>
Kategorie: Android Ciekawostki Gry i aplikacje iOS Laptopy Newsy Tablety Telefony Windows 10

Od 2020 roku w Spotify nie ujrzysz pewnego typu reklam

W związku ze zbliżającymi się wyborami na prezydenta Stanów Zjednoczonych Spotify zdecydowało o wycofaniu jakichkolwiek reklam dotyczących kandydatów. Na podobny krok zdecydował się również Twitter. Dlaczego usługodawcy rezygnują z dochodowego dla nich systemu wspierania osób kandydujących na prezydenta USA?

Usługi sieciowe, szczególnie te dotyczące streamingu muzyki i filmów stanowią potężną siłę internetu. Choć daleko tu jeszcze do wpływu na opinie użytkowników wywieraną przez media społecznościowe, nie sposób odmówić istotnego udziału w kształtowaniu trendów i podejmowaniu decyzji osób korzystających z YouTube czy Spotify. Dotyczy to również kwestii politycznych. Do czasu.

Spotify rezygnuje z reklam o charakterze polityczny

Spotify ewidentnie pragnie odciąć się o prób manipulacji preferencjami wyborczymi użytkowników usługi. Patrząc na to, jak kłopotliwe były afery takie jak Cambridge Analytica dotycząca Facebooka, nie sposób nie przyznać racji usługodawcy. Firma zabezpiecza się w ten sposób przed wszelkimi oskarżeniami dotyczącymi wpływów na głosy wyborców.

W związku z decyzją Spotify, od początku 2020 roku możliwość wykupienia reklam o charakterze politycznych będzie wyłączona. Dotyczy to wszystkich formatów reklamowych oferowanych w ramach serwisu. Myślicie, że „temat” dotyka bezpośrednio mieszkańców USA? Nie mylicie się.

Wyłączenie z oferty Spotify reklam politycznych dotyczy jedynie Stanów Zjednoczonych. Dlaczego? Ponieważ inne rynki w zasadzie nie korzystały ze wspomnianej możliwości promowania kandydatów w swoich krajach. Sądzę jednak, że gdyby podobny trend obowiązywał w Polsce, Spotify również „odcięłoby się” od drażliwej kwestii politycznej.

Wyobraźcie sobie tylko, że podczas słuchania „przebojów” Zenka Martyniuka, rozrywkę przerwałby komunikat o planach zmiany w programie 500+. Na szczęście nie musimy się (jeszcze) przejmować rzeczoną kwestią, gdyż polska lokalizacja Spotify nie próbowała wcześniej oferować tego typu reklam.

https://www.gsmmaniak.pl/1080580/apple-music-za-darmo-pol-roku/

Źródło

Marcin Karbowiak

 Redaktor serwisów internetowych, fan Apple, fetyszysta usług Google.

Najnowsze artykuły

  • Artykuł sponsorowany

iPhone 16 Pro Max: przyszłość technologii mobilnej

Apple ponownie udowodniło, że wiodący status w branży smartfonów jest zasłużony, prezentując swój najnowszy flagowy…

1 kwietnia 2025
  • Google
  • Newsy
  • Telefony

Flagowy Pixel na pierwszych zdjęciach. Ma być tańszy, ale kopiuj wklej trwa w najlepsze

Google Pixel 10 Pro Fold pozuje pierwszych grafikach. Ma być tańszy od poprzednika – a…

1 kwietnia 2025
  • Promocje

Klon Bloodborne do kupienia w promocji na Steam. To zaskakująco dobra oferta

Klon Bloodborne – Thymesia, czyli brutalna gra akcji RPG trafiła na ciekawą 60% zniżkę. Ta…

1 kwietnia 2025
  • Apple
  • iOS
  • Newsy

Mamy Apple Intelligence w domu. Ogromna aktualizacja iOS 18.4 w Polsce

Nareszcie doczekaliśmy się Apple Intelligence także w Europie, czyli również w Polsce. Apple udostępnia swoje…

1 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Chciałbym powiedzieć Wam, że mieliście rację, a ja się myliłem. Niestety, ale nie w przypadku tych Samsungów

Samsung Galaxy Tab S10 FE i S10 FE+ zadebiutowały oficjalnie. To najmniej opłacalne Samsungi, jakie…

1 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

50 MP z OIS, 5600 mAh, IP69, a cena to tylko 1100 złotych. Fajny telefon w dobrej cenie

vivo V50e niedługo będzie mieć swoją premierę i został już zapowiedziany przez producenta. Dobry aparat…

1 kwietnia 2025