Komputronik oraz Komputronik Biznes sp. z o. o. złożyły wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego. Dokument złożony w Sądzie Rejonowym Stare Miasto w Poznaniu jest efektem między innymi działań fiskusa, który żąda od firmy niemal 60 mln zwrotu. Rzecz jasna, wnioskodawca nie zgadza się z decyzją Urzędu Celno-Skarbowego i zapowiada odwołanie do Dyrektora Izby Administracji Skarbowej.
Komputronik musi zwrócić Fiskusowi prawie 60 mln złotych, jednak decyzja nie jest prawomocna i nie nadano jej rygoru natychmiastowej wykonalności. Spółka zapowiada odwołanie.
Komputronik składa wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego
Sprawa wygląda na ten moment klarownie. Komputronik musi zwrócić fiskusowi niemal 60 mln złotych i choć może się od tej decyzji odwołać, gdyż nie jest ona prawomocna i nie nadano jej rygoru natychmiastowego wykonania, spółka zdecydowała się na otwarcie postępowania sanacyjnego. Firma nie zamierza czekać bezczynnie na dalszy przebieg wydarzeń. Równolegle do toczącego się postępowania, prowadzone są rozmowy z instytucjami finansującymi oraz bankami.
Działania przygotowujące spółkę do wejścia w sanację rozpoczęły się już w 2019 roku, kiedy to firma zrewidowała swoją strategię, opracowując szereg rozwiązań optymalizacyjnych. Niemniej, dalsza reorganizacja jest koniecznością, którą mocno utrudnia „kosztowna” decyzja poznańskiego Urzędu Celno-Skarbowego, który żąda od Komputronika zapłaty kwoty 39 mln oraz odsetek, co daje nam blisko 60 mln złotych. Kara to wynik przeciągającego się postępowania kontrolnego rozpoczętego w marcu 2014 roku. Czy cała sprawa wpłynie na działalność? Odpowiem krótko — nie, nie teraz.
Decyzja Urzędu Celno-Skarbowego jest w ocenie Komputronika oraz doradców podatkowych niesłuszna i w celu ochrony interesów przedsiębiorstwa zostaną podjęte konkretne kroki. To cieszy, jednak, aby utrzymać obecny kształt działalności potrzeba wsparcia partnerów, z którymi podjęto już odpowiednie rozmowy.
Główny zainteresowany zdecydował się skomentować sprawę:
Sprzedaż i obsługa klientów Komputronik S.A we wszystkich kanałach oraz realizacja kontaktów w Komputronik Biznes sp z.o.o prowadzone są na bieżąco oraz zgodnie z wcześniej obowiązującymi procedurami. Spółka ma powody wierzyć, że decyzja UCS zostanie zweryfikowana i zmieniona przez jednostki nadrzędne. Niezwykle ważne jest to, żeby rozstrzygnięcia zapadły jak najszybciej…
Podjęte kroki nie mają wpływu na sprzedaż oraz prawa konsumentów (…) Obydwie Spółki będą nadal, na dotychczasowych zasadach, realizować obsługę sprzedażową i posprzedażową
– fragment informacji prasowej Komputronik.
Jak wynika z powyższego, choć chwilowo nie ma powodu do obaw o obsługę klientów bieżącą realizację sprzedaży, brak pozytywnych rozstrzygnięć może nieco zmienić ten stan rzeczy.
Źródło 1, 2, informacja prasowa
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.