Najnowszy raport od Canalys obejmuje sprzedaż inteligentnych zegarków, inteligentnych opasek fitness oraz inteligentnych monitorów fitness w ubiegłym, trzecim kwartale 2019 roku. Fani sprzętów mają powód do radości. Rynek ten odnotował wielki wzrost sprzedaży, głównie za sprawą chińskiego producenta – Xiaomi.
Najnowszy raport, pochodzący od firmy analitycznej Canalys koncentruje się wyłącznie na segmencie inteligentnych opasek w branży IT, a segment ten, jak widać na poniższej grafice, zanotował ogromny, aż 65-procentowy, globalny rozwój.
Co ciekawsze jednak, mimo tego że w zeszłym tygodniu raport od IDC informował nas o dominacji Apple na rynku akcesoriów do noszenia (zwłaszcza w podkategorii „słyszalne” za sprawą słuchawek bezprzewodowych AirPods) – jeśli chodzi o opaski, na szczycie uplasował się kto inny.
Xiaomi z największą sprzedażą opasek w trzecim kwartale bieżącego roku
W zeszłym kwartale, Xiaomi odnotowało najwięcej wysyłek w tej kategorii na świecie, wysyłając 12,2 miliona sztuk, a tym samym osiągając 27% udziału w globalnym rynku. Wzrost Xiaomi przypisuje się „silnej wydajności krajowej i agresywnej ekspansji zagranicznej”.
Spodziewany faworyt w tej kategorii – Apple – zajął drugie miejsce z 15-procentowym udziałem w rynku, przy czym warto dodać, że 60% wysyłek przypisano najnowszej serii zegarków Apple Watch 5. Huawei z kolei zajął trzecie miejsce – ze sprzedanymi 5,9 mln sztukami sprzętu i 13-procentowym udziałem w rynku.
Należy tu również zaznaczyć, że Huawei, dzięki stale rosnącej sprzedaży swoich urządzeń w Chinach, odnotował 243% rocznego wzrostu. Fitbit stanowił 8% rynku i był jedynym producentem, który nie odnotował dużego wzrostu w porównaniu względem zeszłego roku. Na piątym miejscu uplasował się Samsung z 6% udziału w rynku.
Sprzedaż inteligentnych opasek w poszczególnych regionach świata
W Ameryce, tak jak można było się spodziewać, Apple zanotowało ogromną sprzedaż swojego najnowszego zegarka Apple Watch 5 – było to aż 3,5 razy więcej sprzedanych egzemplarzy w kwartale swojej premiery w porównaniu do zegarka z poprzedniej serii 4. W międzyczasie trzecia seria zegarków staniała, również przyczyniając się do wzrostu sprzedaży smartwatchy Apple.
W regionie Azji i Pacyfiku (wyłączając Chiny) najwięcej zasług przypisać można Fitbit oraz Samsungowi, które weszły na rynek tanich modułów monitorujących – wcześniej zdominowany głównie przez Xiaomi. Dzięki czemu, jak się okazuje, region ten zanotował najwyższy, aż 160-procentowy rozwój.
W segmencie EMEA (Europa i Bliski Wschód) największy wzrost zanotowało właśnie Xiaomi, dzięki swojej agresywnej polityce ekspansji swoich tanich, a dobrych inteligentnych opasek.
W Chinach z kolei rynek również zanotował spory rozwój, gdyż rozrósł się aż o 60% z Xiaomi na szczycie, czego oczywiście można było się spodziewać. Na drugim miejscu w tym regionie znalazł się Huawei, który wcale tak bardzo nie odstaje, dzięki ogromnemu, aż 290-procentowemu wzrostowi sprzedaży względem zeszłego roku.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.