>
Kategorie: Apple Ciekawostki iOS Newsy Telefony

Apple przegina z reklamami w iPhone’ach? To bzdura!

Znany ze wcześniejszej krytyki Windowsa 10 Steve Streza atakuje Apple za nachalne reklamy w powiadomieniach. Inżynier nazwał iOS 13 oprogramowaniem reklamowym, z czym absolutnie nie mogę się zgodzić. Podsumujmy istotne dla sprawy fakty.

Apple ma wiele za uszami, lecz oskarżenia Steve’a Strezy w kwestii reklam na iPhone’ach przypominają mi tłumaczenia przeciwników sieci 5G, obawiających się o „promieniowanie”. Mimo że należę do sympatyków rozwiązań giganta z Cupertino, zdarza mi się krytykować, niekiedy ostro jego posunięcia. Tym razem stanę po stronie Sadowników, choć z jednym małym zastrzeżeniem.

Steve Streza nazywa iOS oprogramowaniem reklamowym

Steve Streza to programista, który zasłynął wcześniej z krytyki wobec Microsoftu. Rzeczony jegomość twierdził bowiem, iż Windows 10 jest czymś w rodzaju oprogramowania adware. Okazuje się, że inżynier podobne zdanie ma również o mobilnym systemie operacyjnym iOS. W jego mniemaniu Apple serwuje agresywne reklamy, zarabiając tym samym podwójnie (pośrednio) na sprzedaży iPhone’ów. Nie mogę się z tym zgodzić.

Zacznijmy od początku. Otóż Streza uważa, że w iOS 13 znajduje się zbyt wiele reklam sugerujących, wręcz namawiających do płatnych subskrypcji usług Apple. Mowa o Apple Music oraz Aple TV+, które stanowią integralną część systemu oraz ekosystemu. Jasne, reklamy w urządzeniu kosztującym niemałe pieniądze byłyby nie do końca fair, jednak należy zwrócić uwagę na jedną bardzo ważną kwestię…

Otóż reklamy dotyczą usług giganta, czyli będących częścią ekosystemu. Apple nie reklamuje rozwiązań partnerów czy reklamodawców. Wszystko zostaje „w rodzinie”, dlatego też za nic nie mogę zrozumieć stanowiska tytułowego inżyniera. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że chodzi o usługi streamingowe, a w przypadku takowego oprogramowania reklamowanie subskrypcji jest czymś normalnym. Czyż nie tak samo działa system zachęcający do opłacenia Spotify czy Netflixa?

Jedynie, co można zarzucić Apple w temacie reklam to to, że notyfikacje pojawiają się niezależnie od ustawień systemowych odnoszących się do powiadomień. Cóż, dodam ponownie — to usługi własnościowe i nie widzę w tym niczego złego.

Uważacie, że Apple przesadza z reklamami w iOS 13?

https://www.gsmmaniak.pl/1104230/smartfon-xiaomi-android-plynnosc-szybkosc-wydajnosc-po-trzech-latach/

Źródło

Marcin Karbowiak

 Redaktor serwisów internetowych, fan Apple, fetyszysta usług Google.

Najnowsze artykuły

  • Newsy

Mocarny OPPO z SD8G3, 12 GB RAM, 144 Hz oraz 67 W oficjalnie. Bardzo wydajny tablet z potencjałem

Nie tylko OPPO Find X8 Pro był gwiazdą dzisiejszej premiery. Wraz z nim debiutował OPPO…

21 listopada 2024
  • Newsy
  • Telefony

Być może za wcześnie skreśliłem tegoroczne flagowce. Znalazłem ważny powód, żeby je kupować

Być może zbyt surowo oceniłem flagowce pracujące na procesorze Snapdragon 8 Elite. Są gorące, ale…

21 listopada 2024
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Nowa darmowa gra w Epic Games Store. Jest bardzo mrocznie

Epic Games Store znów rozdaje nową grę za darmo. Tym razem jest mrocznie i tajemniczo.…

21 listopada 2024
  • Newsy
  • POCO
  • Telefony
  • Xiaomi

Mamy globalne potwierdzenie POCO F7 (Pro i Ultra). Smartfony Xiaomi wkrótce w Polsce

Do globalnej premiery zmierza POCO F7 oraz POCO F7 Ultra. Certyfikacja smartfonów Xiaomi to świetna…

21 listopada 2024
  • Honor
  • Newsy
  • Telefony

Spójrz na tę ślicznotkę. Cienka brzytwa HONOR nie przekroczy nawet 7 mm

HONOR 300 na zdjęciach prezentuje się zjawiskowo. To będzie wyjątkowo cienka brzytwa, która nie przekroczy…

21 listopada 2024
  • Newsy
  • POCO
  • Redmi
  • Telefony
  • Xiaomi

Kupisz to Xiaomi oczami i mam podobnie. Oto nowość, która trafi do Polski, w pełnej krasie

Oto oficjalny wygląd nowego Xiaomi, którego będziemy często polecać. Nazywa się Redmi K80, choć do…

21 listopada 2024