Pożegnanie charakterystycznego loga jeżynki i marki BlackBerry było jednym z najsmutniejszych wydarzeń w branży mobilnej w ostatnich latach. Na szczęście nie na długo – charakterystyczne smartfony wracają do żywych, choć nie za sprawą kanadyjskiego, oryginalnego BlackBerry, a zupełnie innej spółki.
Gdy w lutym tego roku poinformowaliśmy Was o ostatecznym końcu smartfonów z logiem BlackBerry, wielu osobom zebrało się na bardzo ciepłe wspominki tej niegdyś szalenie popularnej mobilnej marki.
Lata jednak upływały, sprzęty z fizyczną klawiaturą stawały się coraz mniej popularne, a BlackBerry zrezygnowało z autorskiego systemu na rzecz Androida. Potem było udzielenie licencji na produkcję urządzeń z jeżynką dla TCL, a ta wygasa dosłownie za moment, bo 31 sierpnia 2020 roku.
BlackBerry wraca do żywych! Z jedną, najbardziej charakterystyczną cechą
Jeszcze na początku roku pisałem, że „Osobiście nie wydaje mi się (…). żeby po licencję umożliwiającą produkowanie smartfonów tej firmy ustawiła się długa lista chętnych„. Jak bardzo się myliłem (z czego bardzo się cieszę), bowiem dziś pojawiły się bardzo przyjemne informacje o nieodległym powrocie urządzeń mobilnych z logiem jeżyny do sklepów.
Oczywiście znów będziemy mieli do czynienia z klasycznym udzieleniem licencji na produkcję innemu podmiotowi – tym razem porozumienie z BlackBerry zawarły firmy OnwardMobility i FIH Mobile Limited, czyli spółka należąca do znanego potentata produkującego smartfony, Foxconna.
Efektem tych działań ma być smartfon z modemem 5G oraz klasyczną, fizyczną klawiaturą – szczególnie ta druga informacja ucieszy wszystkich amatorów smartfonów z tym dość nietuzinkowym, jak na dzisiejsze czasy, rozwiązaniem.
Powrót skazany na sukces? Zdecydowanie nie
Pierwszy smartfon będący efektem tej współpracy ma pojawić się w sprzedaży w pierwszym kwartale 2021 roku. Czy ponowne pojawienie się marki BlackBerry na rynku to gwarant sukcesu? Zdecydowanie nie – czasy, gdy logo „jeżyny” gwarantowało świetną sprzedaż, już dawno minęły. Nie bez kozery przez tyle lat obserwowaliśmy agonię tej marki, która na szczęście nie zakończyła się jej całkowitym upadkiem w branży mobilnej.
Czas więc na zdecydowany, solidny reset. Oby przyniósł on odpowiednie efekty.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.