Wznowiona świąteczna promocja Xiaomi – tym razem online – nie spełniła oczekiwań wielu maniaKów. Sklep internetowy Mi-home.pl nie działał najlepiej już od samego rana, a w pewnym momencie jego strona przestała działać. Xiaomi wystosowało oficjalny komunikat w tej sprawie i zapewniło, że wszystkie promocyjne produkty zostały wyprzedane.
Gorące promocje mają to do siebie, że są obiektem zainteresowania olbrzymiej ilości maniaKów, zwykłych Kowalskich i tzw. cebularzy lub Januszy biznesu (bez urazy). W Polsce chyba najlepiej wie o tym Xiaomi, które przeżyło ostatnio niełatwe chwile w czasie świątecznej promocji.
Jak zapewne wiecie, akcja miała dwa oblicza – stacjonarną w Galerii Mokotów oraz internetową na Mi-home.pl. W pierwszym przypadku skończyło się na (powiedzmy) zamieszkach i chaosie, przez co doszło do zamknięcia Mi Store. Druga odsłona promocji miała miejsce dzisiaj i znowu nie wyszło to najlepiej, gdyż strona internetowa sklepu działała bardzo słabo już od godzin porannych, a potem było jeszcze gorzej – sam „dostałem się na Mi-home” dopiero dwie godziny po formalnym rozpoczęciu promocji.
Xiaomi odniosło się do tego wszystkiego trzykrotnie. Pierwsze stanowisko opublikowaliśmy już na łamach gsmManiaKa. Poniżej zamieszczam dwa następne, w kolejności chronologicznej – jedno z profilu Xiaomi Polska, drugi z profilu Mi-home.pl:
Dzisiejsza promocja świąteczna na stronie mi-home.pl dobiegła końca. Wszystkie produkty objęte promocyjną ofertą zostały wyprzedane, a zamówienia zweryfikowane. Produkty zostaną wysłane do kupujących jeszcze przed świętami.
Dziękujemy za zainteresowanie promocją i wyrozumiałość
– druga informacja w sprawie promocji ze strony Xiaomi Polska na FB.
Mi Fani,
Odkąd rozpoczęliśmy dedykowane prace informatyczne nad kontynuacją promocji częściowo dostępnych w Mi Store Mokotów, staraliśmy się przygotować na każdy możliwy scenariusz. Ilość produktów w promocji była ograniczona, a zainteresowanie bardzo duże. Dzisiaj rano okazało się, że „bardzo duże” było jednak niedopowiedzeniem.
Od godziny 8:50 nasze sklep stał się obiektem kilku ataków DDOS i prób przechytrzenia działania koszyka sklepowego, w celu uzyskania przewagi zakupowej nad innymi klientami. Nasz zespół IT robił co mógł, aby do takiej sytuacji nie doszło, stale zwiększając również zasoby serwerowe, a także pamiętając, aby wszyscy klienci mieli równe szanse na zakup produktu w promocyjnej cenie. W momencie jednak, gdy ponad 65000 klientów próbuje dokonać zakupu w tym samym momencie, bardzo ograniczonej ilości towaru, pewnym jest to, że sporo z Was ostatecznie nie będzie miało takiej szansy.
Wszystko co robimy, robimy dla Was, ponieważ wierzymy, że innowacje powinny być dostępne dla każdego. Przepraszamy, jeśli Was zawiedliśmy i z pokorą przyjmujemy wszystkie negatywne uwagi oraz oceny które zaczęły pojawiać się w sieci.
Oczywiście tym, którym udało się dziś zakupić produkt z oferty promocyjnej postaramy się wysłać paczkę tak szybko, jak to tylko możliwe. Zapewniamy również, że stale wprowadzamy usprawnienia i planujemy kolejne zmiany infrastruktury oraz aplikacji na początku przyszłego roku, w celu poprawy komfortu i jakości użytkowania ze sklepu w trakcie tak dużego zainteresowania.
– informacja ze strony Mi-Home.pl na FB.
Sam nie mam zamiaru komentować całej tej sytuacji – zostawię to Wam, potencjalnym klientom, którzy chcieli skorzystać z niezwykłej promocji Xiaomi. Szczególnie proszę o udział tych osób, którym udało się coś kupić w zapowiadanych cenach.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.