Według firmy badawczej Gartner, zyski na rynku gier komórkowych, mogą w 2008 roku sięgnąć rekordowej sumy 4,5 miliarda dolarów. W ostatnich latach, przemysłowi temu wiodło się różnie, lecz obecnie ustabilizowała się tendencja wzrostowa, rzędu 16% względem poprzedniego roku.
Według Gartnera, szybkie podniesienie się zysków developerów i dystrybutorów gier, powiązane jest zwłaszcza z tym, że gry kierowane są do pełnej gamy użytkowników: zarówno posiadaczy prostych komórek, jak i nabywców drogich, zaawansowanych smartfonów. Co więcej, na rynkach krajów rozwijających się, te gry mogą stanowić wartościową alternatywę dla gier na pecety i konsole. Nie zaskakuje, że prym w grach mobilnych wiedzie Azja, lecz według Gartner, Ameryka Północa wkrótce będzie bardziej znaczącym rynkiem, niż Europa Zachodnia. Głównie dlatego, że Amerykanie jednak bardziej gustują w mobilnych usługach.
Ponadto, według Gartner, w latach 2007-2011, sprzedaż będzie rosła z prędkością 10,2% rocznie, by sięgnąć 6,3 miliarda dolarów, w 2011 roku. Wiele zależy od operatorów – obecnie dostępne są gry na każdy rodzaj komórki. Rzecz w tym, by umiejętnie je dystrybuować, zależnie od dochodów i potrzeb posiadacza komórki.
źródło: WashingtonPost
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Oppo Find X8 Mini będzie bardzo smukłym smartfonem, który do tego nie zrezygnuje z wielkiej…
Ulefone Armor 28 Ultra rozbił bank. Smartfon ma 16 GB RAM, MediaTeka Dimensity 9300+, 1…
Choć może się to wydawać niesłychane, Huawei dominuje na rynku smartfonów. Składane telefony w Chinach…
Samsung Galaxy M35 5G ma nową cenę w Polsce. Teraz najbardziej opłacalnego Samsunga kupisz u…
Świeżutki iPhone 17 Air jednak nie będzie taki, jak się spodziewaliśmy. Jego rozmiary mogą niestety…
Motorola Razr 60 przed premierą zdradza pierwsze detale specyfikacji technicznej. Tańsza składana Motorola przynosi dobre…