Samsung walczy o jak największą popularność system płatności Samsung Pay i próbuje to zrobić na wszelkie możliwe sposoby. Co więcej, swoim zdecydowaniem działaniem przekracza zasady ustalone przez Google, który także walczy o coraz większą popularność modułu Google Pay. Konflikt interesów jest spory, a w centrum są smarwatche Koreańczyków.
W ostatnich czasach ogromną popularnością cieszą się różnorodne systemy płatności mobilnej, wykorzystujące moduły NFC montowane w smartfonach. Choć największą popularnością – z racji dużego zasięgu – cieszą się Google Pay i Apple Pay, to coraz częściej na uruchomienie własnej usługi decydują się także poszczególni producenci.
Samsung Pay trafia na smartfony innych producentów „kuchennymi drzwiami”
Jednym z nich jest Samsung, który rozwija własny system płatności o nazwie Samsung Pay – jest on wykorzystywany głównie na urządzeniach mobilnych z rodziny Samsung Galaxy, a także na smartwatchach tego producenta.
O ile modele z rodziny Galaxy Watch współpracują ze smartfonami koreańskiego producenta, to sytuacja wydaje się oczywista – w takich przypadkach Samsung po prostu forsuje własną technologię. Inaczej wygląda sytuacja, gdy zegarki współpracują z telefonami innych producentów.
It's a pretty well known thing by developers, @ArtemR had mentioned it as the reason why the APKMirror app couldn't list actual APKs.
If the apk is part of the app package in assets or if the app builds and signs the app, it should be fine to be published to the Play Store.
— Max Weinbach (@MaxWinebach) June 9, 2020
Okazuje się bowiem, że po instalacji aplikacji Galaxy Wearable, koniecznej do połączenia smartfona ze smartwatchem Samsunga, pobierany jest plik APK usługi Samsung Pay bezpośrednio z serwerów Amazon Web Services. Następnie aplikacja pyta o możliwość instalacji tego pliku techniką „sideloadu”, czyli wgrywania go „kuchennymi drzwiami” z pominięciem Sklepu Play.
Takie rozwiązanie kłóci się jednak z zasadami określonymi przez Google w umowie dystrybucyjnej dla deweloperów.
W punkcie 4.5 tego regulaminu czytamy, że „Deweloper nie może wykorzystywać Google Play do rozpowszechniania ani udostępniania jakiegokolwiek Produktu, którego celem jest ułatwianie dystrybucji aplikacji i gier na urządzenia z systemem Android poza Google Play.„. A Samsung robi zupełnie inaczej.
Galaxy Wearables wyleci ze Sklepu Play?
Niewykluczone więc, że wskutek takich praktyk aplikacja Galaxy Wearables wkrótce może wylecieć ze Sklepu Play – sytuacja powoduje bowiem spory konflikt interesów i z pewnością takie kombinacje nie są w smak Google.
Czas pokaże, czy rozwiązanie stosowane przez Google doprowadzi do małego konfliktu i nieco ograniczy możliwość korzystania ze smartwatchy Samsunga w połączeniu ze smartfonami innych producentów.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.