Counterpoint opublikował właśnie raport, z którego możemy się dowiedzieć, jak ma się sytuacja producentów smartfonów w trzecim kwartale tego wyjątkowego roku. Przyjrzyjmy się zatem najnowszym informacjom.
Co nie zaskakuje, rynek globalny smartfonów wciąż nie podniósł się jeszcze do końca po pandemii – nic dziwnego, skoro wciąż jeszcze ona trwa, choć w nieco zmienionym kształcie niż na początku roku.
Globalny rynek wciąż stratny
Globalny rynek smartfonów w porównaniu do trzeciego kwartału 2019 roku zmalał aż o 4%. Dobrą wiadomością jest jednak to, że względem drugiego kwartału obecnego roku widzimy wzrost w wysokości 32%. Do użytkowników w tym czasie trafiło 366 milionów sztuk smartfonów.
Dobry czas dla Samsunga
Co ciekawe, Samsung sporo zyskał w ostatnich miesiącach. Firma sprzedała 80,4 miliona urządzeń i odnotowała ogromny 48% wzrost względem poprzedniego kwartału oraz 3% wzrost względem zeszłego roku. Samsung zakończył ten kwartał z największą ilością wysłanych egzemplarzy urządzeń od 3 lat.
Samsung był również liderem na większości rynków regionalnych: w Europie, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce. Dwa najważniejsze pozostałe rynki przejął Apple (Ameryka Północna) i Huawei (Azja).
Najdynamiczniej rozwija się Realme
Również dla Realme i Xiaomi był to dobry czas. Dostawy tego pierwszego producenta wzrosły o 132% w porównaniu z Q2 2020. Co ważne, czyni to Realme producentem, który najszybciej na świecie od momentu powstania osiągnął 50 milionów wysłanych przesyłek.
Xiaomi zaś również radził sobie nieźle, kończąc trzeci kwartał ze wzrostem 75% w porównaniu do poprzedniego kwartału. Po raz pierwszy również firma znalazła się w rankingu wyżej niż Apple.
A skoro już mowa o Apple, dostawy marki spadły o 7%, a miała na to wpływ oczywiście spóźniona premiera najnowszych iPhone’ów. Spodziewamy się za to, że w kolejnym kwartale Apple znajdzie się bardzo wysoko w rankingu.
Przeczytaj też:
Realme 7 5G debiutuje w Polsce, a ja już go testuję! W tej cenie może namieszać
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.