>
Kategorie: Apple Newsy

Jabłko podobne do gruszki? Według Apple – jak najbardziej. Tak powstał żenujący pozew sądowy

Gdyby ktoś zapytał Was, jaką sytuację związaną z Apple uważacie za najbardziej żenującą, to właśnie dostajecie do ręki znakomitą odpowiedź. Tak idiotycznego pozwu sądowego nie widziałem już dawno, ale gigant z Cupertino po raz kolejny pokazuje, że potrafi.

Apple pilnuje swojej własności intelektualnej jak oczka w głowie i ma do tego święte prawo – w końcu logo „nadgryzionego jabłka” jest jednym z najcenniejszych na świecie i jakiekolwiek próby podrabiania są pacyfikowane w zarodku. Gorzej, gdy koncern zaczyna poruszać się w mocnych oparach absurdu, bo do takiej kategorii zaliczyłbym najnowszy pozew wystosowany przez prawników giganta z Cupertino.

Aplikacja kulinarna zagrożeniem dla Apple? Na to wyglada

Tym razem oberwało się niewielkiemu kanadyjskiemu startupowi „Prepear”, który stworzył aplikację mobilną pozwalającą na skorzystanie z bogatej bazy przepisów kulinarnych, planowanie posiłków czy układanie list zakupów. Ot, nic, co w jakikolwiek sposób kolidowałoby z biznesem Apple.

Niewielka firemka poinformowała jednak, że producent iPhone’ów wystosował pozew, w którym domaga się rezygnacji z logotypu wykorzystywanego przez Prepear. Zgodnie z nazwą mamy do czynienia z wizerunkiem gruszki, a porównanie z logiem Apple wygląda tak:

Bez urazy, ale nie jestem w stanie znaleźć słów usprawiedliwienia dla tej akcji. Dopatrywanie się podobieństw pomiędzy tymi dwoma logotypami wydaje się na pozór kompletnie idiotyczne, ale przedstawicielom giganta z Cupertino właśnie się to udało. Zaskoczeni są także właściciele platformy Prepear, którzy poinformowali, że we wniosku znalazły się informacje o tym, że logo gruszki zbytnio przypomina obrazek czarnego, nadgryzionego jabłka i może wyrządzić szkody dla wartości marki Apple.

No tak, aplikacja z przepisami firmy, w której pracuje pięć osób może zaszkodzić pozycji jednej z najwyżej wycenianych spółek technologicznych na świecie, sprzedającej miliony urządzeń elektronicznych i zatrudniającej tysiące ludzi. Bardziej oderwanego od rzeczywistości argumentu nie dało się znaleźć.

Petycja ma pomóc w rezygnacji Apple z batalii sądowej

Ekipa Prepear nie zamierza jednak bezczynnie przyglądać się całej sprawie. Wystosowali oni specjalną petycję w serwisie Change.org, która wzywa Apple do zaprzestania nękania firm posiadających w swoim logo owoce. Przedstawiciele dewelopera zwracają bowiem uwagę na fakt, że w przeszłości gigant z Cupertino wystosował dziesiątki pozwów skierowanych do małych przedsiębiorstw, które zakończyły się zmianą logo lub jego całkowitym usunięciem.

Powodem tego stanu rzeczy wcale nie było przeświadczenie o racji ze strony Apple – znakomita większość firm rezygnowała bowiem z batalii prawnej kosztującej setki tysięcy, a nawet miliony dolarów ze względu na brak możliwości finansowych. Dlatego też łatwiej było po prostu zrezygnować z pojedynkowania się kruczki prawne i podpisać umowę, uwzględniającą roszczenia koncernu z Cupertino.

Petycja cieszy się sporym powodzeniem – w ciągu kilku dni podpisało ją blisko 13 tysięcy osób i ekipa Prepear ma nadzieję, że ten społeczny odzew przekona Apple do rezygnacji z podjętych kroków prawnych. W przeciwnym razie deweloperzy mówią otwarcie o konieczności zwolnienia przynajmniej jednej osoby z ich zespołu i ograniczeniu wydatków na rozwój.

Apple ma doświadczenie w idiotycznych akcjach prawnych

Warto wspomnieć, że wcześniejsze akcje mające na celu ochronę logotypu Apple również były mocno oderwane od rzeczywistości. Firma zajęła się bowiem atakowaniem logo niemieckich ścieżek rowerowych…

…czy norweskiej partii politycznej.

Cóż, pozostaje mieć nadzieję, że ekipa Prepear będzie pierwszą odważną, która ukróci chore praktyki Apple na polu własności intelektualnej. Najlepszym podsumowaniem tego stanu rzeczy jest klasyczne stwierdzenie „nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu”.

źródło

Amadeusz Cyganek

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Jeśli stoisz, to lepiej usiądź. Polski hit kupisz teraz za niecałe 7 zł w promocji

Polski hit łączący w sobie strategię z survivalem jest obecnie do kupienia za 6,97 zł.…

4 marca 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Wearables

Samsung Galaxy Ring 2 znów lśni w zapowiedziach. Tym razem naprawdę może mieć sens

Samsung Galaxy Ring 2 w nowej odsłonie zaproponuje nam jeszcze więcej. Ma pozwolić na mierzenie…

4 marca 2025
  • Promocje

Kultowa seria FPS do kupienia taniej o 884 zł. W pakiecie otrzymasz 9 popularnych gier

Kultową serię FPS kupicie teraz po okazyjnej cenie. Ta została objęta potężnym rabatem, który pozwoli…

4 marca 2025
  • HMD
  • Newsy
  • Wearables

Te słuchawki mają magiczne moce. Naładują Twojego smartfona

HMD prezentuje swoje nowe słuchawki bezprzewodowe HMD Amped Buds. To, co je wyróżnia, to fakt,…

3 marca 2025
  • Newsy

Składana nubia Flip 2 5G już globalnie. Ten smartfon z dwoma ekranami AMOLED wkrótce trafi do Polski

"Najtańszy smartfon z klapką" jest już dostępny globalnie! W najbliższym czasie nubia Flip 2 5G…

3 marca 2025
  • HMD
  • Newsy
  • Telefony

Oto smartfon idealny dla fana Barcy – z autografem Roberta Lewandowskiego

HMD ma w swojej ofercie nowości, które zachwycą fanów FC Barcelony. To specjalny klasyczny telefon…

3 marca 2025