Najnowsze doniesienia prosto z Korei sugerują, że marka LG skupi się teraz głównie na urządzeniach z modemami 5G. Niestety, firma zamierza wygasić cieszącą się popularnością serię G, zastępując ją całkiem nową linią. Informacja ta została w pewien sposób potwierdzona w oficjalnym komunikacie.
LG nie radzi sobie najlepiej w branży mobilnej. Smartfonowy dział firmy od dłuższego czasu jest pod kreską i do tej pory nic nie wskazywało na jakiekolwiek szanse zmiany tego stanu rzeczy. W sieci pojawiło się jednak doniesienie dające nadzieje. Mało tego, LG odniosło się do niego, choć w charakterystyczny dla koncernu lakoniczny sposób.
To koniec smartfonów LG z serii G
O tym, że LG zamierza wygasić smartfonową serię G mówiono nieoficjalnie. Informacja ta wypłynęła bowiem ze spotkania przedstawicieli firmy z operatorami sieci komórkowych. Nie podano przy tym żadnych konkretnych powodów rzeczonej decyzji. Sprawa budziła więc wątpliwości. Te rozwiewa, niestety jedynie częściowo, komunikat LG.
LG podało w nim, że od ośmiu generacji seria G wprowadza na rynek konsumencki najnowocześniejsze rozwiązania związane z dźwiękiem oraz fotografią takie jak szerokokątne aparaty, elastyczne wyświetlacze oraz rozdzielczości 1440p. Wszystko nieprzerwanie od 2012. Mimo to firma nie może doczekać się udostępnienia nam szczegółów dotyczących przyszłości marki.
Choć komunikat może wydać się niektórym niejasny, dla mnie stanowi subtelną zapowiedź uśmiercenia serii G, a co za tym idzie, nieostateczne potwierdzenie wcześniejszych doniesień. Nie spodziewam się jednak, że LG ot tak, wygasi markę, nie dając klientom niczego w zamian.
Obstawiam, że odejście od LG G będzie związane z prezentacją całkiem nowej serii, która zastąpi tę używaną od lat. Biorąc pod uwagę kłopoty LG na rynku mobilnym, działanie to zdaje się mieć całkiem sporo sensu.
Nasze testy ostatnich smartfonów LG G:
TEST | LG G8s ThinQ to bardzo dobry smartfon, ale czy wart zakupu?
LG G8X ThinQ – test. Pierwszy flagowiec LG, który mógłbym sobie kupić
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.