Sensor Tower publikuje raport dotyczących najbardziej dochodowych oraz najczęściej pobieranych aplikacji mobilnych w trzecim kwartale 2019 roku. Z zawartych tam danych możemy dowiedzieć się między innymi o niebywałym sukcesie Tindera, który wyprzedził Netflixa oraz YouTube.
Tytułowy raport stanowi świetne potwierdzenie wzrostu zainteresowania segmentem mobilnym przez użytkowników. Użytkownicy smartfonów pobierają aplikację częściej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Mało tego, wydają oni znacznie większe kwoty wewnątrz rzeczonych apek. Sprawdźmy więc, jak dokładnie kształtują się twarde liczby dotyczące Apple App Store oraz Google Play Store.
W trzecim kwartale tego roku zostawiliśmy w App Store aż 14,2 miliarda dolarów. W Google Play nieco mniej, bo „jedynie” 7,7 miliarda. W ubiegłym roku wyniki były słabsze zarówno dla sklepu Apple (11,6 miliarda dolarów), jak i repozytorium Google (6,2 miliarda dolarów) W stosunku do Q3 2018 mamy więc wzrost wynoszący odpowiednio 22,3 proc. oraz 24 proc.
Na pierwszym miejscu listy najbardziej dochodowych aplikacji znalazł się Tinder, który zarabia nie tylko na reklamach wewnątrz aplikacji, ale również na systemie kont premium. Wysokość opłaty za subskrypcję różni się w zależności od jej długości. Za miesięczny dostęp zapłacimy od niecałych 60 zł po blisko 340 zł. Choć Tinder zajął najwyższe miejsce na podium, aplikację gonią Netflix oraz YouTube.
O ile Netflix bazuje na modelu zarobkowym w postaci nakładania na użytkowników miesięcznych opłat, o tyle YouTube stosuje znacznie szerszą monetyzację. Poza oferowaniem płatnych kont premium, włodarze usługi „bogacą się” na wyświetlaniu reklam przed prezentowanymi w usłudze filmami oraz wewnątrz nich. Prawdę mówiąc, mocno zaskoczyło mnie to, że w kwestii dochodów (bazujących na App Store oraz Play Store) YT znalazł się za Tinderem oraz Netflixem.
Byłem pewien, iż w ujęciu globalnym na podium znajdą się Instagram oraz Facebook. Okazuje się jednak, że najczęściej pobierana aplikacją w trzecim kwartale tego roku jest Komunikator WhatsApp. Zaraz za nim znajduje się młodzieżowa społecznościówka TikTok oraz Messenger. Dopiero później pojawią się usługi takie jak Facebook czy Instagram. YouTube oraz Snapchat, których popularność wydawała się zauważalna, zostały ulokowane na 9 i 10 miejscu listy.
Podobnie jak w przypadku dochodów, tak i w kwestii liczby pobrań mówimy o zauważalnym wzroście. W trzecim kwartale 2019 roku w Apple App Store dokonano 8 miliardów pobrań aplikacji, w Google Play Store więcej, bo aż 21,6 miliardów. W analogicznym okresie 2018 roku odnotowano wynik odpowiednio 7,6 oraz 19,4 miliardów pobrań. Mamy więc wzrost na poziomie 5,3 proc. oraz 11,4 proc.
Jak widać, aplikacje mobilne stanowią dla nas coraz ważniejsze dobro. Wzrost liczby pobrań może oznaczać większą popularność samych programów dedykowanych smartfonom oraz tabletom. Niemniej, chętniejsze sięganie do portfela, oznacza jedno — znaczenie aplikacji w życiu przeciętnego człowieka jest coraz bardziej odczuwalne.
https://www.gsmmaniak.pl/1055480/google-play-app-store-sciaganie-i-mikroplatnosci/
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Segment tanich tabletów przeżywa rozkwit. Świeżo zaprezentowany Teclast M50 Mini dołącza właśnie do niedrogich pobratymców…
Tanie realme zdobyło kolejną certyfikację. Szykuje się globalne ogłoszenie niskobudżetowca. Niedługo realme Note 60x będzie…
Masz flagowca Apple? To przydałyby Ci się słuchawki. Jako fan marki na pewno słyszałeś o…
Nowy tablet OPPO Pad 3 zadebiutuje już jutro. Na dzień przed premierą sporo o nim…
Dzieli nas dzień od prezentacji średniaków OPPO. O nowym OPPO Reno 13 (Pro) wiemy niemalże…
Już w najbliższy poniedziałek jeden z polskich sklepów odpali kolejne promocje z okazji Black Friday…