>
Kategorie: Apple Newsy Wearables

Apple się z tego cieszy: rynek elektroniki noszonej ma się doskonale!

Raport IDC ujawnia wyniki sprzedażowe elektroniki noszonej w trzeci kwartale 2020 roku. Widoczny jest znaczny wzrost zainteresowania klientów tymi urządzeniami, a wśród producentów najbardziej popularny jest Apple.

Trzeci kwartał 2020 roku okazał się być bardzo owocny dla producentów elektroniki noszonej. Według najnowszego raportu IDC globalny rynek wearables wzrósł aż o 35,1% w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku.

Skąd tak duży wzrost?

Według ekspertów tak wysoka sprzedaż związana jest z faktem, iż w wielu krajach złagodzono obostrzenia związane z pandemią koronawirusa, co pozwoliło użytkownikom na spędzanie większej ilości czasu poza domem.

Dodatkowo według raportu klienci mogą być bardziej chętni na zakup elektroniki, ze względu na większe oszczędności spowodowane brakiem możliwości wyjazdów zagranicznych, czy np. spotkań w restauracjach.

Dwucyfrowy wzrost nie tylko wskazuje na duży popyt, ale także sugeruje, że wiele osób po raz pierwszy zdecydowało się na zakup elektroniki noszonej

– skomentował dyrektor ds. Badań w dziale urządzeń mobilnych, Ramon T. Llamas.

Apple niezwyciężony

Sprzęt Apple znów okazał się być najchętniej kupowanym w ostatnim kwartale. Firma przejęła aż 33,1% udziału w rynku wearables sprzedając 41,1 mln urządzeń. Sporą popularnością cieszyły się AirPodsy oraz Apple Watch SE.

Tuż za Apple znalazło się Xiaomi z 17 mln sprzedanych urządzeń. Aż 12,8 miliona z nich to Mi Bandy. Dało to firmie 13,6% udziału w rynku i 26,4% wzrostu dostaw w porównaniu z trzecim kwartałem 2019 roku.

Huawei w formie

Trzeci okazał się być Huawei z 13,7 mln sprzedanych sztuk i 11% udziału w rynku. Firma radzi sobie świetnie pomimo wielu sankcji, jakie zostały na nią nałożone przez ostatnie miesiące. Wzrost rok do roku wyniósł w ich przypadku aż 87,2%!

Samsung uplasował się na czwartej pozycji, dostarczając 11,2 mln sztuk i mając 9% udziału w rynku. Firma odnotowała 32,3% wzrostu rok do roku.

Ostatni w rankingu znaleźli się Fitbit i BoAt, obie firmy sprzedały po 3,3 mln urządzeń i posiadają po 2,6% udziału w rynku. Dla FitBita jest to jednak spadek 6,2% względem zeszłego roku, natomiast BoAt odnotował ogromny wzrost 316,9%.

 

Warto również dodać, że w kategorii elektroniki noszonej największą popularnością cieszą się słuchawki, następne są zegarki, a najmniej popularne okazały się być opaski sportowe.

Przeczytaj też:

https://www.gsmmaniak.pl/1186918/google-automatyczny-equalizer-pixel/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Cienki jak brzytwa, mocny jak tur. Taki będzie Mini flagowiec, którego kupisz w Polsce

Oppo Find X8 Mini będzie bardzo smukłym smartfonem, który do tego nie zrezygnuje z wielkiej…

22 lutego 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Ulefone

1″ aparat, 16 GB RAM, 1 TB, 120 Hz ekran i 120W ładowanie we flagowcu z 2 ekranami i baterią 10600 mAh. Po co Ci droższy smartfon?

Ulefone Armor 28 Ultra rozbił bank. Smartfon ma 16 GB RAM, MediaTeka Dimensity 9300+, 1…

22 lutego 2025
  • Newsy
  • Telefony

Samsung jest 100 lat za Chińczykami. Liczby pokazują dominację Huawei, vivo i Honora

Choć może się to wydawać niesłychane, Huawei dominuje na rynku smartfonów. Składane telefony w Chinach…

22 lutego 2025
  • Promocje

Najbardziej opłacalny Samsung w Polsce staniał tak bardzo, że niedługo zaczną dodawać go do płatków

Samsung Galaxy M35 5G ma nową cenę w Polsce. Teraz najbardziej opłacalnego Samsunga kupisz u…

22 lutego 2025
  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

iPhone 17 Air znów zawodzi. Nie będzie taki, jakbyśmy chcieli

Świeżutki iPhone 17 Air jednak nie będzie taki, jak się spodziewaliśmy. Jego rozmiary mogą niestety…

22 lutego 2025
  • Motorola
  • Newsy
  • Telefony

Nowa Motorola już na horyzoncie. Producent spieszy się z premierą

Motorola Razr 60 przed premierą zdradza pierwsze detale specyfikacji technicznej. Tańsza składana Motorola przynosi dobre…

22 lutego 2025