Raport IDC ujawnia wyniki sprzedażowe elektroniki noszonej w trzeci kwartale 2020 roku. Widoczny jest znaczny wzrost zainteresowania klientów tymi urządzeniami, a wśród producentów najbardziej popularny jest Apple.
Trzeci kwartał 2020 roku okazał się być bardzo owocny dla producentów elektroniki noszonej. Według najnowszego raportu IDC globalny rynek wearables wzrósł aż o 35,1% w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku.
Skąd tak duży wzrost?
Według ekspertów tak wysoka sprzedaż związana jest z faktem, iż w wielu krajach złagodzono obostrzenia związane z pandemią koronawirusa, co pozwoliło użytkownikom na spędzanie większej ilości czasu poza domem.
Dodatkowo według raportu klienci mogą być bardziej chętni na zakup elektroniki, ze względu na większe oszczędności spowodowane brakiem możliwości wyjazdów zagranicznych, czy np. spotkań w restauracjach.
Dwucyfrowy wzrost nie tylko wskazuje na duży popyt, ale także sugeruje, że wiele osób po raz pierwszy zdecydowało się na zakup elektroniki noszonej
– skomentował dyrektor ds. Badań w dziale urządzeń mobilnych, Ramon T. Llamas.
Apple niezwyciężony
Sprzęt Apple znów okazał się być najchętniej kupowanym w ostatnim kwartale. Firma przejęła aż 33,1% udziału w rynku wearables sprzedając 41,1 mln urządzeń. Sporą popularnością cieszyły się AirPodsy oraz Apple Watch SE.
Tuż za Apple znalazło się Xiaomi z 17 mln sprzedanych urządzeń. Aż 12,8 miliona z nich to Mi Bandy. Dało to firmie 13,6% udziału w rynku i 26,4% wzrostu dostaw w porównaniu z trzecim kwartałem 2019 roku.
Huawei w formie
Trzeci okazał się być Huawei z 13,7 mln sprzedanych sztuk i 11% udziału w rynku. Firma radzi sobie świetnie pomimo wielu sankcji, jakie zostały na nią nałożone przez ostatnie miesiące. Wzrost rok do roku wyniósł w ich przypadku aż 87,2%!
Samsung uplasował się na czwartej pozycji, dostarczając 11,2 mln sztuk i mając 9% udziału w rynku. Firma odnotowała 32,3% wzrostu rok do roku.
Ostatni w rankingu znaleźli się Fitbit i BoAt, obie firmy sprzedały po 3,3 mln urządzeń i posiadają po 2,6% udziału w rynku. Dla FitBita jest to jednak spadek 6,2% względem zeszłego roku, natomiast BoAt odnotował ogromny wzrost 316,9%.
Warto również dodać, że w kategorii elektroniki noszonej największą popularnością cieszą się słuchawki, następne są zegarki, a najmniej popularne okazały się być opaski sportowe.
Przeczytaj też:
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.