>
Kategorie: Android Ciekawostki Gry i aplikacje iOS Laptopy Newsy Tablety Telefony Windows 10

Spotify pod kreską. Szaną na ratunek są coraz popularniejsze podcasty

Spotify pochwaliło się wynikami finansowymi za ostatni kwartał i choć zanotowano stratę operacyjną w wysokości 209 mln euro, mówimy 31 proc. wzroście liczby użytkowników względem ubiegłego roku. Usługodawca ma również plany na przyszłość i swoje działania zamierza skupić na podcastach. Okazuje się, że to szalenie atrakcyjna dla użytkowników forma.

Spotify ma aktualnie 271 milionów aktywnych użytkowników, co jest wynikiem kapitalnym. Co ciekawe, ze wspomnianej grupy aż 124 miliony korzystają z wariantu premium, czyli płatnej subskrypcji. Nie da się ukryć, że wyniki te pokazują potęgę usługi w stosunku do konkurencji, która, choć mocna, nie może równać się z popularnością Spotify. Firma ma jednak problem, gdyż mimo przychodów, w dalszym ciągu notuje straty. Te, jak sądzę, kiedyś się skończą, ale usługodawca musi nieco się postarać. Jak? Na przykład inwestując w kategorię notującą wzrost na poziomie 200 proc.

Spotify wierzy w podcasty

Moglibyśmy rozmawiać tutaj o zyskach, stratach, spadkach, wzrostach, prognozach, tabletach, procentach czy nawet promilach. Nie, promile zostawmy na wieczór. Niemniej, komentowanie liczb nie zawsze ma sens. W zasadzie warto wiedzieć, że ze Spotify korzyta coraz więcej osób, a firma notuje coraz większe przychody, które cały czas wiążą się ze stratą operacyjną. O czym wiec będziemy rozmawiać? O Podcastach.

Ta forma materiału to nic innego, jak zapis audio, który mocno nawiązuje do tradycyjnych audycji radiowych. Tematyka tam poruszana jest niezwykle szeroka i niemal każdy powinien znaleźć dla siebie odpowiedni program. Nawet jeśli dotyczy dość niszowego tematu. Spotify ma w swoich zasobach już 700 tys. podcastów, z których aktywnie korzysta aż 16 proc. użytkowników serwisu.

Firma, widząc potencjał podcastów, postanawia mocno skupić się na rzeczonym rynku, co objawia się inwestycjami takimi jak zakup Gimlet, Anchor czy Parcast. Dzięki nowym systemom reklamowym (Podcast Ads) możliwe stanie się zmaksymalizowanie przychodów z rzeczonej działalności marki.

Na Spotify nie brakuje również polskich podcastów, na przykład tych od Krzysztofa Gonciarza, Karola Paciorka czy byłego rzecznika Play — Marcina Gruszki. Dajcie znać w komentarzach pod wpisem, czy słuchacie podcastów, a jeśli tak, to jakich?

https://www.gsmmaniak.pl/1074654/spotify-w-2019-roku-polacy-bujaja-sieprzy-rapie/

Źródło 1, 2, 3

Marcin Karbowiak

 Redaktor serwisów internetowych, fan Apple, fetyszysta usług Google.

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Kilkaset złotych oszczędności i wyjątkowy flagowiec w kieszeni. Tak dobrej promocji jeszcze nie było

Składany flagowiec w super promocji? Motorola razr 50 Ultra po raz pierwszy doczekała się aż…

24 listopada 2024
  • Newsy
  • Tablety

Jest tani, ma metalową obudowę i LTE na pokładzie. Powitaj nowy tablet dla oszczędnych

Segment tanich tabletów przeżywa rozkwit. Świeżo zaprezentowany Teclast M50 Mini dołącza właśnie do niedrogich pobratymców…

24 listopada 2024
  • Newsy
  • Realme
  • Telefony

Kopiuj-wklej, kopiuj-wklej. Powodzenia w sprzedaży takiego smartfonu

Tanie realme zdobyło kolejną certyfikację. Szykuje się globalne ogłoszenie niskobudżetowca. Niedługo realme Note 60x będzie…

24 listopada 2024
  • Promocje

Słuchawki Apple w super cenie. W promocji Black Friday kupisz świetne AirPods Pro 2

Masz flagowca Apple? To przydałyby Ci się słuchawki. Jako fan marki na pewno słyszałeś o…

24 listopada 2024
  • Newsy
  • Oppo
  • Tablety

Dobra specyfikacja pójdzie w parze za rozsądną ceną. Jutro premiera, więc sprawdź, co wiemy

Nowy tablet OPPO Pad 3 zadebiutuje już jutro. Na dzień przed premierą sporo o nim…

24 listopada 2024
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Wszystko o serii OPPO Reno 13 (Pro) przed premierą. Jeśli się to potwierdzi, nadciągają bestsellery

Dzieli nas dzień od prezentacji średniaków OPPO. O nowym OPPO Reno 13 (Pro) wiemy niemalże…

24 listopada 2024