Choć problem pojawił się u pierwszych użytkowników iPhone’a XR już kilka tygodni temu, dopiero teraz sprawa odpowiednio nagłośniona. Wszystko za sprawą BBC, które w swoim raporcie poinformowało o poważnych problemach z zasięgiem w smartfonach Apple w Wielkiej Brytanii.
Wygląda na to, że użytkownicy smartfonów Apple iPhone XR korzystający z brytyjskiej sieci O2 mają kłopoty z uzyskaniem stałego zasięgu na terenie UK. Apple wie o problemie i obiecuje, że zlokalizuje i naprawi błąd do czasu wydania nowej łatki na iOS. Sęk w tym, że problem w dalszym ciągu pozostaje problemem i osoby wybierające się na wyspy powinny wziąć go pod uwagę, odpowiednio się zabezpieczając.
iPhone XR bez zasięgu O2 w Wielkiej Brytanii
Dobrą wiadomością jest to, że problemy użytkowników smartfonów iPhone XR nie są globalne i nie występują w innych regionach. Kłopotliwe zachowanie urządzeń ujawnia się kilkukrotnie występującymi w ciągu doby zanikami sygnału sieci O2. To uniemożliwia sprawne korzystanie ze sprzętu i sprawia, iż nie możemy zaufać mu np. podczas nawigacji online. Zarówno sieć O2, jak i Apple wiedzą o sprawie.
Telekom radzi, aby w przypadku wystąpienia problemów uruchomić ponownie urządzenie. Cóż, „genialna” rada jest w zasadzie standardowym elementem scenariuszy w przypadku zgłoszeń o problemach technicznych. Reasumując — O2 nie ma na ten moment pojęcia jak rozwiązać sprawę. W tym względzie firma zdaje się na Apple.
Słusznie, gdyż gigant z Cupertino potwierdzi, że wie o problemach i najprawdopodobniej w kolejnym uaktualnieniu systemu iOS wyda stosowną łatkę. Miejmy nadzieję, że tak się właśnie stanie i co ważne — wdrożenie update’u nie spowoduje pojawienia się innych kłopotów iPhone’a XR. Podobne sytuacje miały już miejsce, stąd moje realne obawy.
Jeśli więc wybieracie się do UK i zamierzacie korzystać z tamtejszej sieci O2, zastanówcie się nad wyborem innego operatora. Przynajmniej do czasu poprawy sytuacji.
iPhone XR na szczycie listy najlepiej sprzedających się smartfonów roku
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.