Ostatnie miesiące bez wątpienia nie należą dla udanych, jeśli chodzi o wyniki sprzedażowe Samsunga. Pech chce, że w paradę Koreańczykom wchodzi firma, która miała ucierpieć najbardziej z powodu problemów z USA. A tymczasem Huawei radzi sobie znakomicie – tym razem na polu smartwatchy.
Nie da się ukryć, że rok 2020 nie wygląda dobrze, jeśli chodzi o osiągnięcia sprzedażowe ze strony Samsunga. Kilka dni temu informowaliśmy Was o tym, że w kwietniu sprzedaż smartfonów koreańskiego producenta była niższa od wyników osiągniętych przez Huawei, a teraz okazuje się, że Chińczycy wyprzedzają Samsunga w kolejnej, także istotnej kategorii.
Smartwatche Huawei sprzedają się znakomicie – lepiej nawet od Samsunga
Wedle danych opublikowanych przez firmę Canalys pierwszy kwartał 2020 roku był dla Koreańczyków niespecjalnie udany także na rynku smartwatchów. Raport pokazuje, że w porównaniu do pierwszego kwartału 2019 roku Samsung sprzedał o 600 tysięcy inteligentnych zegarków więcej, co daje wynik 1,8 mln urządzeń, a także wzrost o 46% względem analogicznego okresu rok temu (udziały wzrosły natomiast z 9,6% na 12,4%).
To jednak nie wystarczyło, by utrzymać pozycję wicelidera – na drugie miejsce wskoczyło bowiem Huawei, które jeszcze w pierwszym kwartale ubiegłego roku sprzedało około 1 miliona smartwatchów, a w pierwszych trzech miesiącach tego roku już 2,1 mln. Tym samym Chińczycy praktycznie podwoili swoje udziały (z 7,9 na 14,9%) i odskoczyli Samsungowi.
Apple się przygląda i pije szampana
Niekwestionowanym liderem rynku wciąż jest Apple – mimo zauważalnego spadku sprzedaży o 0,8 mln smartwatchów gigant z Cupertino znalazł nabywców na 5,2 mln sztuk Apple Watch, co daje mu 36,3% udziałów. A jesienią – tradycyjnie już – przewaga z pewnością znów się zwiększy, już po premierze nowej generacji flagowego zegarka Apple.
A czy Huawei odpuści? No, tu już sprawa jest zdecydowanie bardziej skomplikowana…
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.