>
Kategorie: Apple iOS Newsy

Masz iPhone’a i śmiejesz się z reklam w Xiaomi? Już wkrótce przestaniesz

Apple pozwoliło deweloperom na wyświetlanie na iPhone’ach reklam w formie powiadomień push, o ile użytkownik wyrazi na to zgodę.

Reklamy to nieodłączna część naszego życia, choć wiele osób nie chce się z tym pogodzić i unika takich materiałów na wszelkie możliwe sposoby. W smartfonach też możemy je znaleźć – spora część darmowych aplikacji na nich bazuje, zachęcając tym samym do zakupu wersji płatnej bez reklam. Znajdziemy je też na niektórych smartfonach w aplikacjach systemowych.

Materiały marketingowe występują nie tylko w apkach na Androida, ale także w tych z AppStore. Co prawda Apple próbuje okiełznać deweloperów i chronić użytkowników przed natrętnymi reklamami (nie licząc promocji własnych usług), jednak teraz dało im furtkę do naprawdę inwazyjnego działania.

W nowych zasadach dotyczących sklepu App Store, Apple zamieściło następujący podpunkt (oznaczenie 4.5.4):

Powiadomienia push nie mogą być wymagane do działania aplikacji i nie powinny być wykorzystywane do przesyłania poufnych lub wrażliwych informacji.

Powiadomień push nie należy używać do celów promocyjnych ani marketingu bezpośredniego, chyba że klienci wyraźnie wyrazili zgodę na ich otrzymywanie za pośrednictwem pozwolenia wyświetlanego w interfejsie aplikacji, a Ty przedstawisz w aplikacji metodę rezygnacji z otrzymywania takich wiadomości.

Nadużycie tych usług może skutkować odebraniem Ci przywilejów.

Dobrze widzicie – teraz reklamy na urządzeniach Apple mogą być wyświetlane w formie powiadomień push, co chyba jest najbardziej drażniącą opcją z możliwych. Wiem to z doświadczenia, gdyż niejednokrotnie na działającą w ten sposób aplikację na smartfonie z Androidem.

Jasne, Apple wyraźnie zaznacza, że użytkownik musi wyrazić zgodę na takie działanie, a deweloper jasno wyrazić swoje zamiary. Mimo wszystko trudno się z tego cieszyć, gdyż jedno odstępstwo może za sobą pociągnąć kolejne.

Użytkownicy iUrządzeń muszą więc mieć nadzieję, że Apple zachowa umiar w przyznawaniu przywilejów twórcom aplikacji, bo inaczej kolejna przewaga iOS nad Androidem odejdzie w niepamięć.

Polecamy:

https://www.gsmmaniak.pl/1104914/steve-streza-apple-reklamy-ios13/

Źródło

Damian Kucharski

Znajdziesz mnie na LinkedIn bit.ly/linkedinDamianK

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Telefony
  • Xiaomi

Tak wygląda oferta przedsprzedażowa najlepszego fotosmartfona, jakiego w 2025 roku kupisz w Polsce

W ostatecznym przecieku przed premierą Xiaomi 15 Ultra zdradził bonusy w przedsprzedaży. Wiemy też, jak…

23 lutego 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

To pierwszy przeciek o flagowym Samsungu, który na dobrą sprawę możemy uznać za pozytywny

Samsung Galaxy Z Flip7 choć częściowo został uratowany przez nowe przecieki o specyfikacji. Snapdragon zamiast…

23 lutego 2025
  • Promocje

Tani RTS z uniwersum Warhammer 40 000 w promocji. W tej cenie to must have

Tani RTS łączący w sobie elementy RPG jest do kupienia obecnie w zdecydowanie niższej cenie…

23 lutego 2025
  • Redmi
  • Telefony
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Czy Xiaomi ciągle jest królem opłacalnych telefonów? Test Redmi Note 14 Pro 5G

Xiaomi Redmi Note 14 Pro 5G to solidny wybór w średniej półce cenowej, oferujący ekran…

23 lutego 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Ale żyleta. Samsung Galaxy S25 Edge na wideo zdradza zgrabną sylwetkę

Samsung Galaxy S25 Edge pozuje na wideo obok składanego Samsunga Galaxy Z Fold 6 i…

23 lutego 2025
  • Promocje

Kapitalna gra detektywistyczna 77% taniej. To zapomniany przez wielu graczy hit Rockstara

Kapitalna gra detektywistyczna od Rockstara została objęta potężnym 77% rabatem. Nie dość, że przy jej…

23 lutego 2025