YouTube Music to aplikacja muzyczna od Google, która stara się konkurować z takimi gigantami jak Spotify czy Tidal. Właśnie pojawiły się nowe funkcje, które mają uatrakcyjnić użytkownikom korzystanie z aplikacji. Co tym razem przygotował Google?
Udostępnianie na Instagramie i Snapchacie
Pierwsza nowa funkcja to coś, co dobrze znają już użytkownicy Spotify. YouTube Music zezwoli teraz na udostępnianie utworów jako relacji na Instagramie i Snapchacie. U części użytkowników pojawiły się już opisane funkcje „Stories na Instagramie” i „Stories Snapchat”, jednak są jeszcze zablokowane i nie można z nich skorzystać. Wprowadzenie tej opcji jest więc zapewne kwestią dni.
Nie trzeba chyba tłumaczyć, jak zadziała funkcja. Po prostu po jej wybraniu na naszej relacji na Instagramie i Snapchacie pokaże się wybrana piosenka, zapewne opatrzona okładką albumu i nazwiskiem twórcy. Możliwe też, że Instagram pozwoli na umieszczenie linku do otwarcia utworu w aplikacji YouTube Music.
„Podsumowanie mojego roku 2020”
Do Youtube Music trafi też lubiana przez użytkowników Spotify czy Apple Music lista odtwarzania, która prezentuje zestawienie ulubionych i najczęściej słuchanych utworów właściciela konta. Aplikacja Google nie zaoferuje raczej według obecnych informacji (choć nie jest to wykluczone) opcji, które ma konkurencja, tj. zestawienia informacji o nawykach słuchacza. W YouTube Music znajdziemy też dodatkowo nowe ogólne listy odtwarzania: Top Songs 2020, Top Pop 2020 i Top Latin 2020.
To na razie wszystko, co wiemy o nowościach w YouTube Music. Jak widać, nie ma w nich nic innowacyjnego, są to jedynie podkradzione pomysły od innych producentów. Google nie pochwaliło się jeszcze swoimi “nowymi” pomysłami oficjalnie, dlatego wciąż czekamy na potwierdzenie tych informacji. Kto wie, być może firma przygotowała też coś specjalnego w świątecznym klimacie?
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.