>
Kategorie: Android Ciekawostki Gry i aplikacje iOS Laptopy Newsy Tablety Telefony Windows 10

Spotify pod kreską. Szaną na ratunek są coraz popularniejsze podcasty

Spotify pochwaliło się wynikami finansowymi za ostatni kwartał i choć zanotowano stratę operacyjną w wysokości 209 mln euro, mówimy 31 proc. wzroście liczby użytkowników względem ubiegłego roku. Usługodawca ma również plany na przyszłość i swoje działania zamierza skupić na podcastach. Okazuje się, że to szalenie atrakcyjna dla użytkowników forma.

Spotify ma aktualnie 271 milionów aktywnych użytkowników, co jest wynikiem kapitalnym. Co ciekawe, ze wspomnianej grupy aż 124 miliony korzystają z wariantu premium, czyli płatnej subskrypcji. Nie da się ukryć, że wyniki te pokazują potęgę usługi w stosunku do konkurencji, która, choć mocna, nie może równać się z popularnością Spotify. Firma ma jednak problem, gdyż mimo przychodów, w dalszym ciągu notuje straty. Te, jak sądzę, kiedyś się skończą, ale usługodawca musi nieco się postarać. Jak? Na przykład inwestując w kategorię notującą wzrost na poziomie 200 proc.

Spotify wierzy w podcasty

Moglibyśmy rozmawiać tutaj o zyskach, stratach, spadkach, wzrostach, prognozach, tabletach, procentach czy nawet promilach. Nie, promile zostawmy na wieczór. Niemniej, komentowanie liczb nie zawsze ma sens. W zasadzie warto wiedzieć, że ze Spotify korzyta coraz więcej osób, a firma notuje coraz większe przychody, które cały czas wiążą się ze stratą operacyjną. O czym wiec będziemy rozmawiać? O Podcastach.

Ta forma materiału to nic innego, jak zapis audio, który mocno nawiązuje do tradycyjnych audycji radiowych. Tematyka tam poruszana jest niezwykle szeroka i niemal każdy powinien znaleźć dla siebie odpowiedni program. Nawet jeśli dotyczy dość niszowego tematu. Spotify ma w swoich zasobach już 700 tys. podcastów, z których aktywnie korzysta aż 16 proc. użytkowników serwisu.

Firma, widząc potencjał podcastów, postanawia mocno skupić się na rzeczonym rynku, co objawia się inwestycjami takimi jak zakup Gimlet, Anchor czy Parcast. Dzięki nowym systemom reklamowym (Podcast Ads) możliwe stanie się zmaksymalizowanie przychodów z rzeczonej działalności marki.

Na Spotify nie brakuje również polskich podcastów, na przykład tych od Krzysztofa Gonciarza, Karola Paciorka czy byłego rzecznika Play — Marcina Gruszki. Dajcie znać w komentarzach pod wpisem, czy słuchacie podcastów, a jeśli tak, to jakich?

https://www.gsmmaniak.pl/1074654/spotify-w-2019-roku-polacy-bujaja-sieprzy-rapie/

Źródło 1, 2, 3

Marcin Karbowiak

 Redaktor serwisów internetowych, fan Apple, fetyszysta usług Google.

Najnowsze artykuły

  • Apple
  • Google
  • Newsy

Twoja ulubiona funkcja z Androida teraz też na iOS. Google ma prezent

Funkcja Circle to Search to bardzo wygodna opcja w Obiektywie Google, z której korzysta wielu…

22 lutego 2025
  • Promocje

RPG z otwartym światem kupisz taniej o 125 zł. Ta gra bije na głowę popularne tytuły

RPG z otwartym światem został objęty fantastycznym rabatem w wysokości 91%. Dla kupujących oznacza to,…

22 lutego 2025
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

SD8Elite, 4x 50 MP, 6000 mAh i 16 GB RAM. To nie flagowiec, a cudeńko nastwione na fotografię

OPPO Find X8 Ultra może namieszać na rynku flagowców podobnie jak OPPO Find N5. Najmocniejszy…

21 lutego 2025
  • Newsy
  • Telefony

Takie telefony najchętniej kupuje Niemiec, Włoch, Francuz, Hiszpan i Anglik. Zaskoczony?

Sprzedaż smartfonów w Europie nareszcie idzie w górę. Przy okazji możemy zobaczyć, jakie telefony najchętniej…

21 lutego 2025
  • Promocje

Gdybym miał kupić smartwatch z WearOS, to tylko ten z genialną baterią. I tylko w tej promocji za 580 złotych

OnePlus Watch 2R za 580 złotych w promocji to najlepszy smartwatch z WearOS, jaki możesz…

21 lutego 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Takich niedrogich średniaczków z 6500 mAh i AMOLED 120 Hz chciałbym więcej w Polsce

vivo powróciło do Polski, dlatego warto śledzić poczynania tego producenta. Jego najnowszy smartfon vivo V50…

21 lutego 2025