>
Kategorie: Newsy Tablety

Po chwili stabilności nadeszły ostre spadki. Tablety znów sprzedają się słabiej

Miało być delikatne odbicie i zahamowanie negatywnego trendu, a finalnie mamy do czynienia z jego pogłębieniem. Branża tabletów znów zmierza w złym kierunku, jeśli chodzi o względy sprzedażowe i raczej nie zapowiada się na to, by w tym roku miało pojawić się zauważalne odbicie.

W maju informowaliśmy Was o tym, że pierwszy kwartał 2019 roku był dla producentów całkiem miłym zaskoczeniem, bowiem tradycyjny w branży tabletów okres ogórkowy okazał się przynieść rezultaty lepsze o blisko 14% względem analogicznego okresu rok temu. Radość była więc uzasadniona, bo wzrosty okazały się bardzo solidne. Ale potem przyszedł drugi kwartał, który zaowocował tradycyjnymi od kilku lat spadkami, a trzeci kwartał niestety kontynuuje mocno spadkowy trend.

Jest gorzej. Gdyby nie Amazon – byłoby bardzo źle

W miesiącach lipiec – wrzesień na całym świecie sprzedano 38,2 miliona tabletów, co oznacza spadek aż o 4% w stosunku do III kwartału 2018 roku. Największym wygranym tego okresu jest Amazon – dzięki wprowadzeniu nowej linii tabletów z rodziny Fire, a także corocznej wyprzedaży Prime Day amerykański gigant zwiększył sprzedaż aż o 141%, z 2,2 mln na 5,3 mln, co pozwoliło zająć pozycję wicelidera rynku z udziałami na poziomie 13,9%.

Tradycyjnie na fotelu lidera zasiada Apple, które odpowiada za 26,5% sprzedaży, natomiast pozostałe miejsca wśród pięciu największych producentów zajmują kolejno: Samsung (13,2%), Huawei (8,1%) i Lenovo (6,6%).

Widoki na poprawę? Raczej marne

O ile największe marki radzą sobie stosunkowo nienajgorzej, tak z poważniejszymi kłopotami borykają się mniejsi producenci – w przeciągu roku odnotowali oni spadek aż o 27%, co niestety napędza niezbyt dobrą kondycję całej branży. Analitycy spodziewają się także, że słabnący popyt na tablety przełoży się także na wyniki branży w tradycyjnie najlepszym okresie gwiazdkowym, który – wszystko na to wskazuje – będzie gorszy od rezultatów osiągniętych w IV kwartale ubiegłego roku.

Warto wspomnieć, że mimo dość ograniczonej aktywności Microsoftu na rynku mobilnym sprzęty bazujące na systemie Windows sprzedają się nie najgorzej – odpowiadają one za 12,7% całości i osobiście spodziewałem się znacznie gorszego wyniku.  Najwięcej sprzedanych urządzeń korzysta oczywiście z systemu Android (60,7%)

źródło

Amadeusz Cyganek

Najnowsze artykuły

  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

iPhone 17 Air znów zawodzi. Nie będzie taki, jakbyśmy chcieli

Świeżutki iPhone 17 Air jednak nie będzie taki, jak się spodziewaliśmy. Jego rozmiary mogą niestety…

22 lutego 2025
  • Motorola
  • Newsy
  • Telefony

Nowa Motorola już na horyzoncie. Producent spieszy się z premierą

Motorola Razr 60 przed premierą zdradza pierwsze detale specyfikacji technicznej. Tańsza składana Motorola przynosi dobre…

22 lutego 2025
  • Promocje

Zeszłoroczny hit FPP tak tani jeszcze nie był. Przy zakupie zaoszczędzisz 100 zł!

Zeszłoroczny hit FPP do kupienia w super cenie – już teraz mogę Wam zdradzić, że…

22 lutego 2025
  • Newsy
  • Nubia
  • Telefony

Najpotężniejszy smartfon roku teraz w jeszcze lepszej wersji. 7050 mAh to dopiero początek

Jeden z najbardziej wypasionych telefonów 2025 roku dopiero zadebiutował, a już doczekał się edycji specjalnej.…

22 lutego 2025
  • Newsy
  • Samsung

Samsung i PKO BP łączą siły. Będą nowości dla Polaków

Samsung rozpoczyna współpracę z PKO Bankiem Polskim. To dobra wiadomość zarówno dla klientów polskiego banku,…

22 lutego 2025
  • Promocje

Jeden z najmocniejszych tabletów z Androidem w mega cenie! Galaxy Tab S9 Ultra kupisz ponad 1500 złotych taniej

Komu jednego z najlepszych tabletów z Androidem kilkaset złotych taniej w promocji? Samsung Galaxy Tab…

22 lutego 2025