Samsung Display w trzecim kwartale roku zgarnął 29 proc. rynku wyświetlaczy dla urządzeń mobilnych, co pozwoliło firmie zająć pozycję lidera. Tym samym mówimy o wzroście o niemal 8 proc. w stosunku do ubiegłego okresu. Dotychczasowy król branży — BOE zajął drugie miejsce.
Apetyt Samsunga na kolejne segmenty rynku technologii użytkowej zdaje się nie słabnąć. Południowokoreański producent rozdaje karty w branży mobilnej, ale świetnie prosperuje również w świecie AGD oraz Smart TV. Nie da się ukryć, że produkowane przez firmę komponenty do pozostałych urządzeń stanowią jedną z ważniejszych gałęzi działalności przedsiębiorstwa. Weźmy za przykład Samsung Display i sukces widoczny szczególnie w trzecim kwartale roku.
Samsung liderem rynku ekranów
Aż 146 milionów sztuk — właśnie tyle wyświetlaczy typu AMOLED trafiło na rynek w trzecim kwartale 2019 roku. To istotny progres w stosunku do ubiegłego kwartału, w którym osiągnięto wynik 93 milionów egzemplarzy. Tym samym Samsung Display zgarnia dla siebie aż 29 proc. całego rynku wyświetlaczy, co stawia firmę na pozycji lidera. Zaraz za nią znajduje się BOE Electronics z wynikiem 20 proc. rynku. Zastanawiacie się pewnie, jak Koreańczykom udało się pokonać wspomnianego dostawcę?
Cóż, nie było to specjalnie trudne. Rok 2019 był dla ekranów AMOLED wyjątkowo udany, gdyż technologią zainteresowała się lwia część smartfonowej śmietanki. Mowa o Apple, Huawei, Oppo oraz Xiaomi. Właśnie to zainteresowanie przerodziło się w potęgę ekranów AMOLED od Samsung Display. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że taki stan rzeczy nie musi trwać wiecznie. Ba, sądzę, że jest to krótkoterminowe przetasowanie.
Opisywana zmiana udziałów w rynku produkcji ekranów może mieć związek z, a jakże, problemami Huawei. W końcu to właśnie chiński koncern korzystał z rozwiązań BOE. Całkiem możliwe, że potencjalne porozumienie USA z Chinami, które, jakby nie patrzeć, pozwoli Huawei stanąć na nogi, odmieni całkowicie dane będące przedmiotem wpisu.
Źródło IHS
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.