>
Kategorie: Newsy Tablety

Po chwili stabilności nadeszły ostre spadki. Tablety znów sprzedają się słabiej

Miało być delikatne odbicie i zahamowanie negatywnego trendu, a finalnie mamy do czynienia z jego pogłębieniem. Branża tabletów znów zmierza w złym kierunku, jeśli chodzi o względy sprzedażowe i raczej nie zapowiada się na to, by w tym roku miało pojawić się zauważalne odbicie.

W maju informowaliśmy Was o tym, że pierwszy kwartał 2019 roku był dla producentów całkiem miłym zaskoczeniem, bowiem tradycyjny w branży tabletów okres ogórkowy okazał się przynieść rezultaty lepsze o blisko 14% względem analogicznego okresu rok temu. Radość była więc uzasadniona, bo wzrosty okazały się bardzo solidne. Ale potem przyszedł drugi kwartał, który zaowocował tradycyjnymi od kilku lat spadkami, a trzeci kwartał niestety kontynuuje mocno spadkowy trend.

Jest gorzej. Gdyby nie Amazon – byłoby bardzo źle

W miesiącach lipiec – wrzesień na całym świecie sprzedano 38,2 miliona tabletów, co oznacza spadek aż o 4% w stosunku do III kwartału 2018 roku. Największym wygranym tego okresu jest Amazon – dzięki wprowadzeniu nowej linii tabletów z rodziny Fire, a także corocznej wyprzedaży Prime Day amerykański gigant zwiększył sprzedaż aż o 141%, z 2,2 mln na 5,3 mln, co pozwoliło zająć pozycję wicelidera rynku z udziałami na poziomie 13,9%.

Tradycyjnie na fotelu lidera zasiada Apple, które odpowiada za 26,5% sprzedaży, natomiast pozostałe miejsca wśród pięciu największych producentów zajmują kolejno: Samsung (13,2%), Huawei (8,1%) i Lenovo (6,6%).

Widoki na poprawę? Raczej marne

O ile największe marki radzą sobie stosunkowo nienajgorzej, tak z poważniejszymi kłopotami borykają się mniejsi producenci – w przeciągu roku odnotowali oni spadek aż o 27%, co niestety napędza niezbyt dobrą kondycję całej branży. Analitycy spodziewają się także, że słabnący popyt na tablety przełoży się także na wyniki branży w tradycyjnie najlepszym okresie gwiazdkowym, który – wszystko na to wskazuje – będzie gorszy od rezultatów osiągniętych w IV kwartale ubiegłego roku.

Warto wspomnieć, że mimo dość ograniczonej aktywności Microsoftu na rynku mobilnym sprzęty bazujące na systemie Windows sprzedają się nie najgorzej – odpowiadają one za 12,7% całości i osobiście spodziewałem się znacznie gorszego wyniku.  Najwięcej sprzedanych urządzeń korzysta oczywiście z systemu Android (60,7%)

źródło

Amadeusz Cyganek

Najnowsze artykuły

  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Znając tę funkcję w Revolut już zawsze rozpoznasz hakerów

Revolut przedstawia w aplikacji nowość, która zadba o bezpieczeństwo naszych danych i pieniędzy. To rozmowy…

18 stycznia 2025
  • Promocje

Wciągająca strategia turowa do kupienia w kapitalnej cenie. Zaoszczędzisz ponad 180 zł

Wciągająca strategia turowa jest obecnie na wyciągnięcie ręki wielu graczy. Objęta została bowiem kapitalną promocją,…

18 stycznia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Samsung zdradza kolejne detale One UI 7. Premiera już w środę 

Samsung uchyla rąbka tajemnicy i zdradza kolejne nowości w One UI 7 i Galaxy AI,…

18 stycznia 2025
  • Artykuł sponsorowany

Czym różni się Xiaomi Redmi Note 14 PRO od standardowej wersji? Wyjaśniamy

Xiaomi Redmi Note 14 to nowy model chińskiego giganta rynku elektronicznego. Na salony razem z…

17 stycznia 2025
  • Promocje

Mroczny RTS do kupienia taniej o 65%. To oferta, która przekona każdego fana gatunku

Mroczny RTS na premierę objęty został rewelacyjnym 65% rabatem. Teraz każdy z was może zgarnąć…

17 stycznia 2025
  • Huawei
  • Newsy
  • Telefony

Potężny Huawei Mate X6 już dziś zdradza cenę w Polsce. Premiera na dniach

Składany Huawei Mate X6 zdradza cenę na polskim rynku. To pozytywne zaskoczenie – tak tanio…

17 stycznia 2025