>
Kategorie: Newsy Wearables Xiaomi

Xiaomi na szczycie rynku inteligentnych opasek w trzecim kwartale. Mi Band 4 daje radę

Najnowszy raport od Canalys obejmuje sprzedaż inteligentnych zegarków, inteligentnych opasek fitness oraz inteligentnych monitorów fitness w ubiegłym, trzecim kwartale 2019 roku. Fani sprzętów mają powód do radości. Rynek ten odnotował wielki wzrost sprzedaży, głównie za sprawą chińskiego producenta – Xiaomi.

Najnowszy raport, pochodzący od firmy analitycznej Canalys koncentruje się wyłącznie na segmencie inteligentnych opasek w branży IT, a segment ten, jak widać na poniższej grafice, zanotował ogromny, aż 65-procentowy, globalny rozwój.

Co ciekawsze jednak, mimo tego że w zeszłym tygodniu raport od IDC informował nas o dominacji Apple na rynku akcesoriów do noszenia (zwłaszcza w podkategorii „słyszalne” za sprawą słuchawek bezprzewodowych AirPods) – jeśli chodzi o opaski, na szczycie uplasował się kto inny.

Xiaomi z największą sprzedażą opasek w trzecim kwartale bieżącego roku

W zeszłym kwartale, Xiaomi odnotowało najwięcej wysyłek w tej kategorii na świecie, wysyłając 12,2 miliona sztuk, a tym samym osiągając 27% udziału w globalnym rynku. Wzrost Xiaomi przypisuje się „silnej wydajności krajowej i agresywnej ekspansji zagranicznej”.

Spodziewany faworyt w tej kategorii – Apple – zajął drugie miejsce z 15-procentowym udziałem w rynku, przy czym warto dodać, że 60% wysyłek przypisano najnowszej serii zegarków Apple Watch 5. Huawei z kolei zajął trzecie miejsce – ze sprzedanymi 5,9 mln sztukami sprzętu i 13-procentowym udziałem w rynku.

Należy tu również zaznaczyć, że Huawei, dzięki stale rosnącej sprzedaży swoich urządzeń w Chinach, odnotował 243% rocznego wzrostu. Fitbit stanowił 8% rynku i był jedynym producentem, który nie odnotował dużego wzrostu w porównaniu względem zeszłego roku. Na piątym miejscu uplasował się Samsung z 6% udziału w rynku.

Sprzedaż inteligentnych opasek w poszczególnych regionach świata

W Ameryce, tak jak można było się spodziewać, Apple zanotowało ogromną sprzedaż swojego najnowszego zegarka Apple Watch 5 – było to aż 3,5 razy więcej sprzedanych egzemplarzy w kwartale swojej premiery w porównaniu do zegarka z poprzedniej serii 4. W międzyczasie trzecia seria zegarków staniała, również przyczyniając się do wzrostu sprzedaży smartwatchy Apple.

W regionie Azji i Pacyfiku (wyłączając Chiny) najwięcej zasług przypisać można Fitbit oraz Samsungowi, które weszły na rynek tanich modułów monitorujących – wcześniej zdominowany głównie przez Xiaomi. Dzięki czemu, jak się okazuje, region ten zanotował najwyższy, aż 160-procentowy rozwój.

W segmencie EMEA (Europa i Bliski Wschód) największy wzrost zanotowało właśnie Xiaomi, dzięki swojej agresywnej polityce ekspansji swoich tanich, a dobrych inteligentnych opasek.

W Chinach z kolei rynek również zanotował spory rozwój, gdyż rozrósł się aż o 60% z Xiaomi na szczycie, czego oczywiście można było się spodziewać. Na drugim miejscu w tym regionie znalazł się Huawei, który wcale tak bardzo nie odstaje, dzięki ogromnemu, aż 290-procentowemu wzrostowi sprzedaży względem zeszłego roku.

Źródło

Kamil Klofczyński

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Oppo
  • Tablety

Dobra specyfikacja pójdzie w parze za rozsądną ceną. Jutro premiera, więc sprawdź, co wiemy

Nowy tablet OPPO Pad 3 zadebiutuje już jutro. Na dzień przed premierą sporo o nim…

24 listopada 2024
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Wszystko o serii OPPO Reno 13 (Pro) przed premierą. Jeśli się to potwierdzi, nadciągają bestsellery

Dzieli nas dzień od prezentacji średniaków OPPO. O nowym OPPO Reno 13 (Pro) wiemy niemalże…

24 listopada 2024
  • Promocje

Zacznie się w poniedziałek. iPhone w promocji za 1999 zł rozpali Polaków do czerwoności

Już w najbliższy poniedziałek jeden z polskich sklepów odpali kolejne promocje z okazji Black Friday…

24 listopada 2024
  • Newsy
  • Realme
  • Telefony

Tani realme w znanym benchmarku. Jeżeli czas pracy nie zachwyci, spisuję go na totalną porażkę

Pojemna bateria i energooszczędny procesor trafi do nowego realme C75. Długi czas pracy będzie kartą…

24 listopada 2024
  • Promocje

Mocny flagowiec z LTPO 144 Hz, SD8G3 i IP68 po raz pierwszy tak tanio. W tej cenie z łatwością mogę go polecić

ASUS Zenfone 11 Ultra to tegoroczny flagowiec producenta. Podczas premiery kosztował grubo ponad cztery tysiące,…

24 listopada 2024
  • Co kupić?
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

Z tymi smartfonami zapomnisz o kablach. Są tanie, kupisz je w Polsce i mają ładowanie bezprzewodowe

Szukasz taniego smartfona z ładowaniem bezprzewodowym? Przeraża Cię wydawać grube tysiące na najnowsze flagowce z…

24 listopada 2024