>
Kategorie: Newsy Tablety

Po chwili stabilności nadeszły ostre spadki. Tablety znów sprzedają się słabiej

Miało być delikatne odbicie i zahamowanie negatywnego trendu, a finalnie mamy do czynienia z jego pogłębieniem. Branża tabletów znów zmierza w złym kierunku, jeśli chodzi o względy sprzedażowe i raczej nie zapowiada się na to, by w tym roku miało pojawić się zauważalne odbicie.

W maju informowaliśmy Was o tym, że pierwszy kwartał 2019 roku był dla producentów całkiem miłym zaskoczeniem, bowiem tradycyjny w branży tabletów okres ogórkowy okazał się przynieść rezultaty lepsze o blisko 14% względem analogicznego okresu rok temu. Radość była więc uzasadniona, bo wzrosty okazały się bardzo solidne. Ale potem przyszedł drugi kwartał, który zaowocował tradycyjnymi od kilku lat spadkami, a trzeci kwartał niestety kontynuuje mocno spadkowy trend.

Jest gorzej. Gdyby nie Amazon – byłoby bardzo źle

W miesiącach lipiec – wrzesień na całym świecie sprzedano 38,2 miliona tabletów, co oznacza spadek aż o 4% w stosunku do III kwartału 2018 roku. Największym wygranym tego okresu jest Amazon – dzięki wprowadzeniu nowej linii tabletów z rodziny Fire, a także corocznej wyprzedaży Prime Day amerykański gigant zwiększył sprzedaż aż o 141%, z 2,2 mln na 5,3 mln, co pozwoliło zająć pozycję wicelidera rynku z udziałami na poziomie 13,9%.

Tradycyjnie na fotelu lidera zasiada Apple, które odpowiada za 26,5% sprzedaży, natomiast pozostałe miejsca wśród pięciu największych producentów zajmują kolejno: Samsung (13,2%), Huawei (8,1%) i Lenovo (6,6%).

Widoki na poprawę? Raczej marne

O ile największe marki radzą sobie stosunkowo nienajgorzej, tak z poważniejszymi kłopotami borykają się mniejsi producenci – w przeciągu roku odnotowali oni spadek aż o 27%, co niestety napędza niezbyt dobrą kondycję całej branży. Analitycy spodziewają się także, że słabnący popyt na tablety przełoży się także na wyniki branży w tradycyjnie najlepszym okresie gwiazdkowym, który – wszystko na to wskazuje – będzie gorszy od rezultatów osiągniętych w IV kwartale ubiegłego roku.

Warto wspomnieć, że mimo dość ograniczonej aktywności Microsoftu na rynku mobilnym sprzęty bazujące na systemie Windows sprzedają się nie najgorzej – odpowiadają one za 12,7% całości i osobiście spodziewałem się znacznie gorszego wyniku.  Najwięcej sprzedanych urządzeń korzysta oczywiście z systemu Android (60,7%)

źródło

Amadeusz Cyganek

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Samsung
  • Tablety
  • Wiadomość dnia

Tablety Samsung z rysikiem w zestawie już w Polsce. Promocja na start – kilka stówek w kieszni

Samsung Galaxy Tab S10 FE i Tab S10 FE+ trafiły właśnie do sklepów w Polsce.…

2 kwietnia 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy
  • Wiadomość dnia

Nowa, bestsellerowa konsola oficjalnie! Masa gier, wyższa moc i większy ekran, kiedy w sklepach?

Premiera Nintendo Switch 2 staje się faktem. Nowa przenośna konsola japońskiego giganta przyniesie sporo nowości,…

2 kwietnia 2025
  • Garmin
  • Newsy
  • Wearables

Nowy Garmin już w Polsce. Do 1500 złotych Samsung i Apple przy nim nie istnieją, jest za dobry

Garmin Vivoactive 6 zadebiutował w Polsce. Cena jest całkiem przystępna, zegarek oferuje płatności Garmin Pay…

2 kwietnia 2025
  • Promocje

Doskonałe fotośredniaki mocno staniały w Polsce w promocji. Zaoszczędzisz kilkaset złotych na niedrogich telefonach z dobrym aparatem

realme 14 Pro+ i realme 14 Pro mocno staniały w Polsce. Producent oferuje fajny zwrot…

2 kwietnia 2025
  • Promocje

Nigdy nie testowałem smartwatcha z lepszą baterią, a ten od premiery staniał już o 41% w tej promocji

Viran W101 zapisał się bardzo ciepło w mojej pamięci. Jego bateria jest kapitalna, dociąga niemal…

2 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

W życiu nie zgadniesz, dlaczego premiera Samsunga Galaxy S25 Edge jest opóźniona. Powód jest komiczny, ale nadal nie aż tak jak cena

Samsung Galaxy S25 Edge miał mieć premierę już za 2 tygodnie, ale pojawiły się opóźnienia.…

2 kwietnia 2025