>
Kategorie: Newsy Telefony

Huawei na kolanach, Samsung przysypia, #XiaomiLepsze – oto rynek smartfonów w Polsce

Raport dotyczący sprzedaży smartfonów w Polsce w trzecim kwartale 2020 roku wskazuje potężny wzrost zainteresowania telefonami Xiaomi, bo aż o 157%! Canalyst twierdzi, że Xiaomi było w tym okresie liderem polskiego rynku. Samsung osłabł delikatnie, a Huawei potężnie.

Według nowego raportu Canalys trzeci kwartał 2020 roku był wybitnie udany dla Xiaomi w Polsce. Chiński producent odnotował aż 157% wzrost dostaw smartfonów, co pozwoliło mu zając pierwszą lokatę już drugi kwartał z rzędu!

Udział Xiaomi wyniósł 29%. Tymczasem Samsung musi zadowolić się 27% tortu i pocieszyć się z tego, że spadek sprzedaży wyniósł tylko -3%. To niewiele, zwłaszcza gdy spojrzy się na stratę Huawei.

W trzecim kwartale tego roku dostawy smartfonów Huawei w Polsce spadły o 28%, przez co udział producenta spadł do 17%. To dla firmy musi być szczególnie bolesne doświadczenie, bo jeszcze dwa lata temu to Huawei był na pozycji Xiaomi i wiele wskazywało na to, że zdominuje polski rynek jeszcze bardziej, niż kiedykolwiek Samsung.

Co do pozostałych producentów z TOP5, to tuż za podium mamy Apple, które z 11% rynku może się pochwalić wzrostem o 37%. To zapewne zasługa przecen starszych iPhone’ów w obliczu rychłego pojawienia się następnej generacji.

Stawkę zamyka Lenovo, czyli producent odpowiedzialny za markę Motorola. W jej przypadku też doszło do wzrostu sprzedaży o całkiem solidne 26%, co przełożyło się na 5% rynku.

Canalys udostępniło także statystyki dla całej Europy oraz dla Europy Środkowo-Wschodniej. W obu regionach Xiaomi umocniło swoją pozycję, zaś OPPO zaliczyło brawurowy wzrost, co pozwoliło tej młodej (w naszym regionie) marce zająć piąte miejsce.

Jeśli chodzi o pozostałych producentów, to Samsung praktycznie stoi w miejscu, Apple lekko umacnia się na bogatym Zachodzie i słabnie pozostałej części Europy, a Huawei leci na łeb, na szyję.

Warto pamiętać: Canalys opiera swoje badania na dostawach telefonów do sklepów, a nie realnej sprzedaży klientowi końcowemu. Myślę jednak, że podane wyniki całkiem nieźle podają proporcje, jakie obecnie panują na polskim rynku i Xiaomi albo rzeczywiście pokonało Samsunga, albo jest tego bardzo bliskie.

Informacja prasowa (Canalys via Xiaomi Polska)

Damian Kucharski

Znajdziesz mnie na LinkedIn bit.ly/linkedinDamianK

Najnowsze artykuły

  • Google
  • Testy
  • Wearables
  • Wiadomość dnia

Test Google Pixel Watch 3. Czy warto go kupić w 2025 roku?

Czy Google Pixel Watch 3 wreszcie dorównuje konkurencji? Ulepszono design, baterię i fitness, ale czy…

16 lutego 2025
  • Promocje

To Hack and Slash, który skradnie całe Twoje serce. Teraz jest tak tani, że na pewno mu nie odmówisz

Taniutki Hack and Slash skradnie całe twoje serce. Kusi on nie tylko ciekawą rozgrywką, ale…

16 lutego 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Mini, ale z bakiem jak z Range Rovera. OnePlus bie rekordy w kompaktowym flagowcu

OnePlus 13 Mini z baterią 6000 mAh to kpina w kierunku Apple. Kompaktowy flagowiec ma…

16 lutego 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Wearables

Tego jeszcze nie grali: Ćwicz i wysypiaj się, a Samsung wyśle Cię na Fidżi

Samsung zaprasza do rywalizacji – startuje właśnie konkurs „Pary w RINGu”, a do wygrania są…

16 lutego 2025
  • Heyah
  • Newsy
  • T-Mobile

Szybka akcja: T-Mobile i Heyah na kartę podwajają gigabajty

Operatorzy T-Mobile i Heyah w ofercie na kartę w najnowszej promocji podwajają gigabajty za doładowania.…

16 lutego 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Wiadomość dnia
  • Xiaomi

Xiaomi 15 (Ultra) z globalną datą premiery. To już kwestia dni

Xiaomi potwierdza globalną datę premiery flagowych smartfonów Xiaomi 15 i Xiaomi 15 Ultra. Zapisz tę…

16 lutego 2025