>
Kategorie: Android Ciekawostki Gry i aplikacje iOS Laptopy Newsy Tablety Telefony Windows 10

Spotify pod kreską. Szaną na ratunek są coraz popularniejsze podcasty

Spotify pochwaliło się wynikami finansowymi za ostatni kwartał i choć zanotowano stratę operacyjną w wysokości 209 mln euro, mówimy 31 proc. wzroście liczby użytkowników względem ubiegłego roku. Usługodawca ma również plany na przyszłość i swoje działania zamierza skupić na podcastach. Okazuje się, że to szalenie atrakcyjna dla użytkowników forma.

Spotify ma aktualnie 271 milionów aktywnych użytkowników, co jest wynikiem kapitalnym. Co ciekawe, ze wspomnianej grupy aż 124 miliony korzystają z wariantu premium, czyli płatnej subskrypcji. Nie da się ukryć, że wyniki te pokazują potęgę usługi w stosunku do konkurencji, która, choć mocna, nie może równać się z popularnością Spotify. Firma ma jednak problem, gdyż mimo przychodów, w dalszym ciągu notuje straty. Te, jak sądzę, kiedyś się skończą, ale usługodawca musi nieco się postarać. Jak? Na przykład inwestując w kategorię notującą wzrost na poziomie 200 proc.

Spotify wierzy w podcasty

Moglibyśmy rozmawiać tutaj o zyskach, stratach, spadkach, wzrostach, prognozach, tabletach, procentach czy nawet promilach. Nie, promile zostawmy na wieczór. Niemniej, komentowanie liczb nie zawsze ma sens. W zasadzie warto wiedzieć, że ze Spotify korzyta coraz więcej osób, a firma notuje coraz większe przychody, które cały czas wiążą się ze stratą operacyjną. O czym wiec będziemy rozmawiać? O Podcastach.

Ta forma materiału to nic innego, jak zapis audio, który mocno nawiązuje do tradycyjnych audycji radiowych. Tematyka tam poruszana jest niezwykle szeroka i niemal każdy powinien znaleźć dla siebie odpowiedni program. Nawet jeśli dotyczy dość niszowego tematu. Spotify ma w swoich zasobach już 700 tys. podcastów, z których aktywnie korzysta aż 16 proc. użytkowników serwisu.

Firma, widząc potencjał podcastów, postanawia mocno skupić się na rzeczonym rynku, co objawia się inwestycjami takimi jak zakup Gimlet, Anchor czy Parcast. Dzięki nowym systemom reklamowym (Podcast Ads) możliwe stanie się zmaksymalizowanie przychodów z rzeczonej działalności marki.

Na Spotify nie brakuje również polskich podcastów, na przykład tych od Krzysztofa Gonciarza, Karola Paciorka czy byłego rzecznika Play — Marcina Gruszki. Dajcie znać w komentarzach pod wpisem, czy słuchacie podcastów, a jeśli tak, to jakich?

https://www.gsmmaniak.pl/1074654/spotify-w-2019-roku-polacy-bujaja-sieprzy-rapie/

Źródło 1, 2, 3

Marcin Karbowiak

 Redaktor serwisów internetowych, fan Apple, fetyszysta usług Google.

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Wciągająca strategia turowa do kupienia w kapitalnej cenie. Zaoszczędzisz ponad 180 zł

Wciągająca strategia turowa jest obecnie na wyciągnięcie ręki wielu graczy. Objęta została bowiem kapitalną promocją,…

18 stycznia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Samsung zdradza kolejne detale One UI 7. Premiera już w środę 

Samsung uchyla rąbka tajemnicy i zdradza kolejne nowości w One UI 7 i Galaxy AI,…

18 stycznia 2025
  • Artykuł sponsorowany

Czym różni się Xiaomi Redmi Note 14 PRO od standardowej wersji? Wyjaśniamy

Xiaomi Redmi Note 14 to nowy model chińskiego giganta rynku elektronicznego. Na salony razem z…

17 stycznia 2025
  • Promocje

Mroczny RTS do kupienia taniej o 65%. To oferta, która przekona każdego fana gatunku

Mroczny RTS na premierę objęty został rewelacyjnym 65% rabatem. Teraz każdy z was może zgarnąć…

17 stycznia 2025
  • Huawei
  • Newsy
  • Telefony

Potężny Huawei Mate X6 już dziś zdradza cenę w Polsce. Premiera na dniach

Składany Huawei Mate X6 zdradza cenę na polskim rynku. To pozytywne zaskoczenie – tak tanio…

17 stycznia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Tablety

Aż trzy tablety Samsung na horyzoncie. Odporny na wszystko model będzie największą gwiazdą

Do premiery przygotowuje się wytrzymały tablet Samsunga, który otrzyma standard MIL-STD-810H oraz IP68. Niejaki Samsung…

17 stycznia 2025