Huawei wraz z submarką Honor zdominowało chiński rynek smartfonów, zdobywając ponad 25 procent udziałów. Chiński gigant nie ma powodów do obaw, a my możemy tylko żałować, że ich smartfony nie będą szeroko wprowadzane do Europy w najbliższej przyszłości.
W zeszłym roku dominującym tematem w mobilnej branży były problemy Huawei na arenie światowej, wywołane przez ban nałożony przez USA i idący za tym ograniczony dostęp do usług Google. Cóż, minęło już kilka miesięcy, a sprzęty chińskiego producenta sprzedają się świetnie, a na rodzimym rynku można mówić o dominacji.
Huawei dominuje w Chinach
Master Lu to takie chińskie AnTuTu, co oczywiście jest dla nas zwykle źródłem całej masy przecieków na temat specyfikacji smartfonów. Tym razem chodzi jednak o zestawienie, które pokazuje udział poszczególnych producentów smartfonów z Androidem na rodzimym rynku. Jak wygląda sytuacja w Chinach?
Pierwsze miejsce bezapelacyjnie należy do Huawei, które posiada w zasadzie ponad 25 procent rynku. Do jednego worka wrzucam tu modele Honora i Huawei, które posiadają odpowiednio 15 i 10 procent udziałów. Dopiero dalej plasują się kolejne potęgi: Vivo (9.45%) oraz Oppo (9.26 procenta). Być może zdziwi Was dopiero piąta pozycja Xiaomi, ale w Chinach niekoniecznie najważniejszy jest stosunek ceny do jakości, który przełożył się na ich szaloną popularność w Chinach.
Oczywiście wyniki na rodzimym rynku nijak się mają do Europy. Skoro w Polsce ciężko było znaleźć 100 chętnych na Mate’a 30 Pro, to raczej trudno mówić o sprzedażowym sukcesie. Nie dysponujemy jeszcze danymi za czwarty kwartał 2019 roku, ale w ciągu 9 miesięcy sprzedaży osiągnęła 185 milionów smartfonów.
Skąd taka popularność, skoro wszyscy twierdzą, że bez ekosystemu Google smartfon z Androidem jest bezużyteczny? Cóż, w Chinach i tak kupujesz urządzenie bez preinstalowanych usług Google i użytkownicy jakoś z tym żyją. Można je doinstalować we własnym zakresie i zwykle jest to procedura, którą jest w stanie wykonać każdy, kto ma choć trochę doświadczenia z plikami .apk.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.