Włosi ukarali właśnie Apple za działania marketingowe wprowadzające w błąd konsumentów. Firma będzie musiała ponieść karę i zapłacić grzywnę w wysokości 12 milionów dolarów.
Włoski organ gwarancyjny dla konkurencji i rynku zdecydował, że Apple oszukało swoich klientów, za co firma powinna słono zapłacić. O co dokładniej chodzi?
Apple reklamował swoje smartfony jako wodoszczelne. Sprawa dotyczy wielu modeli: iPhone’a 8, iPhone’a 8 Plus, iPhone’a XR, iPhone’a XS, iPhone’a XS Max, iPhone’a 11, iPhone’a 11 Pro i iPhone’a 11 Pro Max.
Oszustwa w reklamach Apple
Firma z Cupertino twierdziła, że iPhone’y są odporne na wodę aż do głębokości 4 metrów pod wodą i 30 minut od zanurzenia.
Apple nie informowało jednak, że wyniki takie osiągnąć można w konkretnych warunkach, podczas testów w laboratorium i jedynie w czystej wodzie. Firma, jak się okazuje, nie gwarantowała wodoodporności podczas zwyczajnego, codziennego korzystania z urządzenia.
Co gorsza, Apple nie pozwolił na obsługę gwarancyjną smartfonów, które okazały się jednak nie być wodoszczelne, przez co zostały uszkodzone. Według Włochów to łamanie podstawowego prawa konsumentów.
Dotkliwa(?) kara
Firma musi zapłacić 10 milionów euro (12 milionów dolarów) grzywny oraz opublikować na swojej włoskiej stronie „Informacje o ochronie konsumenta”. Wkrótce przekonamy się, czy inne kraje pójdą drogą Włoch i również oskarżą Apple o łamanie prawa. Może wtedy wysokość kar finansowych byłaby tak duża, że firma przemyślałaby swoje kolejne strategie marketingowe.
Do tej pory Apple nie zdecydowało się jeszcze na komentarz w tej sprawie.
Przeczytaj też:
iPhone 12 ma tak dobry aparat, że zawstydza większość flagowców z czterema obiektywami
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.