Srogo myli się ten, kto uważa, że użytkownicy smartfonów niechętnie płacą za gry, aplikacje oraz inne treści dostępne w Google Play czy Apple App Store. Okazuje się, że w okresie świątecznym wydaliśmy na wspomnianych platformach ponad miliard złotych.
Analitycy z Sensor Tower raportują, iż użytkownicy smartfonów z Androidem i iOS wydali w ostatnim czasie aż 277 milionów dolarów na wirtualne zakupy. Lwia część transakcji dotyczyła gier, w których mikropłatności stanowią istotny element. Niemniej, dane pokazują, że coraz chętniej sięgamy do kieszeni w poszukiwaniu atrakcyjnych aplikacji czy usług.
W święta na gry i aplikacje wydaliśmy aż 277 milionów dolarów
Mogłoby się wydawać, że niechętnie wydajemy realne pieniądze na cyfrowe dobra. Statystyki, przynajmniej te udostępnione w najnowszym raporcie SensorTower zdają się temu przeczyć. Z danych wynika, iż w okolicy Bożego Narodzenia wydatki w Google Play i App Store przekroczyły 277 milionów dolarów, co daje nam ponad miliard polskich złotych.
Wspomniane twarde liczby oznaczają wzrost przychodów sklepów na poziomie 11,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Na gry wydano łącznie 210 milionów, na aplikacje zaś 67 milionów. Interesujące jest również to, że znaczna część przychodów dotyczy App Store, gdzie użytkownicy zostawili łącznie aż 193 milionów. Dla porównania w Google Play zanotowano „jedynie” 84 miliony dolarów.
Trzeba jednak zaznaczyć, że wspomniane dane dotyczą również wszelkiej maści usług np. Tindera, Disnay’a czy Tancent Video. Kolejna zmienna dotyczy dostępności aplikacji dla Androida w innych sklepach niż Google Play. Użytkownicy Zielonego Robota mogą bowiem korzystać również z innych platform.
Nawet biorąc pod uwagę powyższe, wyniki robią wrażenie i pozwalają sądzić, że za rok znajdziemy w nich jeszcze wyższe liczby.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.