Czas – coraz częściej mierzony za pomocą smartwatchy. On zmienia wszystko. I tak właśnie się składa, że zweryfikował on krzykliwe tytuły sprzed kilku lat. W dobie pandemii smartwatche sprzedają się lepiej niż kiedykolwiek. Lider? Tylko jeden i raczej wiecie, o kim mowa. Czy ktoś czuje zaskoczenie?
Rynek smartwatchy skazany na wymarcie
Krzykliwe tytuły sprzed kilku lat na wielu różnych technologicznych serwisach wskazywały jedno – jak szybko pojawiły się smartwatche, tak szybko zginą one śmiercią naturalną. I nic na to nie poradzimy. Ojej!
Na ten temat wspominałem już niejednokrotnie, ale jest to bardzo istotna kwestia, którą warto poruszać. Należy bowiem uświadomić sobie, że prawdziwą siłę mają nabywcy – my wszyscy razem wzięci. Nie tzw. eksperci z pierwszej linii, którzy wieszczą swoje spekulacyjne wywody, prezentując jako prawdy objawione. Pokora to bardzo cenna rzecz/wartość.
Pytam się zatem – dlaczego nikt nie przeprasza czytelników za swoje błędne domysły sprzed kilku lat? Tak naprawdę nic się nie stało, ale wiecie co – spójrzmy na drugi koniec tej dyskusji. Oprócz tych, którzy nie wierzyli w smartwatche, byli też tacy, którzy wierzyli w ich sukces.
Takie zmagania na „moja racja jest najmojsza” pojawiały się wielokrotnie. Zresztą można by to przełożyć na dosłownie każdy inny produkt czy branżę lub wręcz sytuacje i wydarzenia. To wszystko daje nam jednak ciekawą wskazówkę – wygrywają Ci, którzy patrzą w przyszłość. Ci, którzy mając zasoby, wiedzą co prędzej czy później nadejdzie. A w trakcie ekspansji dostosowują i korygują strategię produktu, biorąc pod uwagę zebrane dane zwrotne z rynku.
Tak zadziałało Apple ze swoim zegarkiem Apple Watch. A potem w ślady poszli inni producenci i co mamy dzisiaj? Najnowsze wyniki sprzedaży mówią same za siebie.
Apple Watch – opinia po 5 latach. Garść nowych ciekawostek, które warto poznać
Apple Watch – niekwestionowany lider i dominator rynku
Analitycy z firmy Strategy Analytics opublikowali w tym tygodniu raport, z którego możemy wywnioskować sytuację rynku smartwachy w pierwszym kwartale tego roku. Okazuje się, że od stycznia do marca Apple sprzedało 7,6 mln egzemplarzy Apple Watch. W porównaniu do analogicznego okresu rok do roku nastąpił więc wzrost o 22,6%! W konsekwencji daje to udział w rynku smartwatchy na poziomie aż 55,5%!
Dopiero na drugim miejscu znajduje się Samsung z marnym udziałem 13,9% (sprzedaż 1,9 mln egzemplarzy), a na trzecim miejscu – Garmin (1,1 mln egzemplarzy). Co ciekawe jednak, Garmin zanotował wzrost rok do roku na poziomie aż 37,5%.
Na koniec najciekawsza informacja – rynek smartwatchy w pierwszych miesiącach 2020 roku odnotował aż 20,2% wzrost w skali rok do roku. Sprzedało się 13,7 mln inteligentnych zegarków i nic nie wskazuje na to, że w przyszłości sprzedaż ta będzie słabnąć. Biorąc pod uwagę pandemię, wyniki za drugi kwartał mogą być gorsze, ale nie na tyle by mówić o załamaniu się tego sektora.
Apple Watch Series 6 – wiemy, co jeszcze przyniesie przyszłość
Na temat Apple Watch Series 6 wiemy już naprawdę sporo informacji. Nowe doniesienia wskazują jednak kolejne ciekawostki. Lider rynku smartwatchy nie tylko się nie zmieni, ale pogłębi swój zasięg i penetrację rynku. Co zatem się dowiedzieliśmy w ostatnim czasie?
Apple Watch Series 6 z oprogramowaniem watchOS 7 zaproponuje nowe opcje sprawdzania zdrowia użytkowników. Wieści na ten temat przekazał leakster Jon Prosser, podczas trwania jednego z podcastów. Dzięki nowym sensorom w Series 6, inteligentny zegarek będzie w stanie wykrywać ataki paniki jego posiadacza. Urządzenie będzie sprawdzało tętno użytkownika oraz poziom nasycenia krwi tlenem i na tej podstawie interpretowało wynik, czy czasem nie doznał on hiperwentylacji.
Co chyba najbardziej ciekawe, Apple Watch Series 6 miałby informować użytkownika o możliwym ataku paniki, zanim ten miałby nastąpić. Ostrzeżenie pojawiałoby się w stosownym komunikacie.
Posser twierdzi, że taka funkcjonalność najprawdopodobniej pojawi się dopiero w przyszłym roku, ale ma nadzieję, że być może znajdzie się już w finalnej wersji oprogramowania – przeznaczonej jeszcze na ten rok. Oczywiście o nowej funkcji było już głośno za sprawą plotek w kwietniu tego roku. Wtedy sugerowano, że opcja ta może być dostępna także dla posiadaczy starszych modeli zegarków, ponieważ nie będzie korzystać z nowego sensora. Jeśli faktycznie miałoby to miejsce to ujawnienie omawianej funkcjonalności mogłoby nastąpić nawet podczas WWDC 2020.
Wiele wskazuje więc na to, że Series 6 wejdzie z przytupem na rynek konsumencki. Za Apple pójdą następni, ale nie musicie mi wierzyć. Wszystko i tak zweryfikuje sam czas oraz siła nabywców 🙂
Ceny Apple Watch Series 6
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.