W myśl danych z raportu T-Mobile i PMR Research aż 46 proc. badanych firm deklaruje brak gotowości na ataki cybernetyczne wymierzone w służbowe urządzenia mobilne w postaci smartfonów. Jedynie 10 proc. większych przedsiębiorstw może pochwalić się jakimkolwiek podmiotem odpowiedzialnym za ochronę.
Mimo że sytuacja dotycząca bezpieczeństwa smartfonów użytkowanych jako telefony służbowe poprawiła się w ostatnich latach, sytuacja nie wygląda najlepiej. Sprawę prześwietlił PMR Research, który działając na zlecenie T-Mobile Polska, stworzył raport dotyczący cyberbezpieczeństwa służbowych urządzeń mobilnych. Warto poznać kilka twardych liczb.
Badania przeprowadzone przez PMR Research przeprowadzono jesienią ubiegłego roku. Wśród badanych ujęto grupę średnich (od 50 do 249 pracowników) oraz dużych polskich przedsiębiorstw (od 250 pracowników wzwyż) z branży produkcyjnej, przemysłowej, handlowej, budownictwa, edukacji, mediów oraz IT/Telco. T-Mobile pochwaliło się danymi, które wyglądają dość niepokojąco.
Aktualnie aż 96 proc. ankietowanych stwierdziło, iż telefon komórkowy jest przez nich użytkowany w zasadzie codziennie. Jedynie 4 proc. badanych zadeklarowało użytkowanie wspomnianego narzędzie zaledwie kilka razy w tygodniu. To pokazuje, że urządzenia mogą posłużyć za cel ataków cybernetycznych, do których zaliczyłbym również fizyczny nieuprawniony dostęp do danych weń zapisanych.
Ponad połowa (52 proc.) wspomnianych pracowników korzysta z zabezpieczeń w postaci narzędzi blokady ekranu, jednak całkiem sensowne i co ciekawe — popularne, jest oprogramowanie antywirusowe (40 proc.), dodatkowy regulamin postępowania w razie kradzieży (23 proc.) oraz ochrona ruchu internetowego w sieci mobilnej zapewniona przez dostawcę usług (17 proc.). Niektóre firmy preferują szyfrowanie komunikacji za pośrednictwem VPN oraz regularne tworzenie kopii zapasowych.
W przypadku narzędzi blokady ekranu najczęściej wykorzystuje się kod dostępu (64 proc.), skaner linii papilarnych (32 proc.) oraz oprogramowanie antywirusowe (26 proc.). Brzmi całkiem sensownie. Sęk w tym, że za cyberbezpieczeństwo służbowych smartfonów w 58 proc. przypadków odpowiada dział IT, a w 12 proc. dział administracji. Powierzenie tego działowi bezpieczeństwa lub zewnętrznej firmie to jedynie 2 proc. oraz 1 proc. odpowiedzi ankietowanych. Aż 16 proc. badanych nie wykazuje jakichkolwiek działań mających na celu zabezpieczenie przed cyberatakami oraz ich skutkami.
Pełny raport możecie zamówić bezpłatnie na stronie T-Mobile. Jeśli temat cyberbezpieczeństwo dotyka was w jakikolwiek sposób, warto zapoznać się z danymi. Być może dzięki zdobytym informacjom uda wam się wdrożyć skuteczne mechanizmy zabezpieczające lub przekonacie do tego odpowiednie osoby w firmie, w której pracujecie.
https://www.gsmmaniak.pl/1085648/przenoszenie-numerow-w-polsce-operatorzy-2019/
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
WhatsApp wprowadza globalnie funkcję transkrypcji wiadomości głosowych. To genialne rozwiązanie, które pozwoli odsłuchać głosówkę nawet…
Apple na Black Friday i Cyber Monday przygotował promocje od 29 listopada do 2 grudnia.…
Niesamowita nubia Z70 Ultra to mój faworyt 2024 roku. Specyfikacja flagowca zaskakuje w każdym calu.…
Świeżo zaprezentowany vivo Y300 5G jednak nie jest taki zły, jak twierdziły przecieki. Okazuje się,…
Czy jest coś lepszego niż dobry telefon w świetnej cenie? Tak, aż trzy świetne modele…
OPPO zaprezentowało harmonogram wdrażania aktualizacji do ColorOS 15 z Androidem 15. Jeżeli posiadasz jego smartfon,…