>
Kategorie: Android Ciekawostki Gry i aplikacje iOS Laptopy Newsy Tablety Telefony Windows 10

Od 2020 roku w Spotify nie ujrzysz pewnego typu reklam

W związku ze zbliżającymi się wyborami na prezydenta Stanów Zjednoczonych Spotify zdecydowało o wycofaniu jakichkolwiek reklam dotyczących kandydatów. Na podobny krok zdecydował się również Twitter. Dlaczego usługodawcy rezygnują z dochodowego dla nich systemu wspierania osób kandydujących na prezydenta USA?

Usługi sieciowe, szczególnie te dotyczące streamingu muzyki i filmów stanowią potężną siłę internetu. Choć daleko tu jeszcze do wpływu na opinie użytkowników wywieraną przez media społecznościowe, nie sposób odmówić istotnego udziału w kształtowaniu trendów i podejmowaniu decyzji osób korzystających z YouTube czy Spotify. Dotyczy to również kwestii politycznych. Do czasu.

Spotify rezygnuje z reklam o charakterze polityczny

Spotify ewidentnie pragnie odciąć się o prób manipulacji preferencjami wyborczymi użytkowników usługi. Patrząc na to, jak kłopotliwe były afery takie jak Cambridge Analytica dotycząca Facebooka, nie sposób nie przyznać racji usługodawcy. Firma zabezpiecza się w ten sposób przed wszelkimi oskarżeniami dotyczącymi wpływów na głosy wyborców.

W związku z decyzją Spotify, od początku 2020 roku możliwość wykupienia reklam o charakterze politycznych będzie wyłączona. Dotyczy to wszystkich formatów reklamowych oferowanych w ramach serwisu. Myślicie, że „temat” dotyka bezpośrednio mieszkańców USA? Nie mylicie się.

Wyłączenie z oferty Spotify reklam politycznych dotyczy jedynie Stanów Zjednoczonych. Dlaczego? Ponieważ inne rynki w zasadzie nie korzystały ze wspomnianej możliwości promowania kandydatów w swoich krajach. Sądzę jednak, że gdyby podobny trend obowiązywał w Polsce, Spotify również „odcięłoby się” od drażliwej kwestii politycznej.

Wyobraźcie sobie tylko, że podczas słuchania „przebojów” Zenka Martyniuka, rozrywkę przerwałby komunikat o planach zmiany w programie 500+. Na szczęście nie musimy się (jeszcze) przejmować rzeczoną kwestią, gdyż polska lokalizacja Spotify nie próbowała wcześniej oferować tego typu reklam.

https://www.gsmmaniak.pl/1080580/apple-music-za-darmo-pol-roku/

Źródło

Marcin Karbowiak

 Redaktor serwisów internetowych, fan Apple, fetyszysta usług Google.

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Samsung zdradza kolejne detale One UI 7. Premiera już w środę 

Samsung uchyla rąbka tajemnicy i zdradza kolejne nowości w One UI 7 i Galaxy AI,…

18 stycznia 2025
  • Artykuł sponsorowany

Czym różni się Xiaomi Redmi Note 14 PRO od standardowej wersji? Wyjaśniamy

Xiaomi Redmi Note 14 to nowy model chińskiego giganta rynku elektronicznego. Na salony razem z…

17 stycznia 2025
  • Promocje

Mroczny RTS do kupienia taniej o 65%. To oferta, która przekona każdego fana gatunku

Mroczny RTS na premierę objęty został rewelacyjnym 65% rabatem. Teraz każdy z was może zgarnąć…

17 stycznia 2025
  • Huawei
  • Newsy
  • Telefony

Potężny Huawei Mate X6 już dziś zdradza cenę w Polsce. Premiera na dniach

Składany Huawei Mate X6 zdradza cenę na polskim rynku. To pozytywne zaskoczenie – tak tanio…

17 stycznia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Tablety

Aż trzy tablety Samsung na horyzoncie. Odporny na wszystko model będzie największą gwiazdą

Do premiery przygotowuje się wytrzymały tablet Samsunga, który otrzyma standard MIL-STD-810H oraz IP68. Niejaki Samsung…

17 stycznia 2025
  • Newsy

Ogromny atak hakerski. Wyciekły PESELE, adresy, a nawet wizerunki Polaków

Eurocert padł ofiarą ogromnego ataku hakerskiego. O zgrozo, firma zajmuje się dbaniem o bezpieczeństwo naszych…

17 stycznia 2025