W raporcie opublikowanym przez firmę IDC znaleźli się najchętniej wybierani producenci smartfonów w Polsce. Okazuje się, iż nadwiślański rynek po raz kolejny zdominował popularny twórca z Korei, biorąc górę nad chińskim Huawei. Prezentujemy przekrój rynku smartfonów w Polsce.
Huawei, Samsung, Apple oraz Xiaomi to czterej najpopularniejsi producenci telefonów na polskim rynku, co raczej nie powinno nikogo zdziwić – podana czołówka, tyle że w zmienionej kolejności, rządzi na całym świecie, tocząc batalię o każdego klienta.
Często zastanawiamy się nad rozwojem i dostępnością nowych smartfonów w Polsce, uważając się za ważnych dla świata konsumentów. Realia są jednak zgoła odmienne, gdyż polscy klienci dokładają zaledwie maleńki ułamek do sprzedaży telefonów dostarczanych na globalny rynek.
Jakie smartfony wybierają Polacy?
Według raportu firmy analitycznej IDC w drugim kwartale 2019 roku kupiliśmy 2 miliony i 200 tysięcy modeli, co stanowi wzrost o 0.9% w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku. Jako jeden z powodów zahamowania gwałtownego wzrostu podaje się dojrzałość rynku, zwracając jednocześnie uwagę na potrzeby klientów.
Polacy polubili wielkie wyświetlacze, gdyż ponad 58% z liczby sprzedanych sztuk stanowiły telefony z ponad 6-calowymi matrycami. Z kolei aż 21% smartfonów oferowało co najmniej 128 GB pamięci na pliki.
Absolutnym zwycięzcą w drugim kwartale okazał się Samsung, zajmując w Polsce niemal 42% rynkowych udziałów. To wyraźny wzrost w stosunku do poprzedniego roku, gdzie koreański twórca borykał się z rosnącym zainteresowaniem telefonami Huawei – obie marki były wówczas na niemal równym poziomie.
Tymczasem Huawei spadł ostro w dół, tracąc 11 punktów procentowych w stosunku do początkowego kwartału 2019 roku. W stosunku rocznym spadek także pozostaje wyraźny i wynosi około 8 p.p. O przegranej przeważyła niepewna przyszłość smartfonów Huawei, wywołana przez rząd USA i nakładane sankcje.
Na problemach Huawei skorzystał inny producent z Chin, a mianowicie Xiaomi – sprzedaż telefonów tego twórcy w drugim kwartale wyraźnie wzrosła, jeżeli porównać ją na wykresie z początkiem tego roku. Jak podkreślił Marcin Szczepankowski, GTM Manager Xiaomi Polska, w drugim kwartale najlepiej sprzedającymi się urządzeniami Xiaomi były Mi 9 oraz Redmi Note 7.
Wisienką na torcie statystyk może być wynik Motoroli (zajmującej nieco mniej niż 6% udziałów) oraz OPPO, które sprzedaje w Polsce co setnego smartfona. Rozwój Chińczyków w naszym kraju wciąż pozostaje na początkowym poziomie, ale systematyczne rośnie.
Polecamy:
Sprzedaż smartfonów Huawei drastycznie spadła. Klienci odwracają się od Chińczyków
Źródło
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.