>
Kategorie: Google Newsy

Czujesz się przytłoczony reklamami na YouTube? Nic dziwnego, Google kosi na nich fortunę

YouTube opublikował wpływy z reklam wideo za 2019 rok, odsłaniając fortunę kryjącą się za reklamową machiną. YouTube to bardzo intratny biznes, który z roku na rok powiększa pulę wyświetlanych reklam. Ja już czuję się przytłoczony, a Ty?

Google kupiło YouTube’a w 2006 roku za kwotę 1,65 miliarda dolarów, co okazało się strzałem nie w dziesiątkę, a w jedenastkę. YouTube szybko stał się największą platformą wideo w sieci i co najważniejsze, przez ostatnie kilkanaście lat nie przysporzył sobie żadnego poważnego konkurenta.

YouTube zarabia krocie na reklamach

Korporacja ujawniła właśnie wpływy z materiałów reklamowych, które w 2019 roku przyniosły YouTube’owi aż 15 miliardów dolarów, co przekłada się na kwotę dziewięć razy większą od wartości YouTube’a sprzed 14 lat.

 
Platforma przyznaje, iż spora część przychodu z reklam trafia z powrotem do twórców kanałów, dlatego trudno oszacować czysty zysk marki. Kwota ta musi być jednak spora i zwiastuje apetyt na więcej, gdyż ostatnio YouTube rozsmakował się w morzu reklamodawców.

YouTube wykorzystuje brak konkurencji

YouTube’a używamy do wielu celów, z oglądaniem filmików na czele. Słuchamy tam również podcastów, albumów muzycznych, docierając także do archiwalnych nagrań zespołów, szukamy śmiesznych filmów z kotami, vlogów podróżniczych, materiałów gamingowych i całej palety innych rodzajów wideo.

Nic zatem dziwnego, że YouTube stał się jednym wielkim biznesem, w którym reklamy pojawiają się częściej niż w telewizji. YouTube raczy nas materiałami sponsorowanymi (najczęściej wielokrotnie tymi samymi) średnio co dwa lub trzy filmy, pozwalając sobie nawet na przerywanie materiału i prezent w postaci reklamy.

Pół biedy, jeżeli reklamę da się przewinąć po pierwszych sekundach jej wyświetlania, ale coraz częściej spotykamy takie, które trzeba obejrzeć do końca – trwają one kilkanaście sekund. Oglądanie staje się wtedy znacznie mniej przyjemne, a każde następne kliknięcie wiąże się ze „strachem” przed kolejną ofertą.

YouTube został trafnie nazwany „kolejnym krokiem w ewolucji internetu”, a pod skrzydłami Google ma się bardzo dobrze – nikt na świecie nie dysponuje tak dobrym połączeniem przeglądarki internetowej z platformą wideo. Czy ten monopol oznacza, że YouTube wkrótce zaleje nas reklamami?

Prawdopodobnie tak, o ile nie kupimy wcześniej usługi YouTube Premium, która za cykliczną, miesięczną opłatą pozwala pozbyć się niechcianych ofert. Po darmowym miesiącu próbnym każdy użytkownik musi opłacić miesięczny abonament 23,99 zł albo wybrać powrót do świata reklam.

Źródło

Dawid Bonkowski

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Takich niedrogich średniaczków z 6500 mAh i AMOLED 120 Hz chciałbym więcej w Polsce

vivo powróciło do Polski, dlatego warto śledzić poczynania tego producenta. Jego najnowszy smartfon vivo V50…

21 lutego 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

YouTube Premium Lite to najbardziej bezużyteczna usługa od czasów paszportu Polsatu

YouTube Premium Lite jest dowodem na to, że cykl życia telewizji w internecie się zakończył.…

21 lutego 2025
  • Redmi
  • Telefony
  • Testy
  • Wiadomość dnia
  • Xiaomi

Czy nowy średniak Xiaomi to pogromca flagowców?! Test Redmi Note 14 Pro+ 5G bez ściem

Xiaomi Redmi Note 14 Pro+ 5G łączy najnowsze technologie z flagowym wykonaniem. Smartfon Xiaomi posiada…

21 lutego 2025
  • Apple
  • Newsy
  • promowane-reklama

Słuchawki Apple w dobrej cenie. Czy AirPods Pro 2 to dobry wybór w 2025 roku?

Czy słuchawki Apple AirPods Pro 2 wciąż warto kupić w 2025 roku? Dobra, znacznie niższa…

21 lutego 2025
  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

Nie wierzę w to, że taki iPhone jest w stanie odnieść sukces. Nie po ostatnich wtopach Apple

Trudno nie odnieść wrażenia, że iPhone 17 Air istnieje tylko po to, żeby przetrzeć drogę…

21 lutego 2025
  • Newsy
  • Wearables

Na co mi smartwatch, skoro nowy Casio G-Shock ma kopertę z kutej stali, kosztuje tyle samo i działa 3 lata na baterii

Casio G-Shock GM-110s jest przykładem tego, że design smartwatchy nie musi być nudny. Jest nudny,…

21 lutego 2025