Czas pandemii to szczególnie trudny czas dla nas wszystkich, a co za tym idzie również dla rynku urządzeń mobilnych na świecie. Sprawdźmy, jak poradziły sobie marki w trzecim kwartale 2020 roku. Będziecie zaskoczeni.
Według raportu IDC w okresie od lipca do września 2020 roku na rynki na całym świecie trafiło 353,6 milionów smartfonów. Na tę potężną liczbę złożyły się produkty wielu marek, jednak kilka z nich zdecydowanie wiodło prym w tej stawce.
Przoduje Samsung
Samsung w tym kwartale sprzedał 80,4 milionów sztuk (2,9% więcej niż w trzecim kwartale 2019), co oznacza przejęcie 22,7% udziału w rynku. Tym samym firma odbiera zwycięstwo Huawei, który spada na drugie miejsce.
Huawei wciąż wysoko
Choć Huawei od ponad roku musi walczyć o przetrwanie na zachodnich rynkach, a w tym kwartale zaliczyło naprawdę sporą stratę, to wciąż plasuje się na drugiej pozycji. Firma odpowiada za sprzedaż 51,9 milionów smartfonów, co daje 14,7% udziału w rynku.
Jednocześnie dla firmy jest to spadek aż o 22% w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku, a według raportu Huawei notuje także spadek dostaw w Chinach o 15%. W Europie jest jeszcze gorzej, sprzedaż spadła o 25% rok do roku.
Xiaomi przed Apple!
Trzecie miejsce niespodziewanie zajmuje Xiaomi, zostawiając Apple poza podium. Sprzedaż smartfonów firmy wzrosła aż o kosmiczne 42% w porównaniu z trzecim kwartałem 2019. To oznacza, że Xiaomi zdobyło 13,1% udziału w światowym rynku. Xiaomi wyprzedziło Apple o prawie 4%- to naprawdę dużo! Ponad czterdziestoprocentowy wzrost w trakcie trwania pandemii robi ogromne wrażenie.
Kto wie, może w kolejnym kwartale Xiaomi przeskoczy Huawei?
Apple poza podium
Firma z Cupertino sprzedała 41,6 miliona smartfonów, czyli o 10,6% mniej rok do roku. Ten fakt nie dziwi, ze względu na to, że nowe iPhone’y pojawiły się w sprzedaży dopiero w październiku, z miesięcznym opóźnieniem. Taki wynik daje Apple 11,8% udziału w rynku.
Spodziewamy się, że w kolejnym kwartale Apple może znów odzyskać wyższą pozycję, szczególnie że firma zdecydowała się na wprowadzenie aż czterech modeli smartfonów.
Piąte miejsce dla Vivo
Na piątym miejscu uplasował się Vivo z 31,5 miliona sprzedanych urządzeń, oraz wzrostem 4,2% rok do roku. Daje to firmie 8,9% udziału w rynku. Firma świetnie radzi sobie szczególnie w Chinach i Indiach, a niedawno oficjalnie trafiła również do Polski, tym samym jeszcze bardziej poszerzając swój europejski rynek.
Jak dla producentów smartfonów zakończy się rok 2020? Czas niezwykle wyjątkowy, trudny- ale też pełen niespodzianek. Czy Xiaomi wygra z Huawei, a Samsung dalej pozostanie liderem? Tego dowiemy się już za 3 miesiące, kiedy pojawią się oficjalne dane podsumowujące obecny rok.
Przeczytaj:
Jaki smartfon do 2000 złotych kupić? Oto 10 telefonów, które kupisz zamiast drogich flagowców w 2020
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.