>
Kategorie: Android Ciekawostki Gry i aplikacje iOS Laptopy Newsy Tablety Telefony Windows 10

Od 2020 roku w Spotify nie ujrzysz pewnego typu reklam

W związku ze zbliżającymi się wyborami na prezydenta Stanów Zjednoczonych Spotify zdecydowało o wycofaniu jakichkolwiek reklam dotyczących kandydatów. Na podobny krok zdecydował się również Twitter. Dlaczego usługodawcy rezygnują z dochodowego dla nich systemu wspierania osób kandydujących na prezydenta USA?

Usługi sieciowe, szczególnie te dotyczące streamingu muzyki i filmów stanowią potężną siłę internetu. Choć daleko tu jeszcze do wpływu na opinie użytkowników wywieraną przez media społecznościowe, nie sposób odmówić istotnego udziału w kształtowaniu trendów i podejmowaniu decyzji osób korzystających z YouTube czy Spotify. Dotyczy to również kwestii politycznych. Do czasu.

Spotify rezygnuje z reklam o charakterze polityczny

Spotify ewidentnie pragnie odciąć się o prób manipulacji preferencjami wyborczymi użytkowników usługi. Patrząc na to, jak kłopotliwe były afery takie jak Cambridge Analytica dotycząca Facebooka, nie sposób nie przyznać racji usługodawcy. Firma zabezpiecza się w ten sposób przed wszelkimi oskarżeniami dotyczącymi wpływów na głosy wyborców.

W związku z decyzją Spotify, od początku 2020 roku możliwość wykupienia reklam o charakterze politycznych będzie wyłączona. Dotyczy to wszystkich formatów reklamowych oferowanych w ramach serwisu. Myślicie, że „temat” dotyka bezpośrednio mieszkańców USA? Nie mylicie się.

Wyłączenie z oferty Spotify reklam politycznych dotyczy jedynie Stanów Zjednoczonych. Dlaczego? Ponieważ inne rynki w zasadzie nie korzystały ze wspomnianej możliwości promowania kandydatów w swoich krajach. Sądzę jednak, że gdyby podobny trend obowiązywał w Polsce, Spotify również „odcięłoby się” od drażliwej kwestii politycznej.

Wyobraźcie sobie tylko, że podczas słuchania „przebojów” Zenka Martyniuka, rozrywkę przerwałby komunikat o planach zmiany w programie 500+. Na szczęście nie musimy się (jeszcze) przejmować rzeczoną kwestią, gdyż polska lokalizacja Spotify nie próbowała wcześniej oferować tego typu reklam.

https://www.gsmmaniak.pl/1080580/apple-music-za-darmo-pol-roku/

Źródło

Marcin Karbowiak

 Redaktor serwisów internetowych, fan Apple, fetyszysta usług Google.

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Premiera Galaxy S25 Edge jest już zbędna, bo znam cenę, design i specyfikację. Flagowiec Samsung bez tajemnic

Samsung szykuje premierę nowego flagowca. Wiemy już, kiedy dokładnie Samsung Galaxy S25 Edge pojawi się…

25 kwietnia 2025
  • Motorola
  • Newsy
  • Wearables

Tani smartwatch Motoroli z ekranem OLED 1,9″ oficjalnie! Szkoda, że w sklepach dopiero za parę miesięcy

Na salony wjeżdża nowy smartwatch. Premiera Motorola moto watch fit stała się faktem, dlatego przyjrzyjmy…

25 kwietnia 2025
  • Promocje

Kapitalny RPG od CD Projekt RED do kupienia za 3,51 zł. To naprawdę świetna oferta

RPG od CD Projekt RED – Wiedźmin 2 jest do kupienia tanio za wyjątkowo śmieszne…

25 kwietnia 2025
  • Bankowość
  • Newsy

PEKAO wydało alarmujący komunikat. Jeśli jesteś w tym banku, to lepiej się z nim zapoznaj

PEKAO publikuje alarmujący komunikat do każdego klienta banku. Choć wiadomość pojawiła się na początku tego…

25 kwietnia 2025
  • Promocje

Nazwałem go najlepszym smartwatchem 2024, a on w promocji staniał tak, że podważa sens zakupu konkurencji

Jaki jest najlepszy smartwatch, jaki da się kupić za około 750 złotych? Moim zdaniem to…

25 kwietnia 2025
  • Google
  • Newsy
  • Telefony

Twój Pixel 7a ma problem z baterią? Google ją wymieni lub odda Ci gotówkę

Niektóre smartfony Google Pixel 7a mogą mieć poważny problem z baterią. Użytkownicy donoszą o spuchniętych…

25 kwietnia 2025