Najnowszy raport pokazuje, że użytkownicy coraz chętniej wydają pieniądze na zakup aplikacji w Sklepie Play, a także w App Store. Czy jesteście pośród nich?
Spis treści
Firma Sensor Tower dostarczyła nam najnowszych wyników dotyczących wielkości kwot wydawanych w androidowym Sklepie Play, a także przez użytkowników urządzeń spod znaku Apple.
W ciągu pierwszej połowy 2019 roku wydaliśmy blisko 40 miliardów dolarów, na aplikacje. Stanowi to 15% wzrost w stosunku do analogicznego okresu z tamtego roku. Wierząc, że tempo zakupów nie zwolni, a nawet utrzyma utrzyma trend wzrostowy, możemy spodziewać się, że druga połowa bieżącego roku przyniesie kolejny wzrost. W efekcie możemy mieć do czynienia z pobiciem rekordu w ciągu całego 2019 roku.
Przechodząc do bardziej szczegółowej analizy dowiadujemy się, że kolejny rok z rzędu to właściciele urządzeń z Cupertino chętniej sięgają do swojej kieszeni, w celu zakupu aplikacji. Odpowiednio w pierwszej połowie zeszłego roku na konto App Store wpłynęło 22,6 miliarda dolarów, natomiast w tym roku jest to już 25,5 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 13,2%.
Odnosząc te wyniki do użytkowników zielonego robota, mamy odpowiednio 11,8 miliarda dolarów w 2018 roku oraz 14,2 miliarda w 2019 roku – to daje wzrost o blisko 20%.
Szukając odpowiedzi na pytanie, dlaczego to właśnie Apple zgarnia więcej pieniędzy z aplikacji możemy wysnuć wniosek, że to co w androidzie mamy za darmo, w przypadku urządzeń z iOS musimy zapłacić. Spowodowane to jest też z pewnością ilością aplikacji dostępnych w Sklepie Play w stosunku do App Store. Jest to jednak moja własna teoria, dlatego nie traktujcie tego za pewnik 🙂
Dział gier w przypadku obu sklepów wygenerował aż 29,6 miliarda zysków, co stanowi 74% ogólnej kwoty wydanych pieniędzy.
W AppStore wydatki sięgnęły kwoty 17,6 miliarda dolarów w stosunku do 16,3 miliarda rok wcześniej.
Statystyki pokazują też, że Androidowcy powoli także decydują się na zakup gier – do lipca 2019 roku wydano łącznie 12 miliardów dolarów wobec 10,3 miliarda dolarów wcześniej. Widzimy więc większy wzrost w stosunku do iOS.
O ile przypadek płatnych aplikacji pokazuje, że Apple dysponuje bardziej zamożnymi użytkownikami, o tyle w przypadku łącznej ilości pobrań z darmowymi – Google po prostu miażdży firmę z Cupertino.
Pierwsza połowa 2019 roku wygenerowała łącznie 56,7 miliarda pobrań, z czego aż 41,9 miliarda dotyczy Sklepu Play. Dla Apple zostało skromne 14,8 miliarda, dodatkowo zanotowany tutaj został spadek, gdyż w tym samym okresie rok wcześniej liczba ta wynosiła 15 miliardów. Sklep Play zanotował podobny wzrost do wcześniejszych kategorii, a mianowicie o blisko 6 miliardów pobrań.
Patrząc z perspektywy finansowej, mimo 1/3 ilości pobrań to i tak Apple wygenerowało blisko dwukrotnie większy dochód z aplikacji.
A jak to wygląda u Was? Czy w 2019 roku zapłaciliście za jakąś aplikację w Sklepie Play lub App Store?
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Oppo Find X8 Mini będzie bardzo smukłym smartfonem, który do tego nie zrezygnuje z wielkiej…
Ulefone Armor 28 Ultra rozbił bank. Smartfon ma 16 GB RAM, MediaTeka Dimensity 9300+, 1…
Choć może się to wydawać niesłychane, Huawei dominuje na rynku smartfonów. Składane telefony w Chinach…
Samsung Galaxy M35 5G ma nową cenę w Polsce. Teraz najbardziej opłacalnego Samsunga kupisz u…
Świeżutki iPhone 17 Air jednak nie będzie taki, jak się spodziewaliśmy. Jego rozmiary mogą niestety…
Motorola Razr 60 przed premierą zdradza pierwsze detale specyfikacji technicznej. Tańsza składana Motorola przynosi dobre…