Prawie wszystkie media internetowe z wielkim podnieceniem pisały o rozpoczętych testach nanofonu – komórki wszczepianej pod skórę. Prawie, ponieważ KomórkoManiaKowi coś to zaśmierdziało i tym razem nie dał się zwieść, jak w przypadku TuNieMaEry.pl.
„Telefon zminiaturyzowany tak, że użytkownicy będą go nosić wszczepionego na stałe pod skórę” – grzmiał Chip Online. Tymczasem okazuje się, że była to akcja marketingowa Ery, która wprowadziła media w błąd. Za powstanie nanofonu NP45LX miał odpowiadać niejaki SIMTEIJIN Institute.
Ale wystarczy odwiedzić stronę owego „instytutu” by stwierdzić, że to śmierdzi fake’iem na odległość. W zakładce „kadra” nie ma ani jednego nazwiska, zaś zakładka „kontakt”, to bezosobowy formularz, niczym wyjęty z fałszywego sklepu internetowego. Żadnych szczegółów, adresu, telefonu.
Gdyby jednak ktoś miał wątpliwości, Chip przeprowadził mały test. Okazuje się, że informacja prasowa o rewolucyjnym nanofonie została wysłana z serwerów Ery.
Wszystko to przypomina słynne słuchowisko radiowe Orsona Wellesa „Wojna światów”, w którym informowano, że Ziemia została zaatakowana przez kosmitów. Program wywołał autentyczną panikę w USA.
Cóż, marketingowcy Ery, Orson Welles byłby pewnie z was dumny. Choć pewnie zdziwiłby się, że ów prosty pomysł z lat 30 XX wieku zadziała również w futurystycznie brzmiącym roku AD 2009…
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Garmin Connect+ to nowa, płatna subskrypcja, która dodaje zegarkom marki sporo nowych funkcji. Użytkownicy są…
Składany iPhone Fold wydaje się rzeczywiście istnieć. Apple jednak chce iść tą drogą i dołączyć…
Xiaomi 14T Pro na premierę kosztował 3999 złotych, a teraz możesz kupić go w promocji…
Moja opinia o The First Berserker: Khazan po przedpremierowym testowaniu gry. Mowa o produkcji z…
YouTube Premium nie tylko dla płacących? Platforma pozwoli teraz użytkownikom subskrypcji na udostępnienie bliskim nawet…
Huawei ma za sobą niezwykle udany rok. Reuters wyraża się nawet, że dla producenta skończył się…