Huawei rządzi w Chinach, posiadając dwukrotną przewagę nad każdym konkurencyjnym producentem. Wzrost sprzedaży chińskiego gigant jest ogromny pomimo problemów z dostępem do usług Google – dla chińskich klientów sankcje USA okazały się jedynie pretekstem do udowodnienia siły Huawei.
Największym motorem napędowym Huawei jest krajowa sprzedaż. W trzecim kwartale marka sprzedała w Chinach aż 41,5 mln smartfonów, co po przyrównaniu do globalnej sprzedaży Huawei na poziomie 66,6 mln telefonów robi wrażenie – gdyby Chińczycy nagle przestali kupować modele firmy, Huawei znalazłoby się pod kreską.
Wyniki Huawei z trzeciego kwartału robią jeszcze większe wrażenie, jeżeli porównamy je z rezultatami z drugiego kwartału, w którym Huawei udało się rozprowadzić 36,3 mln modeli – w tym okresie duże znaczenie mieli także poszczególni rywale Huawei, czyli w kolejności Vivo (18,3 mln), OPPO (18,2 mln) oraz Xiaomi z wynikiem 11,7 mln. Tym razem taka sytuacja nie ma miejsca.
Wyniki wszystkich trzech twórców zmalały i nie przekroczyły progu 18,1 milionów sprzedanych telefonów. OPPO spadło do poziomu 16,4 mln, a Xiaomi nawet nie przekroczyło progu sprzedaży dziesięciu milionów, dlatego sprzedaż Huawei zajęła łącznie aż 42% rynku. Firma będąca niemal połową gospodarki mobilnej w danym kraju bynajmniej nie wygląda na markę borykającą się z problemami.
Huawei nie posiada jeszcze ponownego dostępu do usług Google, chociaż strona amerykańska zapowiedziała zniesienie swoich sankcji w „najbliższym czasie”. Wpływ aplikacji od Google na chińską sprzedaż okazał się ogromny, ale nie bezpośrednio – Chińczycy nie korzystają wprawdzie z Dysku Google i podobnych programów, ale widząc atak ze strony USA, zmobilizowali się do gospodarczego patriotyzmu.
Rezultatem takiej postawy jest nie tylko świetna sprzedaż Huawei, ale także spadki w szeregach rywali. Pamiętajmy, iż w trzecim kwartale nie były dostępne smartfony Mate 30, które od premiery cieszą się ogromnym zainteresowaniem Chińczyków – efekty sprzedaży flagowej serii poznamy dopiero pod koniec roku.
https://www.gsmmaniak.pl/1066218/sprzedaz-smartfonow-w-polsce-3q-2019/#pid=wd
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Nie tylko OPPO Find X8 Pro był gwiazdą dzisiejszej premiery. Wraz z nim debiutował OPPO…
Być może zbyt surowo oceniłem flagowce pracujące na procesorze Snapdragon 8 Elite. Są gorące, ale…
Epic Games Store znów rozdaje nową grę za darmo. Tym razem jest mrocznie i tajemniczo.…
Do globalnej premiery zmierza POCO F7 oraz POCO F7 Ultra. Certyfikacja smartfonów Xiaomi to świetna…
HONOR 300 na zdjęciach prezentuje się zjawiskowo. To będzie wyjątkowo cienka brzytwa, która nie przekroczy…
Oto oficjalny wygląd nowego Xiaomi, którego będziemy często polecać. Nazywa się Redmi K80, choć do…