Sztandardowa Motorola Edge+ została przetestowana przez ekipę DxOMark, którą interesował wyłącznie aparat fotograficzny złożony z jednostki 108 MP i dwóch dodatkowych oczek. Wynik jest poniżej oczekiwań.
Motorola Edge+ to pierwsza od dawna próba stworzenia przez Motorolę prawdziwego flagowca – wskazuje na to zarówno genialna specyfikacja, choć nie bez wad, jak również cena wywindowana w przestrzeń kosmiczną.
W przeliczeniu na naszą walutę Moto Edge+ mogłaby u nas kosztować prawie 5500 złotych, a więc dużo więcej od flagowców Samsunga, Huawei, Xiaomi i OPPO. Jednak nie o cenie będziemy dzisiaj rozmawiać, a o aparacie.
Moto Edge+ w DxOMark
Trzy aparaty Motoroli Edge+ zostały przetestowane przez serwis DxOMark, który określił ogólną sprawność oczek na 113 punktów. Czy to dobry wynik? Tak, ale nie w 2020 roku i nie w otoczeniu tak mocnej konkurencji.
Wynik Moto Edge+ plasuje ją pomiędzy Honorem 20 Pro, czyli kilkukrotnie tańszym modelem, a Samsungiem Galaxy S10+, czyli flagowcem z początku 2019 roku. W tabeli rezultatów nowa Motka zajmuje 20. miejsce, więc daleko jej do czołówki.
DxOMark podkreśla zalety aparatów Moto Edge+ w postaci bardzo wysokiej szczegółowości, kontroli szumów na zdjęciach, odpowiedniej ekspozycji, niezłych efektów z aparatu szerokokątnego czy dobrego balansu bieli, ale wskazuje także na wady, których nie powinien mieć współczesny flagowiec.
Chodzi przede wszystkim o rogi zdjęcia, które nie są dokładnie odwzorowywane oraz przeciętny zoom, który nie ma szans w starciu z konkurencyjnymi Samsungami i Huawei. Lepsza mogłaby być również rozpiętość tonalna, a także jakość fotek wykonanych w nocy –widoczne są szumy.
Podsumowując, czy warto kupić Motorolę Edge+ dla najlepszego aparatu na rynku? Odpowiedź jest oczywista brzmi: nie. Moto Edge+ nie ma na polskim rynku, a nawet gdyby była, to za ponad 5 tysięcy złotych i mniej znalazłyby się smartfony, które tworzą lepsze fotografie i filmy.
Polecamy:
Motorola Edge debiutuje w Polsce! Fajny smartfon w absurdalnej cenie
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.