Huawei dzieli i rządzi na rynku weareables. Smartwatche i słuchawki chińskiego producenta pokryły 55 procent zapotrzebowania rynku w czwartym kwartale 2019 roku. Czy i Ty masz jedno z ich urządzeń?
Huawei może mieć spore problemy w związku z aplikacjami Google (chyba, że zdoła nas wszystkich przekonać, że App Gallery jest równie dobre, co Sklep Play) i koronawirusem, ale jest jeden segment ich produktów, w którym radzą sobie doskonale. I wcale niewykluczone, że sam się do tego przyczyniłeś.
Huawei rządzi na rynku smartwatchy
Smartwatche i słuchawki od Huawei niezmiennie cieszą się popularnością. Do Cupertino i ich Apple Watcha oraz AirPods droga jeszcze daleka, ale CEO Huawei podzielił się dzisiaj informacją o sporym sukcesie. Według przedstawionych przez niego danych, weareables chińskiego producenta drugi rok z rzędu zwiększyły swoją obecność na rynku o 100 procent.
Biorąc pod uwagę, jak dobre są takie produkty jak Huawei Watch GT2 czy Huawei FreeBuds 3, to jakoś mnie to nie dziwi. Huawei nie poddaje się tez trendowi mocnego zwiększania ceny swoich urządzeń, które cieszą się popularnością. Z drugiej strony, producent nie jest za bardzo w pozycji, która pozwoliłaby mu na agresywną politykę cenową, nie tylko w przypadku smartfonów.
Więcej cyferek? Mamy na przykład taką: 55 procent sprzedanych weareables na świecie w czwartym kwartale 2019 roku to sprzęty Huawei. Coś mi się wydaje, że Chińczykom nie braknie środków na to, aby w końcu stworzyć realne zagrożenie dla Google i postawić na swoją własną wersję Androida, całkowicie niezależną od jego twórców.
Jaki smartwatch kupić w 2020?
Jaki smartwatch kupić? TOP-10 polecanych modeli (jesień 2019)
Ceny Huawei Watch GT2
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.