Wyniki sprzedaży inteligentnych zegarków udowadniają, że Apple nie ma żadnej konkurencji wśród innych producentów. Apple Watch to najchętniej kupowany smartwatch na świecie.
Apple to pionier rynku zegarków, co udowadniają wyniki sprzedaży Apple Watcha z pierwszego kwartału 2020 roku. Korporacji z Cupertino udało się nie tylko wyrównać, ale także polepszyć wynik z analogicznego okresu z 2019 roku.
Wyniki sprzedaży smartwatchów
Zegarek ekipy Tima Cooka sprzedaje się kilkukrotnie lepiej od konkurencyjnych produktów. W pierwszym kwartale Apple Watch został zakupiony przez 7,6 miliona użytkowników – to o 1,4 miliona więcej od sprzedaży z 1Q 2019 roku.
Zaraz po wyniku Apple zaczyna się przepaść, która rozciąga się aż do sprzedaży zegarków Samsunga. W ciągu pierwszych miesięcy 2020 roku Koreańczycy sprzedali 1,9 miliona zegarków Galaxy Watch.
Różnica w porównaniu do Apple jest wyraźna także w przypadku pozostałych twórców. Na trzecim miejscu w rankingu najpopularniejszych modeli jest Garmin z rezultatem 1,1 miliona sprzedanych sztuk.
Co ma w sobie Apple Watch?
Apple Watch to swego rodzaju wyznacznik w świecie smartwatchów. Zegarek korporacji stał się nie tylko świetnym i eleganckim sprzętem użytkowym, ale także wzorem dla wielu produktów konkurencji.
Z wizualnych zdobyczy Apple Watcha korzysta pokaźne grono chińskich firm – za przykład mogą służyć Xiaomi oraz OPPO, którzy w swoich zegarkach (notabene nazwanych na wzór Apple Watch) zastosowali konstrukcje bardzo podobne do amerykańskiego zegarka.
Apple Watch jest wodoszczelny, elegancki oraz pasuje do gatunku produktów premium, które w Apple grają główne skrzypce. Amerykańskie zegarki są również świetnie zintegrowane z iPhone’ami oraz zazwyczaj są bardzo drogie, a mimo to udaje im się regularnie zdobywać klientów.
Polecamy:
Apple Watch – opinia po 5 latach. Garść nowych ciekawostek, które warto poznać
Źródło: Strategy Analytics
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.