Najnowszy raport od Canalys obejmuje sprzedaż inteligentnych zegarków, inteligentnych opasek fitness oraz inteligentnych monitorów fitness w ubiegłym, trzecim kwartale 2019 roku. Fani sprzętów mają powód do radości. Rynek ten odnotował wielki wzrost sprzedaży, głównie za sprawą chińskiego producenta – Xiaomi.
Najnowszy raport, pochodzący od firmy analitycznej Canalys koncentruje się wyłącznie na segmencie inteligentnych opasek w branży IT, a segment ten, jak widać na poniższej grafice, zanotował ogromny, aż 65-procentowy, globalny rozwój.
Co ciekawsze jednak, mimo tego że w zeszłym tygodniu raport od IDC informował nas o dominacji Apple na rynku akcesoriów do noszenia (zwłaszcza w podkategorii „słyszalne” za sprawą słuchawek bezprzewodowych AirPods) – jeśli chodzi o opaski, na szczycie uplasował się kto inny.
W zeszłym kwartale, Xiaomi odnotowało najwięcej wysyłek w tej kategorii na świecie, wysyłając 12,2 miliona sztuk, a tym samym osiągając 27% udziału w globalnym rynku. Wzrost Xiaomi przypisuje się „silnej wydajności krajowej i agresywnej ekspansji zagranicznej”.
Spodziewany faworyt w tej kategorii – Apple – zajął drugie miejsce z 15-procentowym udziałem w rynku, przy czym warto dodać, że 60% wysyłek przypisano najnowszej serii zegarków Apple Watch 5. Huawei z kolei zajął trzecie miejsce – ze sprzedanymi 5,9 mln sztukami sprzętu i 13-procentowym udziałem w rynku.
Należy tu również zaznaczyć, że Huawei, dzięki stale rosnącej sprzedaży swoich urządzeń w Chinach, odnotował 243% rocznego wzrostu. Fitbit stanowił 8% rynku i był jedynym producentem, który nie odnotował dużego wzrostu w porównaniu względem zeszłego roku. Na piątym miejscu uplasował się Samsung z 6% udziału w rynku.
W Ameryce, tak jak można było się spodziewać, Apple zanotowało ogromną sprzedaż swojego najnowszego zegarka Apple Watch 5 – było to aż 3,5 razy więcej sprzedanych egzemplarzy w kwartale swojej premiery w porównaniu do zegarka z poprzedniej serii 4. W międzyczasie trzecia seria zegarków staniała, również przyczyniając się do wzrostu sprzedaży smartwatchy Apple.
W regionie Azji i Pacyfiku (wyłączając Chiny) najwięcej zasług przypisać można Fitbit oraz Samsungowi, które weszły na rynek tanich modułów monitorujących – wcześniej zdominowany głównie przez Xiaomi. Dzięki czemu, jak się okazuje, region ten zanotował najwyższy, aż 160-procentowy rozwój.
W segmencie EMEA (Europa i Bliski Wschód) największy wzrost zanotowało właśnie Xiaomi, dzięki swojej agresywnej polityce ekspansji swoich tanich, a dobrych inteligentnych opasek.
W Chinach z kolei rynek również zanotował spory rozwój, gdyż rozrósł się aż o 60% z Xiaomi na szczycie, czego oczywiście można było się spodziewać. Na drugim miejscu w tym regionie znalazł się Huawei, który wcale tak bardzo nie odstaje, dzięki ogromnemu, aż 290-procentowemu wzrostowi sprzedaży względem zeszłego roku.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Nothing Phone (3a) będzie jednym z ciekawszych wyborów do kupienia w Polsce. Smartfon klasy średniej,…
T-Mobile przygotował atrakcyjny bonus dla klientów operatora. To aż 1000 GB internetu, które aktywne będą…
Android 16 ma przynieść smartfonom ważną funkcję dla fanów trybu ciemnego. Ta ma bowiem sprawić,…
Huawei ma niecodzienny pomysł, który może się podobać! To smartwatch z czytnikiem odcisków palców, które…
Bank PKO BP informuje o pracach serwisowych i przerwie technicznej w najbliższych dniach. Warto o…
Tani flagowiec Google jest po raz pierwszy w tak dobrej promocji. Google Pixel 9 kupisz…