Sony opublikowało raport finansowy za trzeci kwartał kalendarzowy 2019 roku. W omawianym okresie Japończycy sprzedali zaledwie 600 tys. smartfonów Xperia. To najgorszy wynik w historii działu mobilnego Sony, który wygląda fatalnie na tle konkurencji – przykładowo, niektóre firmy sprzedają tyle samo smartfonów… w ciągu jednego dnia.
Sytuacja Sony na rynku mobilnym już od dłuższego czasu nie jest najlepsza. Do niedawna Japończycy próbowali jeszcze walczyć z konkurencją na każdym możliwym kroku, jednak generowało to tylko kolejne straty. Sony postanowiło więc zmienić strategię i jakiś czas temu włączyło dział mobilny do sekcji Electronics Products and Solutions (Produkty i rozwiązania z dziedziny elektroniki).
Sony postanowiło jednak ujawniać, jak wyglądała sprzedaż smartfonów w poszczególnych kwartałach, dzięki czemu wiemy, że okres lipiec-wrzesień 2019 roku był pod tym względem fatalny.
Trzeci kwartał kalendarzowy okazał się najgorszym w dziejach smartfonów Xperia, które w tym czasie sprzedały się w zaledwie 600 tys. egzemplarzy, czyli o 300 tys. mniej niż w poprzednim kwartale i o 1 milion mniej niż rok temu. Sony prognozuje, że w całym roku fiskalnym 2019 sprzeda 3,5 mln smartfonów, choć w poprzednim sprawozdaniu mówiło się o 4 mln sztuk.
Sprzedaż smartfonów Xperia jest wręcz fatalna i wygląda – nie boję się tego powiedzieć – śmiesznie w porównaniu do liderów rynku mobilnego. Przykładowo, w zeszłym roku Huawei sprzedawał średnio 600 tys. smartfonów dziennie. Ba, nawet Nokia (HMD Global) sprzedało dwa razy więcej smartfonów w jeden kwartał i to tylko w Europie!
Sony otwarcie przyznało, że jest negatywnie zaskoczone takimi wynikami sprzedaży smartfonów. Dobrze chociaż, że sekcja do której należą obecnie smartfony wypracowała jakiś tam zysk i wzrost przychodów, choć niemal na pewno same telefony przyniosły stratę. Nie wiem jednak, czy to jakiś szczególny powód do radości, gdy klienci omijają Xperie coraz szerszym łukiem.
Szczerze mówiąc delikatnie mnie to dziwi, gdyż recenzowana przeze mnie Xperia 1 wniosła niemały powiew świeżości w portfolio Sony i pod wieloma względami nadrobiła zaległości w stosunku do konkurencji. Ba, pojawił się też jakiś nakład na marketing, gdyż jakiś czas temu widziałem w kinie reklamę flagowca Sony. Gdyby tylko cena Xperii 1 była trochę niższa…
Bez względu na wszystko Sony ciągle ma zamiar tworzyć nowe smartfony, traktując je jako pomost między współczesnością a bliżej nieokreśloną technologią przyszłości.
Plotki mówią, że już od przyszłego roku Japończycy postawią na 5G i odpowiednie modemy pojawią się we wszystkich flagowcach z 2020 roku, co razem z kolejnymi oszczędnościami ma doprowadzić do tego, że Sony zacznie zarabiać na samych telefonach najpóźniej w pierwszym kwartale 2021 roku.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Epic Games Store znów rozdaje nową grę za darmo. Tym razem jest mrocznie i tajemniczo.…
Do globalnej premiery zmierza POCO F7 oraz POCO F7 Ultra. Certyfikacja smartfonów Xiaomi to świetna…
HONOR 300 na zdjęciach prezentuje się zjawiskowo. To będzie wyjątkowo cienka brzytwa, która nie przekroczy…
Oto oficjalny wygląd nowego Xiaomi, którego będziemy często polecać. Nazywa się Redmi K80, choć do…
Apple iPhone SE 4 będzie miał premierę w Polsce jeszcze wcześniej, niż oczekiwałem. Smartfon zadebiutuje…
Zadebiutował OPPO Find X8 Pro: superflagowiec stworzony z myślą o Europie, a co za tym…