Microsoft zdecydował się na niecodzienną i ciekawą kampanię reklamową serwisu Skype, który od zeszłego roku należy do korporacji z Redmond. Na londyńskim lotnisku Heathrow pojawiły się plakaty nawołujące do ludzkich kontaktów. Niedługo kampania ma być przeniesiona na terytorium USA i z plakatów trafi do Internetu. Na czym skupili się marketingowcy największego na świecie producenta oprogramowania?
Zacznijmy od tego, iż w hasłach zachęcających do korzystania ze Skype’a nie pojawia się nazwa Twitter, Facebook, czy marka innej sieci społecznościowej, ale czynione są aluzje jednoznacznie wskazujące na serwisy tego typu. Dla przykładu, na jednym z plakatów napisano, że z pomocą 140 znaków nie można pozostać w kontakcie.
Pracownicy Skype’a/Microsoftu przekonują, iż emotikony nie zastąpią dźwięku ludzkiego śmiechu, a ludzie zostali stworzeni do tego by widzieć, słyszeć i czuć. Dalej jest jeszcze ciekawiej, ponieważ dowiadujemy się, że tylko z pomocą Skype’a możemy wrócić do człowieczeństwa. Całkiem prawdopodobne, iż prezentowana kampania reklamowa będzie aktywnie promowana na… Facebooku. Na specjalnej stronie użytkownicy będą mogli stworzyć własny Humoticon – autoportret wyrażający emocje.
Źródło: AdWeek
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.