>
Kategorie: Apple iOS Newsy

Masz iPhone’a i śmiejesz się z reklam w Xiaomi? Już wkrótce przestaniesz

Apple pozwoliło deweloperom na wyświetlanie na iPhone’ach reklam w formie powiadomień push, o ile użytkownik wyrazi na to zgodę.

Reklamy to nieodłączna część naszego życia, choć wiele osób nie chce się z tym pogodzić i unika takich materiałów na wszelkie możliwe sposoby. W smartfonach też możemy je znaleźć – spora część darmowych aplikacji na nich bazuje, zachęcając tym samym do zakupu wersji płatnej bez reklam. Znajdziemy je też na niektórych smartfonach w aplikacjach systemowych.

Materiały marketingowe występują nie tylko w apkach na Androida, ale także w tych z AppStore. Co prawda Apple próbuje okiełznać deweloperów i chronić użytkowników przed natrętnymi reklamami (nie licząc promocji własnych usług), jednak teraz dało im furtkę do naprawdę inwazyjnego działania.

W nowych zasadach dotyczących sklepu App Store, Apple zamieściło następujący podpunkt (oznaczenie 4.5.4):

Powiadomienia push nie mogą być wymagane do działania aplikacji i nie powinny być wykorzystywane do przesyłania poufnych lub wrażliwych informacji.

Powiadomień push nie należy używać do celów promocyjnych ani marketingu bezpośredniego, chyba że klienci wyraźnie wyrazili zgodę na ich otrzymywanie za pośrednictwem pozwolenia wyświetlanego w interfejsie aplikacji, a Ty przedstawisz w aplikacji metodę rezygnacji z otrzymywania takich wiadomości.

Nadużycie tych usług może skutkować odebraniem Ci przywilejów.

Dobrze widzicie – teraz reklamy na urządzeniach Apple mogą być wyświetlane w formie powiadomień push, co chyba jest najbardziej drażniącą opcją z możliwych. Wiem to z doświadczenia, gdyż niejednokrotnie na działającą w ten sposób aplikację na smartfonie z Androidem.

Jasne, Apple wyraźnie zaznacza, że użytkownik musi wyrazić zgodę na takie działanie, a deweloper jasno wyrazić swoje zamiary. Mimo wszystko trudno się z tego cieszyć, gdyż jedno odstępstwo może za sobą pociągnąć kolejne.

Użytkownicy iUrządzeń muszą więc mieć nadzieję, że Apple zachowa umiar w przyznawaniu przywilejów twórcom aplikacji, bo inaczej kolejna przewaga iOS nad Androidem odejdzie w niepamięć.

Polecamy:

https://www.gsmmaniak.pl/1104914/steve-streza-apple-reklamy-ios13/

Źródło

Damian Kucharski

Znajdziesz mnie na LinkedIn bit.ly/linkedinDamianK

Najnowsze artykuły

  • Huawei
  • Newsy
  • Telefony

Ten telefon do zdjęć jest tak dobry, że nowy prezydent USA odbanuje dla niego Huawei

Z zakupem telefon do zdjęć czekasz do premiery Huawei Mate 70? Możesz mieć rację, bo…

21 listopada 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Cienka brzytwa z taką specyfikacją zasługuje, by nazywać ją flagowcem dla oszczędnych

Seria vivo S20 zaoferuje użytkownikom mocarną specyfikację. Zwłaszcza vivo S20 Pro zapowiada się na jednego…

21 listopada 2024
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Uber z masą nowych opcji. Idealne na wakacje i święta

Aplikacja Uber wzbogaca się o udane nowości, które mogą przydać się także w okresie świątecznym.…

21 listopada 2024
  • Bankowość
  • Newsy

Masz konto w mBank? W najbliższych dniach czekają Cię nieprzyjemności

Najbliższy weekend może być uciążliwy dla klientów banku mBank. Bank zaplanował przerwę w działaniu swoich…

21 listopada 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Świetna bateria, mocarny procesor i obiektyw peryskopowy. To będzie dobra alternatywa dla drogich flagowców

Do rodzinki ciekawych flagowców niedługo dołączy vivo X200s. On również otrzyma potężną specyfikację na czele…

21 listopada 2024
  • Ciekawostki
  • Newsy
  • Technologie

To najlepsza rzecz, jaką wymyślono z AI w roli głównej. Ta Babcia daje czadu!

Do walki z oszustami wydzwaniającymi do nas i wykradającymi nasze dane zostały wytoczone ciężkie działa.…

21 listopada 2024