IRIS Flow to słuchawki wokółuszne, za którymi stoi m.in. Roger Tylor (Queen) i sztab speców od … neurologii. Dźwięk ma dosłownie angażować, aktywując ośrodki mózgu odpowiedzialne za relaks i koncentrację. Na pokładzie także berylowe przetworniki, aptX, Bluetooth 5.1 i pasmo przenoszenia na poziomie 5-25000 Hz.
IRIS Flow w jakimś stopniu mnie zafascynowały: nawet, jeśli w górnolotnych zapowiedziach producenta, chwalącego się zastosowaniem algorytmów, które nie tylko poprawiają jakość muzyki, ale też wpływają na nasz mózg, jest tylko kilka procent prawdy, to może być przełomowy projekt.
Muzyka, odtwarzana za pomocą takich słuchawek, będzie miała w sobie dodatkowy aspekt uzależniający – bo jak inaczej nazwać połączenie przyjemności, jakie oferuje słuchanie ulubionych twórców, z bezpośrednim stymulowaniem mózgu? Brzmi dość niesamowicie, prawda?
Ale ten model nie byłby tak interesujący, gdyby nie to, że poza magią oprogramowania znajdziemy tam wyposażenie, które dobrze rokuje:
- do 37 godzin pracy na baterii, około 30 godzin z włączoną IRIS
- przetworniki 40 mm z berylu
- kodeki aptX HD i AAC
- aptX low latency do gier i wideo
- wbudowany wzmacniacz i przetwornik cyfrowo-analogowy klasy audiofilskiej
- opatentowana komora akustyczna
- Bluetooth BLE 5.1 i 3,5 mm
- dwa mikrofony i technologia Qualcomm cVc
- pasmo przenoszenia 5 Hz-25 000 Hz
- szybkie ładowanie przez USB-C
- w zestawie adapter USB-C na USB-A i adapter 6,35 mm
- bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania układowego
Na grafikach umieszczonych na Indiegogo słuchawki prezentują się po prostu świetnie: to duża, solidna konstrukcja o asymetrycznej budowie, z miękkimi nausznicami i eleganckim wykończeniem, która sprawia wrażenie produktu z górnej półki cenowej.
Potwierdza to regularna cena, którą określono na poziomie 399 $, choć w przedsprzedaży możemy kupić je o 50 $ taniej.
Nie wiem jak Wy, ale ja wpisuję te słuchawki do grafika planowanych testów na najbliższe miesiące – algorytmy algorytmami, ale Roger Taylor nie może się mylić!
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.